هواپیمای بی سرنشین 90 روز در آسمان پرواز می نماید

به گزارش دیار سلمان، نیروی دریایی آمریکا مشغول توسعه هواپیمایی بی سرنشین است که با انرژی خورشیدی و سلول های سوخت هیدروژنی می تواند 90 روز در آسمان پرواز کند.

هواپیمای بی سرنشین 90 روز در آسمان پرواز می نماید

به گزارش خبرنگاران، نیروی دریایی آمریکا مشغول توسعه یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی است که می تواند به مدت 90 روز در آسمان پرواز کند.

با یاری این هواپیما می توان کشتی های دریایی را رصد کرد یا آن را به اسم پلتفرمی برای ارتباطات به کار برد.

هواپیمای مذکورSkydweller نام گرفته و شرکت Skydweller Aero با توجه به هواپیمای خورشیدی و سرنشین دار ایمپالس 2 آن را ساخته که در 2015 و 2016 دور جهان سفر کرد. البته این هواپیما هر 5 روز یکبار مجبور به توقف بود.

در هواپیمای نو و بی سرنشین کابین خلبان حذف شده و در نتیجه فضا برای نصب سخت افزار قابلیت های خودران آن به وجود آمده است.

رابرت میلر مدیر ارشد اجرای شرکت سازنده هواپیما می گوید: با حذف کابین خلبان ما می توان ظرفیتی برای حمل 400 کیلوگرم بار ایجاد کرد.

عرض بال های هواپیمای خورشیدی بی سرنشین 236 فوت است. قرار است روی بال های هواپیما 2900 فوت مربع سلول فتوولتاییک نصب گردد که 2 کیلووات برق را فراوری می نمایند البته افزودن 2 سلول هیدروژنی به تأمین انرژی هواپیمای بی سرنشین یاری می نماید.

این هواپیما می تواند با حداکثر سرعت 100 گره و در ارتفاع 43 هزار و 931 فوتی سطح زمین پرواز کند. علاوه برآن این ابزار قادر به حمل 800 پوند بار است.

به گفته میلر، طبق برنامه قرار است نخست پرواز خودران هواپیما، سپس بلند شدن آن از زمین به طور اتوماتیک، فرود به طور اتوماتیک و در نهایت پرواز کاملاً خودران هواپیما آزمایش گردد.

هنگامیکه تمام این مراحل تأیید شدند، یک تست پرواز اتوماتیک بلند مدت با هدف 90 روز ماندن در آسمان انجام خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1859

به "هواپیمای بی سرنشین 90 روز در آسمان پرواز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای بی سرنشین 90 روز در آسمان پرواز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید