چند توصیه برای خودمراقبتی به هنگام عزاداری

به گزارش دیار سلمان، کنار آمدن با از دست دادن دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده می تواند یکی از سخت ترین چالش هایی باشد که بسیاری از ما با آن روبرو می شویم.

چند توصیه برای خودمراقبتی به هنگام عزاداری

به گزارش خبرنگاران، به هنگام از دست دادن همسر، خواهر و برادر یا والدین خود، غم و اندوه ما بسیار شدید خواهد بود. اگرچه از دست دادن به عنوان یک بخش طبیعی زندگی شناخته می شود اما هنوز هم شوک و سردرگمی ناشی از آن می تواند بر افراد چیره شده و منجر به طولانی شدن دوره غم یا افسردگی شود.

به طور معمول با گذشت زمان از شدت غم و اندوه کاسته می شود اما عزاداری فرایندی مهم برای غلبه بر این احساسات است.

عزاداری فرایندی است که باید پس از از دست دادن یک عزیز پشت سر بگذارید. از آنجایی که گذر از غم و اندوه ناشی از مرگ یک عزیز می تواند بسیار سخت باشد، مراقبت از خود در این شرایط اهمیت بسکمک دارد.

در ادامه چند نکته برای خودمراقبتی در زمان عزاداری به نقل از سایت تخصصی وری ول هلث آورده شده است:

1) به دنبال حمایت باشید و آن را بپذیرید: شما نمی توانید به تنهایی این جهت را طی کنید و طی فرایند عزاداری به حمایت و مراقبت دیگران نیاز دارید. با یک عضو خانواده یا دوست قابل اعتماد، روحانیت یا مشاوران حرفه ای تماس بگیرید و از آن ها درخواست حمایت و مراقبت طی این فرایند را داشته باشید.

2) اندوه خود را بپذیرید: سعی نکنید از غم و اندوه خود فرار کنید و پنهان شوید. شما باید درد و اندوه را تجربه کنید تا بتوانید از آن گذشته و به سمت بهبودی حرکت کنید.

3) برای خود الگو بیابید: شما اولین کسی نیستید که چنین اندوهی را تجربه می کنید. درمورد نحوه مقابله دیگر افراد با چنین غم هایی اطلاعاتی کسب کنید. این کار به شما الگویی می دهد تا جهت بازیابی خود را بهتر یافته و بدانید که در این جهت تنها نیستید. هم چنین می توانید کتاب هایی در این زمینه مطالعه کرده یا با گروه های مشاوره که در این زمینه فعالیت دارند در تماس باشید.

4) درباره غم و عزا بیاموزید: هرچه بیشتر درمورد غم و عزاداری اطلاعات داشته باشید و تصورات اشتباه پیرامون آن را برطرف کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که اندوه شما عادی است. هم چنین ممکن است علائم هشداردهنده ای را کشف کنید که نشان دهد اندوه شما پیچیده تر از حالت عادی بوده و برای مقابله با آن به کمک بیشتری نیاز دارید. در هر صورت، داشتن اطلاعات در این زمینه به شما برای مقابله با آن کمک می کند.

5) غم و اندوه خود را بیان کنید: غم و اندوه نمی تواند در اعماق شما پنهان بماند. بهترین راه برای مقابله با اندوه، رها کردن آن است. اگر لازم بود گریه کنید و جیغ و فریاد بزنید. احساسات خود را از طریق موسیقی، هنر، شعر یا خاطره نگاری بروز دهید. فرقی ندارد غم و اندوه خود را با یک شخص امن مورد اعتمادتان در میان می گذارید و یا آن را در حریم شخصی خود و در تنهایی بروز می دهید، در هر صورت ابراز احساسات تنها راه واقعی برای قبول و پشت سر گذاشتن اندوه تان است.

6) احساسات خود را بپذیرید: غم و اندوه می تواند احساسات مختلفی را به سطح بیاورد که بعضی از آن ها بسیار شدید است. این احساسات را تصدیق کرده و آن ها را به عنوان بخشی از فرایند طبیعی اندوه قبول کنید. عصبانیت، اندوه و اشتیاق خود را انکار نکنید. این ها احساسات مهمی هستند که به محض بیان به شما برای بهبودی کمک می کنند.

7) برای خود زمان بگذارید: اندوه می تواند فرسوده کننده باشد. احساسات بسیار شدید انرژی زیادی می برند. به خودتان فرصت کافی دهید تا کارهای روزمره را انجام دهید و خود را بیش از حد درگیر برنامه های مختلف نکنید. وقتی نیاز دارید، استراحت کنید و به خودتان کمی بیشتر اهمیت دهید.

8) در کاری مشارکت کنید: درگیر شدن در کار یا فعالیت دیگری که از آن لذت می برید، می تواند شما را متمرکز کرده و یک حواس پرتی دلپذیر از غم و اندوه را برای شما ایجاد کند. اگر این فعالیت به ویژه برای دیگران معنادار یا مفید باشد، می تواند روحیه شما را نیز بالا ببرد.

9) کمی تفریح داشته باشید: بعضی اوقات افراد عزادار خود را از هر تفریح و لذتی محروم می کنند و تصور می کنند خندیدن یا داشتن تفریح به نوعی نادیده دریافت یا بی احترامی به عزیر از دست رفته شان است. حقیقت این است که خنده دارویی عالی است. یک راه عالی دیگر برای تفریح و سرگرمی نیز ارتباط با بچه ها یا حیوانات است.

10) ایمان را حفظ کنید: به یاد داشته باشید که اندوه شدید برای همیشه دوام نخواهد داشت. ایمان داشته باشید و دعا کردن را از قلم نیاندازید. این ایمان را حفظ کنید که یک روز بهبود خواهید یافت و دوباره زندگی خوبی خواهید داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1170

به "چند توصیه برای خودمراقبتی به هنگام عزاداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای خودمراقبتی به هنگام عزاداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید