گوگل نقشه محبوب ترین شهرهای دنیا را ارائه کرد

به گزارش دیار سلمان، طبق آنالیز هایی که از سوی گوگل وبا استفاده از امکانات متنوعی چون گوگل ارث، گوگل مپ، ویکی پدیا و فوراسکوار در حال اجرا است،مکان هایی که بیش از هر نقطه دیگر دنیا، مورد عکسبرداری قرار می گیرند، تعیین وجدول محبوب ترین مکان های دیدنی منتخب عکاسان دنیا شناسایی و معرفی شده است.

گوگل نقشه محبوب ترین شهرهای دنیا را ارائه کرد

طبق همین آنالیز ها که تحت عنوان sightsmap درحال انجام است، گوگل با استفاده از پلتفرم Panaramio، گوگل مپ و ویکی پدیا و نیز با استفاده از اپلیکیشن Foursquare، میخواهد روشن کند این روزها بیشترین عکسبرداری ها از کدام نقطه جهان انجام می گردد.

با استفاده از این برنامه شما می توانید تمامی نقاط پیرامون خود را درشهرها و کشورهای مختلف که معروفیت و محبوبیت زیادی دارند، بیابید. این اپلیکیشن به ویژه به گردشگران امکان می دهد که بتوانند هتل ها و رستوران ها و آثار تاریخی مورد نظر خود را در هر مکان جغرافیایی که هستند، بیابند. درعین حال حین استفاده ومروراین نقشه، دوستان کاربر نیز می توانند در صفحه استریم اصلی خود حضور شما را ببینند. بعلاوه می توانید مکان های مورد نظرتان را اگر پیشتر در فورسکوار اضافه نشده بودند، اضافه کنید. می توانید نظر خودتان را نیز درباره آن مکان بنویسید و درصورت تمایل به آن مکان امتیاز بدهید و بعلاوه می توانید عکسی هم از آنجا بگذارید. برای هر فعالیت کاربر در این برنامه نیز امتیاز متفاوتی تعلق می گیرد.

اما در برنامه sightsmap اساس کار تشخیص بهترین مقاصد جهان براساس بیشترین عکسبرداری اجرا شده است. بنابراین، نواحی تیره دراین نقشه، نشان گر اندازه اندک عکسبرداری است و نواحی قرمز، نشان گرآن است که تعداد عکسبرداری های اجرا شده به وسیله کاربران بیشتر و سپس رنگ زرد نشان می دهد که بیشترین تعداد عکسبرداری ازآن منطقه درحال انجام است و درواقع بیشتر از سایر منطقه ها به اصطلاح، ژئوتگ شده است.

گوگل دراین طرح خدمات افزوده ای را نیز ارائه نموده است. به این معنا که محبوب ترین و گرم ترین یا روشن ترین مقصدهای جغرافیایی را با انواع لینک ها به سایت های کمکی و اطلاعات عمومی، چون ویکی پدیا ویکی وییج، فوراسکوار، استریت ویو و بعلاوه مقالات موجود در گوگل پلاس، توضیح داده و معرفی می نماید. به گفته سازندگان sightsma نام مکان های محبوب، از نظر اندازه بازدید به وسیله خوانندگان ویکی پدیا و کاربران فوراسکوار گزینش ومعرفی می شوند. بعلاوه اندازه جمعیت انسانی در منطقه نیز براساس پایگاه داده های جغرافیایی تعیین می گردد.

ارائه یک نقشه جهانی با این کیفیت که بر اندازه عکسبرداری تمرکز دارد،به کاربران امکان می دهد این نقشه ها را درسطوح و زوایای مختلف مشاهده نمایند. به طوری که شما می توانید مکان هایی که بیش از همه مورد عکسبرداری قرار گفته در کشور خود و یا در کشور همسایه تان تشخیص دهید.

محبوب ترین مکان درجهان طبق گزارش گوگل و با استفاده از این طرح، کجاست؟

باتوجه به حجم وسیع امکانات ارائه شده، اکنون این سوال مطرح می گردد که محبوب ترین مکان درجهان طبق گزارش گوگل و با استفاده از این طرح، کجاست؟

طبق همین گزارش نیویورک سیتی درامریکا دراین جدول ردیف اول را بخود اختصاص داده، اما اروپابا توجه به این که هشت شهر از ده شهر برتر دراین نقشه را بخود اختصاص داده، برنده نهایی وبرتر این جدول است. براین اساس، هنگامی که شما روی این نقشه زوم می کنید، شهر پراگ و سپس مادرید به عنوان محبوب ترین مقصد جهان برای عکاسان و عکاسی تعیین می شوند. در منطقه امریکای شمالی، نقاط بسیار روشن بسیاری وجود دارد که دست کم 30 شهر آن در بالاترین لیست رتبه بندی عکاسی جهان قرار دارند اما شیکاگو و مونترال به نمایندگی از این 30 شهر معرفی شده اند.

در امریکای شمالی نیز 10 شهر محبوب برای عکاسی کاربران جهانی گوگل، بسیار پراکنده است که شامل مقصدهایی دارای آثارباستانی شاخص تا کلان شهرهای مدرن امروزی است.

درآسیا بیشترین تعداد عکاسی های اجرا شده از شهرهای این قاره در شهرهای آسیای شرقی متمرکز شده است. دراین میان جزایر نخل دبی در منطقه خاورمیانه برجسته تر از دیگر نواحی است اما قطعا این نماینده کل منطقه نیست زیرا دیگر کشورها که نسبتا از منطقه ها گرم دیگر دورند، درعین حال جای مهمی در این لیست دارند، ژاپن نیز از جمله بهترین های این لیست است.

سایت Panoramio، یک سایت اشتراک عکس است که مدتی است به وسیله گوگل خریداری شده است. ویژگی برجسته این سایت این است که عکس ها بر حسب محل گرفته شدنشان، وارد آن می شوند، اصولا هدف مؤسسان Panoramio این است که بگردد روی گوگل ارث، به راحتی با بردن ماوس روی نقشه هر منطقه، عکس های گرفته شدن در آن منطقه را دید. این سایت در سال 2005، به وسیله دو اسپانیایی تأسیس شد، تا اکتبر 2007، پنج میلیون عکس به وسیله این سایت به اشتراک گذاشته شد. در جولای همان سال، خاتمه گوگل این سایت را خرید.

بر اساس اطلاعات Panoramio، سایتی دیگر نیز به نام sightsmap راه اندازی شد که با استفاده از آن می توان دید از کدام نقاط جهان بیشتر عکس وارد این سایت می گردد، این منطقه ها عموما به نقاط دیدنی جهان یا جاهایی که تراکم کاربر بیشتر است،تمرکز می نماید.

مثلا دراینجا وبراساس همین اطلاعات برروی نقشه ایران می توان مشاهده کرد که شهرهای بزرگ و شمال کشور پررنگ تر هستند.

میراث فرهنگی

منبع: دالاهو
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2282

به "گوگل نقشه محبوب ترین شهرهای دنیا را ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل نقشه محبوب ترین شهرهای دنیا را ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید