اقامتگاه های بوم گردی گلستان می توانند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع دستی داشته باشند

به گزارش دیار سلمان، سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان گلستان در بازدید از روستای کلوکند شهرستان مینودشت گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع‌دستی و اشتغال جوامع محلی داشته باشند.

اقامتگاه های بوم گردی گلستان می توانند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع دستی داشته باشند

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی سرپرست معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل و رضا پورمهدی رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان مینودشت روز پنجشنبه 18 مرداد 97 از اقامتگاه بوم‌گردی شاه ریسه در روستای کلوکند بازدید کردند و در نشستی با صاحبان این بوم کلبه وضعیت صنایع دستی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان گلستان در این بازدید گفت: اقامتگاه های بوم گردی می‌تواند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع‌دستی و اشتغال جوامع محلی داشته باشد.

او به موارد عنوان شده در این نشست اشاره کرد و افزود: نمایش فرآیند تولید نخ ابریشم، محصولات دست باف و صنایع دستی شهرستان در بوم کلبه شاه ریسه از جذابیت خاصی برخوردار بود و در جهت تقویت و پیشبرد اهداف شرکت بوم کلبه در نمایشگاه ها، قرار گرفتن اسامی بوم کلبه ها در لیست کارگاه گردی های صنایع دستی و بیمه شدن هنرمندان روستاها و پرداخت تسهیلات به هنرمندان از مواردی است که پیگیری خواهد شد.

شناسایی هنرمندان فعال نیز از دیگر دستاوردهای همکاری با اقامتگاه های بوم گردی بود.

منبع: chtn.ir
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 46

به "اقامتگاه های بوم گردی گلستان می توانند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع دستی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی گلستان می توانند پیوند محکمی با رونق و ترویج صنایع دستی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید