تور ترکیه ارزان: گردشگران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند

به گزارش دیار سلمان، در پی تبلیغات زیرزمینی و غیررسمی تورهای واکسیناسیون به مقصد ترکیه، رسانه های این کشور و فعالان گردشگری تبلیغ چنین تورهایی را کلاهبرداری و دروغ توصیف کردند.

تور ترکیه ارزان: گردشگران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در روزهای اخیر خبری در رسانه های ترکیه منتشر شد که بر اساس آن، یک آژانس مسافرتی ایرانی نام برده شده که در ازای دریافت 2700 لیر (حدود هشت میلیون تومان با محاسبه نرخ روز لیر) وعده واکسن فایزر را بدون داشتن اقامت و پاسپورت ترکیه داده است. این در حالی است که مقامات ترکیه بارها بر عدم واکسیناسیون گردشگران در این کشور تاکید نموده و یادآور شده اند که در حال حاضر تزریق واکسن در ترکیه بدون داشتن اقامت و پاسپورت این کشور امکان پذیر نیست. فعالان گردشگری و رسانه های ترکیه نیز با دروغین خواندن چنین تورهایی، نسبت به کلاهبرداری ها از این طریق هشدار داده اند.

به همین دلیل حسین کرک، رییس جامعه گردشگری خاورمیانه در ترکیه با واکنش به تبلیغ این نوع تور ترکیه، خواهان توقف هرچه سریع تر این تبلیغات شد و این موضوع را موجب تخریب چهره گردشگری ترکیه دانست. وی با اشاره به اطلاعات نادرست تبلیغ درباره دوز دوم واکسنی که با فاصله کم و دو روز بعد از دوز اول تزریق خواهد شد، توضیح داد:

معلوم نیست کدام واکسن و آمپول تقلبی را به مردم تزریق نموده اند. این عمل متناسب با کدام اخلاق انسانی و وجدانی است؟

از سوی دیگر حرمت الله رفیعی، رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به نبود هیچ گونه گزارش و شکایتی در این خصوص تورهای جعلی واکسیناسیون ترکیه، تاکید نمود:

در ترکیه به هیچ مسافر ایرانی واکسن تزریق نمی گردد، مگر این که در این کشور اقامت رسمی داشته باشد. دولت ترکیه هم بارها اعلام نموده برای جهانگرد ها واکسن تزریق نمی کند و فعلا برنامه ای ندارد. شاید در آینده برنامه این کشور تغییر کند، اما در حال حاضر هیچ برنامه ای را اعلام ننموده و واکسن هم به خارجی تزریق نمی نمایند.

رفیعی با بیان اینکه اجرای تور به کشورهایی که امکان تزریق واکسن به گردشگران و اتباع خارجی را دارند، مغایر با مقررات داخل کشور نیست، اذعان داشت:

بعید است با وجود مقررات ترکیه در مورد واکسیناسیون کرونا، آژانس های ایرانی وعده واکسن داده باشند، مگر این که زیرزمینی رخ داده باشد.

اظهارات رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در حالی است که چندی پیش، ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبلیغ و اجرای تور واکسن را فاقد وجاهت قانونی اعلام نموده بودند و از تایید آن سر باز زدند.

شایان ذکر است که چندی پیش انتشار ویدیویی تحریف شده از فردی که در حال تبلیغ برای واکسیناسیون عمومی در ترکیه بود، بعضی مردم، فعالان گردشگری و حتی مسئولان را به این باور رساند که در ترکیه بدون محدودیت به گردشگران خارجی واکسن تزریق می نمایند و این موضوع دست مایه ای برای اجرای تور و سفر به ترکیه برای تزریق واکسن شده بود. در حالی که بنا بر اعلام صریح دولت ترکیه، این کشور برنامه ای برای واکسیناسیون گردشگران و اتباع خارجی غیرمقیم در این کشور ندارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2084

به "تور ترکیه ارزان: گردشگران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: گردشگران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید