بررسی بی توجهی انبوه سازان به ساخت مدرسه در محاکم قضایی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با اعلام مطرح کردن بی توجهی انبوه سازان به ساخت مدرسه در محاکم قضایی گفت: مسئولان استانداری و شهرداری باید انبوه سازان را ملزم به رعایت وظیفه قانونی خود مبنی بر ساخت مدرسه در واحدهای مسکونی کنند.

بررسی بی توجهی انبوه سازان به ساخت مدرسه در محاکم قضایی

داریوش ورناصری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش آموزش و پرورش شهر تهران اعلام نموده است که منطقه 22 به دلیل حجم بالای انبوه سازی و در نظر نگرفتن فضای لازم برای ساخت مدرسه در آینده ای بسیار نزدیک با شرایط اضطرای کمبود فضای آموزشی روبرو خواهد شد، برای حل این مشکل چه تدابیری را اندیشیده اید؟ گفت: بحث منطقه 22 با سایر مناطق تهران متفاوت است چرا که در این منطقه اغلب سازمان ها در حال ساخت فضای مسکونی ویژه کارکنان خود هستند.

وی اضافه کرد: طبق ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش انبوه سازان موظفند به ازای هر 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی احداث کنند و آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند اما هم اکنون به این قانونی توجهی ندارند.

بی توجهی انبوه سازان به ساخت فضای آموزشی در واحدهای مسکونی ساخته شده

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: بحث آموزش و پرورش با انبوه سازان این است که با توجه به اینکه قانون آنها را مکلف به ساخت مدرسه کرده است چرا اقدام به ساخت واحد مسکونی می کنند اما نسبت به ساخت مدرسه برای جمعیتی که قرار است در این واحدهای مسکونی ساکن شوند، بی توجه هستند.

ورناصری اعلام نمود: زمانی که انبوه سازان واحدهای مسکونی را بدون ساخت فضای آموزشی مورد نیاز تحویل می دهند، آموزش و پرورش نمی تواند کاری انجام دهد. این موضوع حتی در محاکم قضایی نیز مطرح شده است. انبوه سازان این تصور را دارند که آموزش و پرورش وقتی می گوید باید در واحدهای مسکونی ساخته شده مدرسه نیز بسازند و این حق را از آنها مطالبه می کند به این دلیل است که با معضل کمبود مدرسه روبرو است به همین دلیل درخواست های آموزش و پرورش از آنها مورد بی توجهی قرار می گیرد.

استانداری و شهرداری باید انبوه سازان را به ساخت مدرسه در واحدهای مسکونی ملزم کنند

وی بیان کرد: در مناطقی که انبوه ساز مکلف به ساخت فضای آموزشی است دیگر آموزش و پرورش نباید اقدام به ساخت مدرسه کند. هم اکنون آموزش و پرورش ابزار و اهرم فشاری در دست ندارد تا انبوه سازان را مکلف به رعایت قانون کند اما مسئولان استانداری و شهرداری می توانند انبوه سازان را ملزم به رعایت وظیفه قانونی خود مبنی بر ساخت مدرسه در واحدهای مسکونی کنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1082

به "بررسی بی توجهی انبوه سازان به ساخت مدرسه در محاکم قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی بی توجهی انبوه سازان به ساخت مدرسه در محاکم قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید