افزایش 80 درصدی کالری مورد احتیاج دنیا تا خاتمه قرن

به گزارش دیار سلمان، یک مطالعه جدید نشان می دهد که میزان کالری مورد احتیاج برای تغذیه جمعیت دنیا تا خاتمه قرن حدود 80 درصد افزایش می یابد.

افزایش 80 درصدی کالری مورد احتیاج دنیا تا خاتمه قرن

به گزارش خبرنگاران، طبق محاسبات کارشناسان آلمانی فرایند افزایش شاخص توده بدنی (BMI) منجر به این می گردد که افراد احتیاج به کالری بیشتری داشته باشند.

کارشناسان هشدار داده اند که عدم موفقیت در تأمین احتیاج به کالری بیشتر می تواند منجر به نابرابری دنیای گردد.

این مطالعه که توسط تیمی از دانشگاه گوتینگن آلمان انجام شده، محاسبه نموده که 60 درصد از این افزایش کالری مورد احتیاج در دنیا ناشی از افزایش رو به رشد جمعیت دنیا خواهد بود.

بر اساس پیش بینی های جمعیت دنیای سازمان ملل، جمعیت دنیا از حدود هفت میلیارد نفر در سال 2010 میلادی به 11 میلیارد نفر در سال 2100 میلادی افزایش خواهد یافت.

با این حال بیش از 18 درصد افزایش کالری مصرفی از سال 2010 میلادی تا به امروز ناشی از افزایش برنامه ریزی شده در قد و وزن جمعیت دنیای است.

لوتز دپنبوش از مرکز دنیای سبزیجات که یکی از مولفان این مطالعه است در این رابطه شرح داد که بر اساس برآوردهای کارشناسان با فرض افزایش BMI و قد افراد، میانگین انرژی مورد احتیاج روزانه بین سال های 2010 تا 2100 میلادی به ازای هر فرد 253 کیلو کالری افزایش می یابد.

وی در ادامه گفت: در مقیاس دنیای، اثر BMI و افزایش قد در مدل های کارشناسان به کالری اضافی منجر می گردد که مطابق با مجموع احتیاجهای 2010 هند و نیجریه است.

هم چنین از این نظر که چه غذایی افزایش 253 کالری در رژیم غذایی روزانه فرد را تامین می نماید، دکتر دپنبوش اعتقاد دارد که دو موز بزرگ اضافی یا یک وعده سیب زمینی سرخ نموده می تواند به رژیم غذایی افراد اضافه گردد.

مدل سازی کارشناسان حاکی از آن است که کشورهای آفریقای سیاه احتمالاََ بیشترین تأثیر را از این افزایش میزان کالری مورد احتیاج دنیای در آینده داشته باشند. به گفته کارشناسان این منطقه در حال حاضر نیز با توجه به رشد سریع جمعیت، شاهد افزایش شدید احتیاج به کالری بوده است.

کارشناسان هشدار دادند که عدم موفقیت در سیاست دنیای غذا جهت تأمین این افزایش تقاضا برای انرژی بیشتر می تواند باعث تشدید نابرابری غذایی و مالی گردد.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی بی سی، آن ها هم چنین هشدار داده اند که افزایش تقاضا برای مواد غذایی منجر به افزایش قیمت مواد غذایی می گردد. در حالی که کشورهای ثروتمند قادر به پاسخگویی به این افزایش و تامین احتیاجهای خود خواهند بود، کشورهای فقیر با مشکل در این زمینه روبرو شده که این موضوع منجر به سوء تغذیه بیشتر میان جمعیت های آن ها خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 790

به "افزایش 80 درصدی کالری مورد احتیاج دنیا تا خاتمه قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 80 درصدی کالری مورد احتیاج دنیا تا خاتمه قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید