پارک ملی اژدهای کمودو ، بزرگترین مارمولک دنیا در اندونزی

به گزارش دیار سلمان، پارک ملی اژدهای کمودو (Komodo)، واقع در جزیره جنوب شرقی اندونزی، خانه برخی از بزرگترین مارمولک های روی زمین است. برای نزدیک به 40 سال، این پارک به همان میزان که از جانوران آبزی حمایت نموده، مشغول حفظ و نگهداری از گونه های اژدهای کمودو نیز بوده است. در حدود 10 سال پس از ثبت این پارک به عنوان میراث جهانی یونسکو در 1980، سازمان جهانی یونسکو، به دلیل تنوع زیستی باور نکردنی اش، آن را سایت میراث جهانی نامید. در واقع این گونه تصور می گردد که این پارک ملی یکی از منحصر بفرد ترین محیط های آبزیان را داشته باشد. برای داشتن یک تجربه فراموش نشدنی به این پارک ملی سفر کنید!

پارک ملی اژدهای کمودو ، بزرگترین مارمولک دنیا در اندونزی

شیرجه و تماشای اژدهای کمودو

به عنوان بخشی از مثلث مرجانی، نزدیک به 76 درصد از تمام گونه های شناخته شده مرجانی در این ناحیه یافت می شوند که از مالزی به جزایر سلیمان میرسند. غواصی در این پارک ملی، با مایل ها صخره های باورنکردنی مرجانی و حیات دریایی قابل مشاهده، تجربه ای است که فقط یک بار در زندگی اتفاق خواهد افتاد. به همان میزان که در طول بازدید از این پارک شیرجه و شنا کردن انواع حیوانات را می بینید، می توانید هر چیزی از لاک پشت گرفته تا کوسه های صخره ای، جراح پالت (نوع خاصی از ماهی) و Dory از کارتون نمو را نیز ببینید.

درباره اژدهای کمودو

البته، اگر این شانس را نداشته باشید که یکی از این خزندگان غول پیکر را ببینید، سفر به پارک ملی اژدهای کمودو چندان ارزش ندارد. برای سفر به این ناحیه، هر زمانی به استثنای فصل جفتگیری از ماه می تا حدود نوامبر، پیشنهاد می گردد. زیرا در این فصل بسیاری از مارمولکهای بالغ خودشان را مخفی می نمایند و بیرون نمی آیند. در حالیکه تماشا یکی از این مارمولکها در طول تابستان غیر ممکن است، قطعا این حیوانات چیزی نیستند که بخواهید به سرعت به سمت شما بیایند یا در مکانی باشند که شما نتوانید به وضوح آنها را بببنید. اهمینی ندارد که چه زمانی از سال را برای سفر به این پارک ملی انتخاب می کنید، فقط مطمئن شوید که در تمام مدت سفر خود در گروههای بزرگ و همراه با راهنمایتان هستید. علاوه بر شنا کردن و گشت و گذار پیاده در پارک، تورهای قایقی وجود دارد که عاشقان سفر می توانند در اطراف جزیره ها به گشت و گذار بپردازند. با آب های کریستالی آبی و پوشش گیاهی سرسبز که این ناحیه را پوشانده، این تورها به شما این امکان را می دهند که چشم اندازی، از زیبایی این منطقه به دست آورید. پارک ملی کمودو می تواند یک ضمیمه هیجان انگیز به سفر به شهر بالی شما باشد! اگر چه از فرودگاه بالی تا Labuan Bajo (ورودی پارک) به میزان یک پرواز یک ساعته فاصله دارید. شما هرگز از کشف این بخش زیبای جهان پیشمان نمی شوید!

اژدهای کمودو بزرگترین و سنگین ترین مارمولک جهان است.

مراقب باشید، آنها نیش زهرآگینی دارند!

زبان چنگالی آنها، کمکشان می نماید هوا را حس نمایند و می توانند تکه های بزرگ گوشت را به سرعت نور ببلعند!

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2291

به "پارک ملی اژدهای کمودو ، بزرگترین مارمولک دنیا در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی اژدهای کمودو ، بزرگترین مارمولک دنیا در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید