کانال لیانگلن انگلیس؛ طولانی ترین قنات روی کره زمین

به گزارش دیار سلمان، آب گذر و کانال های فراوانی در دنیا وجود دارند که به منظور کنترل مسیر آب برای جلوگیری از سیل یا استفاده های کشاوری ساخته شده اند. اما، بعضی از این کانال ها به علت زیبایی محیطی تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند. کانال لیانگلن انگلیس علاوه بر داشتن مناظری بکر و دیدنی، دارای سه مشخصه دیگر هم هست که آن را تبدیل به یکی از دیدنی ترین کانال های دنیا نموده اند. کانال لیانگلن طولانی ترین قنات روی کره زمین و بعلاوه بلندترین قنات دنیا از لحاظ ارتفاع است. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید کانال لیانگلن کجاست و از تاریخچه کانال لیانگلن آگاهی یابید.

کانال لیانگلن انگلیس؛ طولانی ترین قنات روی کره زمین

مهندسین جادوگر

توماس تلفورد و ویلیام جسوپ، دو مهندس مشهور ساختمان بودند که طی یک پروژه 10 ساله توانستند کانال لیانگلن انگلیس را در سال 1805 میلادی افتتاح نمایند و افتخار ساخت طولانی ترین و بلندترین قنات جهان را به خود اختصاص دهند. براساس تاریخچه کانال لیانگلن باید بدانید که این آب گذر که یک سازه چدنی و سنگی با 18 قوس است، یکی از شگفتی های علم مهندسی بحساب می آید. قنات و کانال پونتسی سایلت (Pontcysyllte) دارای یک کانال 18 کیلومتری بوده و قناتی هست که میتوان در آن کشتیرانی کرد. این کانال با عمق 1 و نیم متر و عرض 8 تا 9 متری یک شاهکار مهندسی بوده و آب آن به وسیله رودخانه هورس شو فال (Horseshoe Falls) فراهم می گردد.

مسیرهای پیاده روی

یکی از مجذوب کنندهیت های بی مثال طولانی ترین قنات جهان، مسیرهای پیاده روی بوده که میتوان در آنها علاوه بر پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش را هم انجام داد. قایق های ماهیگیری با انداختن لنگر در این مسیر به زیبایی های آن یاری شایانی نموده اند. براساس مقاله کانال لیانگلن کجاست نباید فراموش کنید که باید سرعت حرکت خود را کنترل کنید تا مبادا دچار حادثه شوید.

معماری دوران قرون وسطی

در مسیر کانال لیانگلن انگلیس و در هنگام قایقرانی با قایق های پدالی می توانید از شهرهای کهن منطقه تماشا کنید و از خانه های نیمه چوبی شهر الزمیر و بعلاوه قلعه اعتماد ملی لذت ببرید. براساس تاریخچه کانال لیانگلن باید بدانید که ویچرچ منطقه ای است که معماری ساختمان های آن همچنان در قرون وسطی به جای مانده و تماشا این منطقه هنگام عبور از طولانی ترین قنات جهان خالی از لطف نیست.

منظره ها شگفت انگیز و مسحور نماینده

منظره ها بی نظیر و خارق العاده اطراف کانال لیانگلن انگلیس یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های منحصر بفرد بوده که هوش از سر گردشگران می برد. براساس مقاله کانال لیانگلن کجاست باید بدانید که قدم زدن در محیطی بکر با هوایی پر از پاکی و تماشا کانال لیانگلن و قایق های رنگارنگی که در آن مشغول عبور هستند، بسیار رویایی است.

ترشح آدرنالین در ارتفاع

آب گذر Pontcysyllte با قرار گرفتن در ارتفاع 40 متری و نداشتن هیچ محافظ و گارد ریلی یکی از بی مثال شهربازی های جهان محسوب می گردد برای کسانی که از ارتفاع لذت می برند و معتاد ترشح آدرنالین هستند. اگر قصد دارید از این مجذوب کنندهیت کانال لیانگلن بهره مند شوید، براساس مقاله کانال لیانگلن کجاست حتما قبل از رفتن آب و هوای آن منطقه را آنالیز کنید، زیرا آب و هوای نامساعد یعنی محرومیت از این سرگرمی هیجان انگیز.

بیشتر بدانید

آب گذر Pontcysyllte و کانال لیانگلن در ارتفاع 30 متری رودخانه دی ساخته شده و در بعضی جاها این ارتفاع به 40 متر هم می رسد. طولانی ترین قنات جهان منظره ها بدیع و زیبایی را در بر گرفته و شهرهای شروپشایر، لیانگلن در دنبیگشایر، هورستون، شمال ولز و جنوب چشایر را به هم پیوند می دهد. طولانی ترین و مرتفع ترین قنات جهان در مسیر خود از کوههای تپه ای عبور می نماید و در کنار رودخانه دی و بعد از عبور از اسنودونیا (Snowdonia) و بالای لیانگلن به خاتمه مسیر خود می رسد.

موقعیت جفرافیایی

این آبگذر در سمت شرقی لیانگلن واقع شده است که از این منطقه به نام دروازه شمالی ورودی ولز نام می برند. این کانال که تحت نام طولانی ترین قنات جهان شناخته می گردد، در لیست میراث یونسکو ثبت گشت. این آب گذر با داشتن عمری 220 ساله، همچنان با قدرت تمام پابرجا بوده و به کار خود ادامه می دهد تا جادوی مهندسی را به اثبات برساند.

هتل و رستوران های اطراف کانال

برای اقامت و میل غذا در این منطقه که مسافتی طولانی نیز دارد، هتل و رستوران های فراوانی دایر شدند تا خیال گردشگر ها از این بابت راحت باشد؛ هتل هایی چون SCOTCH HALL COTTAGE Borrows Rest ،Sun Bank Holiday ، Plas Hafod ،The Mulberry Inn. براساس تاریخچه کانال لیانگلن باید بدانید که برای میل کردن وعده غذایی هم می توانید از رستورانهای Butty & Sweet Cafe Boat Pontcysyllte Chapel Tearoom ،Telford Inn ،Jones the Boats ،Froncysyllte Community Centre ،Riverbanc بهره ببرید.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری مجذوب کننده

برای لذت بیشتر از کانال لیانگلن و بهتر تماشا طولانی ترین و مرتفع ترین قنات جهان می توانید مسیرهای مجذوب کنندهی را انتخاب کنید. بطور مثال، مسیر قنات تا اسکله تریور (Trevor) و دنبال کردن نشانه های روی پل کوچک و سنگی جاده می تواند بسیار مفرح و جالب باشد. قدم زدن در مسیر کانال و مشاهده قطارهایی که از Shrewsbury به Wrexham می روند و رسیدن به Horseshoe Falls یعنی نقطه شروع کانال در Grand Union Shropshire هم از دیگر مجذوب کنندهیت هاست. شاید جالب باشد بدانید که هر روز 12 میلیون گالن آب از رودخانه دی (DEE) وارد این کانال ها شده تا طولانی ترین و مرتفع ترین قنات جهان را تشکیل دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2330

به "کانال لیانگلن انگلیس؛ طولانی ترین قنات روی کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال لیانگلن انگلیس؛ طولانی ترین قنات روی کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید