موزه دیدی یکی از موزه های دیدنی مازندران به شمار می رود

به گزارش دیار سلمان، جاذبه ها/ براساس گزارشات منتشر گشته، موزه دیدی یکی از موزه های دیدنی مازندران به شمار می رود.

موزه دیدی یکی از موزه های دیدنی مازندران به شمار می رود

این مجموعه ارزشمند که محلی برای نشان دادن هنرمندی ایرانی بوده را فردی با هزینه شخصی خود در بهار سال 1395 در فضایی به وسعت 3 هزار هکتار بنا کرد تا خدمت بزرگ و قابل توجهی به جامعه هنرمندان و هنر دوستان نموده باشد. این فرد هنر دوست که علی توسلی نام دارد، پس از سالها کوشش برای حفظ و جمع آوری آثار هنری فاخر، توانست همه آنها را در مجموعه ای به نام موزه دیدی گردآوری کند تا علاقمندان به این عرصه بیش از پیش بتوانند از هنر ناب ایرانی و خارجی بهره مند گردند.

این آثار که شامل تابلو نقاشی، مجسمه، تندیس و دیگه آثار دست ساز هنرمندان معاثر ایرانی و خارجی است، حاصل پنجاه سال کوشش علی توسلی بوده که با این کار روح تازه ای را در کالبد هنر این مرز و بوم دمیده و پویایی و سرزندگی بی حدی را به هنر کشور ایران تزریق نموده است . 1500 اثر در قالب 150 تندیس، 600 تابلو بسیار تماشایی و 800 اثر هنری دیگر که از لحاظ فرهنگی ارزش بسیار والایی دارد. اگر شما علاقمند به کلکسیون ماشین بنز هستید، پس سری به قسمت ورودی گالری موزه دیدی بزنید، چرا که در این مکان می توانید طراحی های بی نظیری از این کلکسیون حیرت انگیز را ببینید. بی شک از لحظه ای که قدم به موزه دیدی میگذارید، محو تماشای گوشه گوشه این مجموعه بی نظیر می شوید، چرا که از همان قسمت بیرونی با تندیس های کار شده و آثار بسیار تماشای روبرو می شوید.

شما به راحتی می توانید از میان تابلوهایی که به شیوه گالری های اروپایی در کنار هم قرار گرفته اند عبور کنید و با تماشا هر کدام پی به گوشه ای از نبوغ هنرمندان ایرانی ببرید. هر سه طبقه این مجموعه که هر کدام 3200متر مربع مساحت دارد، با راه پله های بسیار مجذوب نماینده که زیبایی موزه را به کمال رسانده، از هم تفکیک می شوند که این کار باعث می گردد به راحتی و بدون سردرگمی به گشت و گذار و تماشای آثار نفیس تمام طبقات بپردازید.

در همان طبقه اول با غرفه هایی روبرو خواهید شد وسایل دست ساز تزیینی بسیار زیبا و هنرمندانه ای در آنها یافت و به فروش می رسند، بعلاوه در دیگر غرفه های این موزه گالری انواع لباس و پوشاک نیز عرضه می گردد. در کنار تمام این خدمات، موسیقی گوش نوازی که در فضا پخش می گردد همراه با آب نماها و فواره های رنگین و البته تماشایی محیط پویایی را بوجود آورده است . این مژده را به علاقمندان کتاب و کتاب خوانی هم می دهیم که در این مجموعه، مرکز فرهنگی خانه کتاب نیز دایر شده که به راحتی میتوان کتابهای فرهنگی، هنری و تاریخی را در آن پیدا و به مطالعه پرداخت. سالن های آمفی تئاتر این موزه نیز برنامه های بسیاری را از جمله سمینارها، کارگاه های آموزشی، ورکشاپ ها و جشن ها را با هنرمندان برجسته برگزار می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2373

به "موزه دیدی یکی از موزه های دیدنی مازندران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دیدی یکی از موزه های دیدنی مازندران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید