آتاری 2600 لگویی زیبا و پایبند به کنسول اصلی است

به گزارش دیار سلمان، کنسول آتاری 2600 (Atari 2600) را می توان نقطه آغازی برای کنسول های خانگی دانست. این دستگاه محبوبیت بسیاری داشته و برای زمان خود بسیار پیشرفته بود. حال شرکت لگو (Lego) سعی کرده تا با بازی ساختنی این دستگاه، یاد آن را زنده نگه دارد.

آتاری 2600 لگویی زیبا و پایبند به کنسول اصلی است

لگوی ساخته شده از این کنسول در اصل نسخه سال 1980 است. همینطور اینکه دارای 2532 قطعه بوده و 240 دلار قیمت خواهد داشت. این بازی ساختنی در تابستان در دسترس خواهد بود. دقیقاً همزمان با جشن 50 سالگی آتاری. شرکت لگو در گذشته نیز چنین کاری را انجام داده است.

حدود دو سال پیش بود که لگو بازی ساختنی کنسول نینتندو ان ای اس (Nintendo NES) را طراحی کرد. تنها تفاوت اینجا بود که کنسول ان ای اس نسبت به آتاری کوچک تر بود. به همین دلیل تلویزیون هم همراه آن در بازی وجود داشت. با این حال لگوی آتاری انحصاری تر است و صرفاً به کنسول می پردازد.

یکی از نکات جالب این لگو بازشدن آن است. زمانی که شما لگو را بسازید و داخلش را بازکنید با یک خانه به سبک سال 1980 میلادی روبرو خواهید شد. همینطور اینکه این لگو دارای 3 بازی مختلف به شکل کارتریج خواهد بود که بسیار جالب طراحی شده اند.

لگو در این مدت تلاش کرده تا موارد قدیمی مثل ماشین و کنسول های بازی را به این شکل زنده نگه دارد. این اسباب بازی های ساختنی طرفداران بسیار در سرتاسر جهان داشته و به همین دلیل از ساخت هر مورد تازه از آن ها استقبال زیادی می شود. کنسول آتاری 2600 نیز یکی از مهم ترین دستگاه ها در تاریخ گیمینگ است.

هرچند این دستگاه بسیار ابتدایی بود اما شروعی برای عرضه کنسول های بازی در خانه بود. کنسول آتاری 2600 در سال 1977 عرضه شد. پس از 3 سال در سال 1980 یک بازسازی در زمینه طراحی داشت. این دستگاه دارای یک کنترلر به شکل خلبانی بوده که باعث شد تجربه بسیاری از عناوین لذت بخش تر از قبل بشوند. همینطور اینکه با وجود ساده بوده عناوین خوبی روی آتاری وجود داشت. البته با تصمیمات اشتباه شرکت آتاری رفته رفته محبوبیت این کمپانی نیز کمتر شد تا اینکه به طور کامل از بین رفت.

منبع: TheVerge.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2206

به "آتاری 2600 لگویی زیبا و پایبند به کنسول اصلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتاری 2600 لگویی زیبا و پایبند به کنسول اصلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید