ویتامین D چگونه سیستم ایمنی را تقویت می نماید؟

به گزارش دیار سلمان، خبرگزاری خبرنگاران- متخصص ایمنی شناسی گفت: ویتامین D با تغییر در خواص سلول و بعلاوه نقش تنظیم گری می تواند هم ایمنی اکتسابی و هم ایمنی ذاتی را ارتقاء دهد.

ویتامین D چگونه سیستم ایمنی را تقویت می نماید؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر مهدی تقدسی اضافه کرد: ویتامین D در بدن انسان از منبع نور مستقیم خورشید تأمین می گردد، اما نور نباید از پشت شیشه بتابد، چون ممکن است به خاطر شکسته شدن امواج یو وی نتواند سنتز ویتامین D را به خوبی انجام دهد و بهتر است نور مستقیم باشد.

وی گفت: ویتامین D محلول در چربی است و در سیستم ایمنی ما نقش تنظیم کننده دارد، این ویتامین می تواند در ایمنی اکتسابی باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی در بدن گردد.

متخصص ایمنی شناسی اضافه کرد: بعلاوه ویتامین D در ایمنی ذاتی هم مؤثر است و با تغییر در خواص اپی ژنتیکی سلول می تواند ایمنی ذاتی را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، دکتر تقدسی گفت: متأسفانه در کشور ما کمبود ویتامین D وجود دارد و این در حالی است که این ویتامین مهم می تواند در مقابله با بیماری های ویروسی و بعلاوه پوکی استخوان و بهبود شرایط اسکلتی عضلانی نقش داشته باشد، باید برنامه های کشوری اجرا گردد تا بتوانیم جامعه را به سطح مطلوبی از ویتامین D برسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2026

به "ویتامین D چگونه سیستم ایمنی را تقویت می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویتامین D چگونه سیستم ایمنی را تقویت می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین D چگونه سیستم ایمنی را تقویت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید