افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی مهدی شهر به 24 واحد

به گزارش دیار سلمان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر گفت: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی حسن خان در روستای سرآور مهدیشهر تعداد اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان به 24 واحد افزایش یافت.

افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی مهدی شهر به 24 واحد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، رحمان فرمانی روز پنجشنبه 6 شهریور ماه و با اعلام این خبر افزود: این اقامتگاه با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

او با اشاره به اهمیت آغاز به کار اقامتگاه های بوم گردی در رشد گردشگری یک منطقه بیان داشت: حفظ بافت تاریخی روستاها و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این بافت های با ارزش نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری مهدی شهر است.

فرمانی افزود: اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته، توانمندسازی جوامع روستایی، حفظ اصالت و معماری بومی و معرفی آیین و سنت های روستایی ایجاد می شوند.

او با اشاره به فعالیت قابل توجه اقامتگاه های سنتی در شهرستان مهدی شهر بیان داشت: اقامتگاه سنتی سرای بانو نیز در شهر درجزین راه اندازی شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر گفت: این اقامتگاه نیز با صرف اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال راه اندازی شده است.

فرمانی گفت: با افتتاح این اقامتگاه سنتی، تعداد اقامتگاه بوم گردی شهرستان مهدی شهر به 9 واحد افزایش یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر گفت: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی حسن خان و اقامتگاه سنتی سرای بانو، زمینه اشتغال بیش از شش نفر فراهم شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1286

به "افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی مهدی شهر به 24 واحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی مهدی شهر به 24 واحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید