زبان های موجود در کانادا، سرود ملی کانادا

به گزارش دیار سلمان، کانادا یک کشور با تنوع فرهنگی و قومیتی بسیار بالا است. تماشا افراد مختلف که به زبان هایی غیر از انگلیسی و یا فرانسوی صحبت می نمایند در کانادا اصلاً جای تعجب ندارد. بیشتر کسانی که در کانادا زندگی می نمایند به دو و یا چندین زبان مسلط هستند و اگر که در کانادا زندگی می کنید و زبان دوم خود را فرا نگرفته اید همین الان دست به کار شوید! می توانید با دو زبان رسمی کانادا آغاز کنید و کم کم تعدادشان را زیاد کنید! چرا که نه؟

زبان های موجود در کانادا، سرود ملی کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

در پایین با 5 زبانی که در کانادا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد آشنا خواهید شد.

1. انگلیسی

همان طور که ممکن است حدس زده باشید رایج ترین زبان در کانادا انگلیسی است و 98 درصد مردم این کشور به زبان های انگلیسی، فرانسوی و یا هر دو مسلط هستند.

2. فرانسوی

دومین زبان رایج در کانادا فرانسوی است. افراد بسیار زیادی در استان کبک به این زبان صحبت می نمایند و در سایر استان ها هم این زبان به عنوان یکی از زبان های رسمی کانادا مورد پذیرش نهاده شده است. دولت کانادا هم این مسئله را پذیرفته و سعی می نماید تمامی خدمات را تا جایی که می تواند به هر دو زبان رسمی کشور یعنی انگلیسی و فرانسوی ارائه دهد.

3. ماندارین

حدود یک پنجم کانادایی ها زبان مادری غیر از انگلیسی و یا فرانسوی دارند و 6.2 درصد افراد این کشور به زبانی غیر از دو زبان های رسمی صحبت می نمایند. زبان ماندارین بیشتر در متروپولیتن مورد استفاده قرار می گیرد.

4. کانتونی

این زبان هم بیشتر در شهرهای بزرگ کانادا رایج است. کانتونی یک شاخه از زبان چینی است که در کانادا مورد استفاده قرار می گیرد.

5. پنجابی

پنجمین زبانی که در کانادا رایج است زبانی است که طبق گزارشات بیشتر به وسیله مهاجران منطقه ونکوور، کالیاری و ادمونتون مورد استفاده قرار می گیرد.

سرود ملی کانادا

ای کانادا صدایی مشهور و البته غرور آفرین برای همه کانادایی هایی است که آن را در مدرسه، مسابقات و رویدادهای مختلف می شنوند. این سرود که در سال 1980 به عنوان سرود ملی کانادا انتخاب شد 100 سال قبل به فرانسوی خوانده می شد. ترجمه نسخه انگلیسی سرود ملی کانادا را می توانید در پایین مشاهده کنید:

ای کانادا!

خانه و سرزمین مادری ما!

عشق واقعی و میهن پرستانه در همه ما فرمان می دهد.

با قلب های درخشان شاهد برخاستن تو هستیم،

شمالی آزاد و راسخ.

از دور دست ها،

ای کانادا، ما برای تو نگهبانی می دهیم.

خدا سرزمین ما را با شکوه و آزاد نگه دارد! ای کانادا، ما نگهبان تو هستیم.

ای کانادا، ما نگهبان تو هستیم.

تاریخچه سرود ملی کانادا

100 سال از سروده شدن آن، سرود ای کانادا در سال 1980 به عنوان سرود ملی کانادا معرفی گردید. موسیقی این سرود در سال 1880 به وسیله کالیکسا لاواله، یکی از مشهورترین آهنگ سازان آن موقع ساخته شد و شعر فرانسوی آن هم به وسیله سر آدولف باسیل سروده شده است.

بعد از اینکه این سرود در بین مردم بیشتر معروف شد نسخه انگلیسی آن هم کم کم شکل گرفت. در سال 1908 نسخه انگلیسی این شعر به وسیله رابرت استنلی ویر به طور رسمی منتشر شد. همین نسخه انگلیسی شعر در سال 1980 به عنوان سرود ملی کانادا ثبت شد.

انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 301

به "زبان های موجود در کانادا، سرود ملی کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "زبان های موجود در کانادا، سرود ملی کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان های موجود در کانادا، سرود ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید