منشا دقیق شهابسنگ زیبایی سیاه روی مریخ پیدا شد: با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش دیار سلمان، دهانه ای در مریخ که شهاب سنگی را 4.4 میلیارد سال پیش به بیرون پرتاب نموده بود، با هوش مصنوعی شناسایی شد.

منشا دقیق شهابسنگ زیبایی سیاه روی مریخ پیدا شد: با استفاده از هوش مصنوعی

به گفته محققان، این کشف جزئیات جدیدی درباره شهاب سنگ مریخی NWA 7034، که با نام مستعار زیبایی سیاه در سال 2011 در آفریقا پیدا شد، ارائه می دهد. حالا دیگر می دانیم که زیبایی سیاه از کجای مریخ منشا گرفته. نام این دهانه مریخ را با الهام از شهر استرالیایی کراتا، که محل نگهداری یکی از قدیمی ترین سنگ های زمینی است، به همین نام گذاشته اند.

چیزی که زیبایی سیاه را در مقایسه با دیگر شهابسنگ های با منشا مریخ شاخص و متفاوت نموده بود این بود که ترکیبی از چند سنگ است که با سیمان به هم پیوسته بودند. همه شهاب سنگ های مریخی دیگر حاوی یک نوع سنگ واحد بودند.

پیدا کردن منطقه ای که شهاب سنگ زیبایی سیاه از آنجا سرچشمه گرفته، بسیار مهم است زیرا حاوی قدیمی ترین قطعات مریخی است که تا به حال پیدا شده است، این سنگ 4.48 میلیارد سال قدمت دارد و پوسته بسیار قدیمی مریخ قدمت حدود 4.53 میلیارد ساله دارد.

محققان از یکی از سریع ترین ابررایانه های مرکز تحقیقات سوپرکامپیوتری Pawsey و مرکز تحقیقات تجسمی و تحقیقات الکترونیکی دانشگاه کرتین برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از تصاویر با وضوح بالا با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای شناسایی دهانه ها استفاده کردند.

در حالی که رد پای دقیق سابقه زمین شناسی بسیار قدیمی زمین از بین رفته، می توانیم با کارهایی مثل این، سرنخ هایی را از مطالعه سیارات دیگر به دست آوریم.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2202

به "منشا دقیق شهابسنگ زیبایی سیاه روی مریخ پیدا شد: با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشا دقیق شهابسنگ زیبایی سیاه روی مریخ پیدا شد: با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید