آیا افزایش تعداد آیپدها باعث سردرگمی خریداران شده است؟

به گزارش دیار سلمان، اپل سال هاست که در زمینه تبلت ها حرف اول را می زند که بخش مهمی از این موضوع به ضعف زیاد شرکت های اندرویدی در این حوزه برمی شود. اما در حال حاضر به نظر می رسد تعداد آیپدها از حد تعادل خارج شده است و این موضوع منجر به سردرگمی کاربران خواهد شد. در ادامه به همین موضوع می پردازیم.

آیا افزایش تعداد آیپدها باعث سردرگمی خریداران شده است؟

آیپدهای تازه اوضاع را پیچیده تر نموده اند

اپل مدتی قبل از نسل دهم آیپد و نسل تازه آیپد پرو رونمایی کرد. همین تبلت ها سردرگمی کاربران را برای خرید آیپدها افزایش می دهند. اول از همه باید بگوییم که اپل بعد از عرضه نسل دهم آیپد، تصمیم گرفته فراوری نسل قبلی آن را هم ادامه دهد و این یعنی کاربران تا مدت ها می توانند آیپد 9 را بخرند. این در حالی است که نسل دهم آیپد تفاوت های زیادی با نسل قبلی خود دارد.

نسل نهم آیپد از چیپست A13 بهره می برد که درون سری آیفون 11 واقع شده است. بعلاوه باید به وجود پورت لایتنینگ، نمایشگر دارای حاشیه های ضخیم و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی اشاره کنیم. مدل پایه این تبلت با قیمت 329 دلار به فروش می رسد. از سوی دیگر اپل قیمت مدل پایه آیپد 10 را به 449 دلار رسانده که این یعنی بیش از 100 دلار از نسل قبلی گران تر است.

کاربران با پرداخت این مبلغ می توانند از تراشه A14، نمایشگر دارای حاشیه های باریک تر و بعلاوه حسگر اثر انگشت قرار گرفته در دکمه پاور بهره ببرند. ضمناً به جای پورت لایتنینگ هم حالا پورت USB-C تعبیه شده است.

آیپد مینی هم با قیمت پایه 499 دلار به فروش می رسد و کمی گران تر از نسل دهم آیپد محسوب می گردد. با وجود اینکه این آیپد مقدار کوچک تری دارد، ولی از نظر سخت افزاری امکانات بیشتری ارائه می دهد. به عنوان مثال می توانیم به بهره گیری از تراشه قدرتمندتر A15 و نمایشگر بهتر اشاره کنیم. در سطح بعدی آیپد ایر واقع شده است که با وجود استفاده از نمایشگر هم مقدار با نسل دهم آیپد، از چیپست M1 استفاده می نماید. به طور کلی آیپد ایر را می توانیم مدل پرو نسخه استاندارد آیپد در نظر بگیریم.

در نهایت نباید نسل تازه آیپد پرو را از قلم بیندازیم که از ویژگی هایی مانند فیس آی دی، چیپست M2 و پورت تاندربولت 4 استفاده می نماید. این یعنی با حساب کردن دو مدل آیپد تازه، در مجموع در حال حاضر با 5 آیپد تازه سروکار داریم. البته باید بگوییم که اوضاع از این هم پیچیده تر می گردد.

پیچیده تر شدن داستان

در کنار زیاد بودن تعداد آیپدهای موجود در بازار، تفاوت های بین آن ها برای بسیاری از کاربران معمولی گیج نماینده است. و حالا به لطف عرضه آیپدهای 2022، این سردرگمی افزایش پیدا نموده است.

اول از همه باید نسل دهم آیپد اشاره کنیم بالاخره این مدل هم پورت لایتنینگ را کنار گذاشت و حالا تمام آیپدها از پورت USB-C بهره می برند. اما در این میان تصمیم اپل برای پشتیبانی از نسل اول قلم اپل پنسل با نقدها گسترده ای روبرو شده است. برای یادآوری باید بگوییم که این قلم دارای پورت لایتنینگ است ولی نسل دوم اپل پنسل به طور تعیین برای آیپدهای مجهز به پورت USB-C ساخته شده است.

به همین دلیل کاربران آیپد 10 برای شارژ کردن اپل پنسل باید از یک دانگل برای تبدیل USB-C به لایتنینگ استفاده نمایند و سپس کابل USB-C به USB-C را به آیپد 10 وصل نمایند تا این قلم شارژ بگردد. این یعنی ظاهرا مدیران اپل از عمد تصمیم گرفته اند که برای کاربران دردسر ایجاد نمایند.

از نظر لوازم جانبی هم آیپدها ناسازگاری های مهمی با هم دارند. به عنوان مثال اگرچه آیپد پرو و آیپد ایر هر دو با Magic Keyboard و Smart Keyboard Folio سازگار هستند، ولی آیپد 10 صرفا از کیبورد اختصاصی Magic Keyboard Folio پشتیبانی می نماید. از سوی دیگر آیپد 9 هم صرفا با Smart Keyboard سازگار است. در کمال تعجب، آیپد مینی با هیچکدام از این کیبورد ها سازگار نیست.

احتیاج به تغییر رویکرد آیپدها

گوشی های سری آیفون مثال بارزی از رویکرد درست اپل برای انجام کارها است. بین آیفون ها تمایز روشنی وجود دارد و کاربران صرفا با نگاه کردن به اعداد می توانند از تفاوت های بین آن ها خبردار شوند. البته در این میان مثلا شباهت زیادی مدل های استاندارد سری آیفون 14 با نسل قبلی نقدها زیادی را ایجاد نموده ولی در کل همین تمایز روشن بین مدل ها نقطه قوت این گوشی ها محسوب می گردد.

اما در خصوص آیپدها واقعیت این است که هم تعداد آن ها از حد تعادل خارج شده و هم تمایز بین آن ها برای بسیاری از کاربران چندان روشن نیست. بنابراین اپل باید هر چه زودتر باید تکلیف این تبلت ها را تعیین کند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2260

به "آیا افزایش تعداد آیپدها باعث سردرگمی خریداران شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا افزایش تعداد آیپدها باعث سردرگمی خریداران شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید