معروف ترین نودل های هانوی

به گزارش دیار سلمان، 5 نودل برتر هانوی، ویتنام

سوپ نودل بیف، یکی از معروف ترین غذاهای ویتنام است که بیشتر افراد در سفر به این کشور آن را امتحان می نمایند. اما تنوع نودل های ویتنامی بسیار بالا است و می توانید علاوه بر این نودل معروف، از دیگر نودل های خوشمزه ویتنامی لذت ببرید. نودل ویتنامی که معمولا از برنج تهیه می گردد را می گردد نوعی اسپاگتی آسیایی دانست. در ویتنام به نودل برنج، بان می گویند. می توانید بان را با سس ماهی، آب گوجه فرنگی، به همراه گوشت و سبزیجات مختلف، پیچیده شده در ورق برنج و یا به صورت پیچیده شده در غذایی که به آن بان هوی می گویند مصرف کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین نودل های هانوی آشنا شوید.

معروف ترین نودل های هانوی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

1- Bún riêu

این غذا یک سوپ ورمیشل دریایی است که رنگ های آن حسابی اشتهایتان را تحریک می نماید. آب این سوپ با سس گوجه فرنگی و روغن مخصوصی که به ان آناتو می گویند مخلوط می گردد. مواد اصلی این غذا گوشت خرچنگ و گوجه فرنگی است. همچنین در این سوپ از تمبر هندی هم استفاده می نمایند که باعث می گردد این غذا کمی طعم شوری بگیرد. می توانید تکه های توفوی سرخ شده را در این سوپ حس کنید که به همراه تکه های گوشت آبزیانی مثل میگو، ماهی و صدف، طعمی خوشایند را ایجاد می نماید.

2- Bún chả

این غذا از غذاهای محبوب ویتنامی ها برای وعده نهار است. بان چا از گوشت گریل شده تهیه می گردد که در مایعی از سس ماهی، سرکه، لیمو و شکر سرو می گردد. در این غذا علاوه بر گوشت و سبزیجاتی مثل هویج، از میوه های تازه مثل پاپایا سبز هم استفاده می گردد که در کنار طعم گوشت گریل شده، مزه ای متفاوت ایجاد می نمایند. به این غذا سالاد نودل هم می گویند.

3- Bún cá Hải Phòng

در مسیرتان به سمت جزایر ها لونگ بِی، از های فونگ می گذرید. های فونگ یکی از مهم ترین بنادر ویتنام و یکی از بهترین مقاصد برای امتحان کردن غذاهای دریایی است. بون چا که در های فونگ به نودل ماهی شهرت دارد، دقت و ظرافت بیشتری برای درست کردن آن نسبت به دیگر غذاهای ویتنامی به کار می رود. تضاد طعم های مختلف است که به این غذا مزه ای منحصر به فرد و متفاوت می دهد.

4- Chả cá

رستوران چا کا لا وونگ با بیش تر از یک قرن قدمت، به قدری معروف است که یک خیابان در هانوی به نام آن نامگذاری شده است. معروف ترین غذای این رستوان چاکا است که از تکه های گربه ماهی گریل شده تهیه می گردد که به همراه سس میگو و شوید سرو می گردد. روی این غذا با نودل و تکه های بادام زمینی تزیین می گردد. مواد اولیه این غذا بر حسب سلیقه هر فردی می تواند متفاوت باشد. عده ای در تهیه آن از شوید بیشتر، پیاز سفید و زنجبیل هم استفاده می نمایند.

5- Bún bò

اسم این غذا به معنی نودل گوشت به سبک جنوبی است. با وجود این می توانید این سوپ خوشمزه را در نقاط شمالی شهر هانوی هم پیدا کنید. بهترین جا برای امتحان کردن این غذا، بان بو نام بو در منطقه قدیمی هانوی است. این غذا با برگ لیمو طعم دار و سرخ می گردد و روی آن با بیف، نودل و سبزیجات مختلف تزیین می گردد. ترکیب پاپایا سبز به همراه شور هویج، عطری بسیار خوب به این غذا می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 339

به "معروف ترین نودل های هانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین نودل های هانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید