ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/اصفهان معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ابتلای دو نفر به ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در این شهرستان به طور قطعی شناسایی و تایید شد.

ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد

مهدی دلاوری، امروز(یکشنبه - 10 اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری های اجرا شده، دو فرد مشکوک به کرونای جهش یافته در قرنطینه قرار گرفتند که امروز پس از تایید ابتلا به کرونای انگلیسی، دو بیمار همچنان در قرنطینه و تدابیر ویژه قرار دارند.

وی توضیح داد: این دو بیمار، بازرگانانی هستند که از پیرانشهر و اربیل عراق وارد کاشان شده اند و از ابتدای ورود در قرنطینه هستند و اخبار تکمیلی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اضافه نمود: با توجه به ورود کرونای جهش یافته و احتمال در گردش بودن این ویروس در منطقه کاشان که قدرت سرایت آن 30 تا70 برابر بیشتر از کرونای شایع است، ضرورت اهتمام به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش احتیاج است.

به گزارش خبرنگاران، دلاوری تاکید نمود: از مردم تقاضا داریم جهت جلوگیری از شیوع موج های بعدی کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از دوره شیوع کرونا در منطقه کاشان تا به امروز، 136 هزار و 384 نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه نموده اند که تعداد کل تست مثبت کرونا تا کنون 14 هزار و 280 نفر بوده است.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، 15 بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شده اند که از مجموع 82 بیمار بستری در مراکز درمانی دو شهرستان 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و خوشبختانه هیچ مورد فوت طی 24 ساعت گذشته گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1617

به "ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید