بدهی 31 میلیاردی شهرداری اراک به آبفا، رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/مرکزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی گفت: شهرداری اراک 31 میلیارد تومان به آبفا بدهی دارد.

بدهی 31 میلیاردی شهرداری اراک به آبفا، رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی

یوسف عرفانی نسب امروز دوشنبه 22 اردیبهشت در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اجرای هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در اراک، بیان نمود: رینگ شمالی آبرسانی از سد کمال صالح به اراک در مراحل پایانی است و در واقع هفته آینده شرایط آب شرب اراک بهبود می یابد و بیش از 80 درصد مردم تحت پوشش قرار می گیرند.

وی اضافه نمود: نیمی از لوله های لازم برای اجرای رینگ جنوبی و اتصال کامل شهر به سد کمال صالح خریداری شده است و لازم است برای خرید مابقی لوله ها تامین اعتبار شود، البته تفاوت رینگ شمالی با جنوبی این است که با هر سه تا چهار کیلومتر اجرای پروژه و لوله گذاری امکان بهره برداری وجود خواهد داشت.

عرفانی نسب با اشاره به تعامل مناسب بین این شرکت و شهرداری اراک بیان نمود: شهرداری اراک بالغ بر 31 میلیارد تومان به شرکت بدهی دارد و اگر این حساب و کتاب انجام نگیرد ادامه کار سخت خواهد شد، شرکت در حالت کلی 150 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد درحالی که محل درآمد شرکت از فروش آب به مشترکان است که شهرداری یکی از همین مشترکان است و باید بابت بازپرداخت این میزان بدهی تدبیر صورت گیرد.

وی شرح داد: سال گذشته برای اجرای شبکه فاضلاب در سنجان و کرهرود چهار مرتبه مناقصه برگزار گشت و به سختی پیمانکار پیدا شد چراکه از شرایط اعتباری شرکت مطلع هستند و منابع دولتی نیز در انتهای سال گذشته تنها 20 درصد در قالب اسناد تخصیص یافت به همین دلیل پروژه ها باید با منابع داخلی پیش برود و لازم است که شهرداری بابت بدهی خود پای میز مذاکره بنشیند تا در نهایت شبکه فاضلاب شهر تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با اشاره به آغاز فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک در سال جاری، گفت: این پروژه سال جاری توسط شرکت انجام می شود و تمام منابع آن به مبلغ 15 میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص می یابد، اما در موضوع توسعه شبکه فاضلاب باید از منابع داخلی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1102

به "بدهی 31 میلیاردی شهرداری اراک به آبفا، رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 31 میلیاردی شهرداری اراک به آبفا، رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید