مدل های تازه کلید و پریز هوشمند و لمسی مناسب منازل مدرن

به گزارش دیار سلمان، مدل های جدیدی از کلید و پریز هوشمند به بازار معرفی شده اند که علاوه بر طراحی فوق العاده جالب، کار کردن با آنها هم بسیار ساده تر از قبل شده است. همانطور که می دانید کلید و پریز برق تاثیر زیادی بروی ظاهر دکوراسیون خانه می گذارند. معمولا در طول شبانه روز بارها و بارها پیش می آید که از این وسایل کاربردی استفاده کنیم. پس عقلانی است در انتخاب مدلی که هم کارایی بالایی داشته و هم زیبا باشد، وقت زیادی صرف کنیم.

مدل های تازه کلید و پریز هوشمند و لمسی مناسب منازل مدرن

مدل های هوشمند کلید و پریز، طرح های بسیار متنوعی دارند، بعضی مدل ها با صدا و یا گوشی موبایل روشن و خاموش می شوند، و بعضی دیگر به صورت اتومات و بدون دخالت انسان کار می نمایند. خوشبختانه در طراحی تمام این مدل ها دقت فراوانی به جزئیات شده تا علاوه بر کارایی، چشم گیر هم باشند.

طرح های هوشمند فقط به مدل های لمسی یا گفتاری ختم نمی شوند. با توجه به هوشمند شدن ابزار که ما هر روزه از آنها استفاده می کنیم، مثل گوشی، ساعت و … جای تعجبی ندارد که وسیله ای مثل کلید برق هم از این ابزارها بهره ببرند. مدلی که در شکل های زیر مشاهده می کنید، علاوه بر اینکه با گوشی تلفن همراه و همینطور صدا روشن و خاموش می گردد، قابلیت وصل شدن به اینترنت و کنترل از راه دور هم دارد. اگر بازهم انتظار بیشتری از کلید و پریز هوشمند دارید، پس باید به قابلیت زمان بندی این کلید هم اشاره کنم. به این معنی که شما می توانید زمانی مناسب برای خاموش یا روشن شدن لامپ ها معین کنید. جالب تر اینجاست که چنین لامپ هایی در فروشگاه آمازون قیمتی حدود 34 دلار دارند، این قیمت باعث می گردد چنین کلیدهای جالبی برای طیف وسیعی از مردم قابل استفاده باشد. مدل های مشابه چنین پریزهای در ایران حدود 150 تا 200 هزار تومان قیمت دارند.

طرح های لمسی کلید و پریز بخاطر حساسیت فوق العاده بالا و ظاهر تمیز و براق شان برای دکوراسیون های مدرن بسیار ایده آل هستند. مدلی که در شکل های زیر مشاهده می کنید، بجای دو کلید، چهار کلید روشن و خاموش دارد. البته مدل دو کلید آن هم فراوری می گردد. علاوه بر چهارکلیده بودن، قابلیت های دیگری مثل ال ایی دی چند رنگ و دماسنج محیطی هم دارد که به وسیله اَپ نصب شده روی گوشی موبایل کنترل می گردد.

مدلی که در شکل های زیر مشاهده می کنید، برنده طراحی برتر مجلات معتبر طراحی داخلی در سال 2017 شده است. طرح بدون فریم این کلید، ظاهری بسیار زیبا و شکیل به آن داده و به خوبی با دیوار منزل هماهنگ می گردد. اما زیبایی اصلی این کلید زیبا، شب ها معین می گردد، زمانی که نوار ال ایی دی آن بصورت اتومات روشن می گردد تا راهنمای پیدا کردن کلید در تاریکی باشد.

برای آنهایی که خواهان طرح های هوشمند اما نه خیلی گران هستند، شاید مدل های لمسی و حرکتی برترین گزینه باشد، در شکل های زیر نمونه هایی را مشاهده می کنید که علاوه بر قابلیت لمسی، با حرکت دست از دور هم خاموش و روشن می شوند. فکر می کنم این قابلیت انتظاری که از یک کلید و پریز هوشمند می رود را بخوبی برآورده کند. بعلاوه بدنه این کلیدها بدون احتیاج به پیچ به دیوار محکم شده و نصب بسیار آسانی هم دارند.

اما شاید هیچکدام از مدل های آورده شده به مقدار مدلی که در شکل های زیر مشاهده می کنید، به معنای واقعی کلمه آینده نگرانه نباشد. این طرح، ایده کلید و پریز هوشمند با خود چراغ را در هم ادغام نموده است. وقتی کلید را لمس کنید، کلید از داخل دیوار بیرون آمده و همچون یک چراغ دیواری روشن می گردد. روکش این کلید/چراغ طوری طراحی شده تا با هر دیواری هماهنگ گردد. این چراغ برای افرادی که خواهان دکوراسیونی مدرن و مینیمال هستند، برترین گزینه است. راهروی ورودی خانه یا اتاق خواب می تواند مکان مناسبی برای نصب این کلیدها باشد.

اگر بار اول است که می خواهید از مدل های کلید و پریز هوشمند بهره ببرید مدل فراوری شده به وسیله شرکت نام آشنای تی پی لینک را به شما پیشنهاد می کنم. این مدل خصوصا برای آنهایی که فراموش می نمایند لامپ را خاموش نمایند. بسیار مناسب است. چرا که در هر زمان و هر کجایی می توانید براحتی مشاهده کنید کدام یک از لامپ های خانه روشن و کدامیک خاموش هستند.

همانطور که در بالا اشاره کردم از مزیت های اصلی کلید و پریز هوشمند این است که می توانند مستقل از انسان کار خود را انجام دهند. مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید به علت داشتن چشمی و حسگر حرارتی، خالی بودن اتاق را تشخیص داد و در صورت نبودن کسی در اتاق، برق ها را خاموش می نمایند. بعلاوه در صورت فعال کردن گزینه خاموش و روشن اتوماتیک، هنگام غروب خورشید، لامپ ها به صورت اتوماتیک روشن می شوند. بعلاوه پریزهای هوشمند همراه این ست طوری طراحی شده اند که از هر جهت دوشاخی به برق وصل می گردد و در صورت چرخاندن پریز، جریان برق بکل قطع می گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1896

به "مدل های تازه کلید و پریز هوشمند و لمسی مناسب منازل مدرن" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدل های تازه کلید و پریز هوشمند و لمسی مناسب منازل مدرن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های تازه کلید و پریز هوشمند و لمسی مناسب منازل مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید