مسافران کیش و قشم شادترند یا اصفهان و شیراز؟

به گزارش دیار سلمان، انتخاب مقصد سفر یکی از گزینه های مهم برای همه گردشگران است انرژی مثبتی که بعد از هر سفر عاید مسافر می شود تا مدتها در کار و روحیه او تاثیر گذار است. شما جز کدام دسته از مسافران هستید؛ کسانی که عاشق ساحل و دریا هستند یا اهل بازدید از اماکن تاریخی. اگر می خواهید بدانید سفر به کدام مقصد شادی آفرین است ادامه این مطلب را بخوانید.

مسافران کیش و قشم شادترند یا اصفهان و شیراز؟
مترجم : هما حاصلی

خبرنگاران:

با آغاز بهار و نزدیک شدن به ماه های گرم تابستان، برند لایف استایل و شرکت رسانه ای 30A مطالعه تحقیقاتی بر روی درک رابطه بین ساحل، سفر و شادی را با رهبری تیم تحقیقاتی دانشگاه آلاباما آغاز کردند.

مطالعه بر روی 1040 بزرگسال آمریکایی بین سنین 25 تا 55 سال به طور تصادفی انجام شد . گفتنی است افراد بالای 55 سال از مطالعه حذف شدند تا تأثیر بالقوه بازنشستگی بر شادی کلی محدود شود.

یافته ها نشان داد که برنامه ریزی یا حتی پیش بینی تعطیلات بعدی به مقدار قابل توجهی سطح شادی افراد را بالا می برد.

شش نکته کلیدی از این مطالعه به دست آمد:

  • برنامه ریزی برای تعطیلات آینده شما را به فرد شادتری تبدیل می کند. دکتر جیمسون هایز، دانشیار و مدیر آزمایشگاه افکار عمومی آلاباما، گفت: افرادی که برای تعطیلات برنامه ریزی می کنند، به طور قابل توجهی شادتر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی دهند. فکر کردن به تعطیلات لزوما شما را شادتر نمی کند، اما بی صبرانه منتظر سفر بعدی خود بودن این تاثیر را دارد.
  • مقصد واقعاً مهم نیست، زیرا هر نوع سفری مردم را شادتر می کند. با بررسی نتیجه تحقیقات، سواحل به عنوان مقصد اول تعطیلات مطرح شدند (بیش از 34 درصد)، و مقاصد کوهستانی با کمتر از 20 درصد در رتبه دوم قرار گرفتند. اما داده ها نشان می دهد که شادی افراد بدون توجه به نوع مقصدشان افزایش می یابد. محقق جی واترز از کالج علوم ارتباطات و اطلاعات دانشگاه (C&IS) گفت: به نظر می رسد پیش بینی هر تعطیلات آینده به طور قابل توجهی شادی را افزایش می دهد، صرف نظر از اینکه این تعطیلات در ساحل، کوه ها یا یک شهر بزرگ باشد.
  • آمار مشخصی از سفر سالانه انجام می شود که باعث ایجاد درجه بهینه شادی می شود. شرکت کنندگان در نظرسنجی که بین 15 تا 21 روز در سال به سفر تفریحی می رفتند، بالاترین سطح شادی را گزارش کردند. کسانی که کمتر از دو هفته یا بیش از سه هفته در سال سفر می کردند، در واقع سطح شادی کمتری را گزارش کردند. بنابراین، همانطور که واترز گفت، به نظر می رسد که شادی در ارتباط با سفر استثنائاتی هم دارد. چون همیشه کسانی هستند که ممکن است از زندگی بدون چمدان شادتر باشندو اهل سفر نباشند.
  • تحقیقات معلوم کرد که سوغات تعطیلات یا یادآوری مقصدهای مورد علاقه نیز ضریب شادی را افزایش می دهد. افرادی که اطراف خود را با دو یا سه یادگاری ملموس از مقصد تعطیلات مورد علاقه خود احاطه کرده اند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کنند، سطوح بالاتری از شادی را گزارش کردند. دکتر هایز می گوید: احاطه کردن خود با یادگارهایی از تعطیلات گذشته مانند لباس، عکس، هنر، برچسب ضربه گیر و حتی آهنگ های زنگ تلفن می تواند سطح شادی را افزایش دهد.
  • فناوری ابزارهایی را در اختیار مسافران قرار می دهد تا با مقاصد گردشگری محبوب خود در ارتباط باشند. 50 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، هر هفته پست هایی را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کردند که دوست داشتنی ترین مقاصد سفرهایشان را به آنها یادآوری می کرد. پرکاربردترین روش های پاسخ دهندگان برای برقراری ارتباط، دنبال کردن یک مقصد در رسانه های اجتماعی، افزودن مقصدی به برنامه آب وهوا یا استفاده از تصویر زمینه مرتبط در تلفن یا رایانه شان بود.
  • این مطالعه همچنین نشان داد که سفردر پساکرونا افزایش می یابد. پنجاه و هشت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معمولا کمتر از پنج روز در سال را قبل از شیوع COVID-19 در تعطیلات می گذرانند. مسافران میانه یعنی کسانی که سالانه 6 تا 14 شب تعطیلات می گذرانند 29 درصد از این تحقیق را تشکیل می دادند، در حالی که مسافران خوش سفرکه هر سال بیش از 15 روز به سفر می فرایند 13 درصد از پاسخ دهندگان بودند. مسافران کم سفر که پنج روز یا کمتر قبل از پاندمی سفر می کردند گزارش دادند که پس از فروکش کردن همه گیری، قصد دارند به مقدار قابل توجهی بیشتر سفر کنند، که منجر به پیش بینی افزایش 15 درصدی رده مسافران میانه خواهد شد.

اساساً، محققان کشف کردند که برداشتن هر گامی برای تحقق سفر، کلیدی برای باز کردن قفل شادی شخصی است. واترز گفت: ما دریافتیم که انتظار بر نوستالژی غلبه دارد. بنابراین، اگر می خواهید فورا شادتر شوید، همین حالا یک سفر رزرو کنید.

منبع

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2158

به "مسافران کیش و قشم شادترند یا اصفهان و شیراز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران کیش و قشم شادترند یا اصفهان و شیراز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید