مجلس بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می کند ، از بررسی گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا

به گزارش دیار سلمان، مجلس بریتانیا اسناد داخلی فیسبوک را به شکل مهر و موم شده تحویل خواهد گرفت. این موضوع پس از آن عنوان شده است که بسیاری از غولهای فناوری از سوی مقامات بریتانیا تحت فشار قرار گرفته اند.

مجلس بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می کند ، از بررسی گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیر عامل فیس بوک؛ مارک زاکربرگ بارها درخواست هایی را از سوی مجلس بریتانیا برای ادای شهادت دریافت کرده است. مدتی پیش نیز مارک زاکربرگ از سوی مجلس در مورد ماجرای کمبریج آنالیتیکا مورد بازخواست قرار گرفت.

اما در تازه ترین فشار مجلس بریتانیا بر فیسبوک، این شرکت موظف شده اسناد داخلی خود را به مجلس تحویل دهد. به نظر می رسد علت این موضوع را می توان این موضوع دانست که مجلس معتقد است این شرکت از تحویل همه شواهد و مدارک اجتناب کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اسناد و مدارک مورد نظر مجلس حاوی تمامی داده ها و اطلاعاتی است که به نوعی به حریم خصوصی کاربران مرتبط می شود. بخشی دیگر از این داده ها به ماجرای کمبریج آنالیتیکا مرتبط است و در نهایت بخش هایی مکاتبات بین مدیران ارشد فیسبوک از جمله شخص مارک زاکربرگ را نیز شامل می شود.

بر این اساس، در یک اتفاق نادر، قرار است یک مامور رسمی این اسناد را تحویل گرفته و پس از یک سفر تجاری به مقامات بریتانیایی تحویل دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2278

به "مجلس بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می کند ، از بررسی گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می کند ، از بررسی گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید