فریب کانال های سیگنال دهی بورس را نخورید

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه به سهام داران هشدار داد مراقب کانال های سیگنال دهی بورس در فضای مجازی باشند.

فریب کانال های سیگنال دهی بورس را نخورید

اعظم فرجی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش استقبال مردم از بازار سرمایه طی ماه های اخیر و حضور افراد تازه وارد در بورس، گفت: افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند کوشش می نمایند از منابع مختلف اطلاعاتی برای به دست آوردن سود بیشتر کسب نمایند و از همین رو گاهی سراغ منابع نامعتبر می فرایند.

وی یکی از مهمترین منابعی که باعث گمراه شدن فعالان بازار سرمایه می گردد را کانال ها و گروه های موجود در فضای مجازی و خصوصا تلگرام دانست که کوشش می نمایند با انواع و اقسام تبلیغات و تحت عنوان سیگنال دهی مخاطبان را جذب نمایند.

فرجی افزود: این کانال ها گاهی برای سودهای غیرواقعی و چندصد درصدی تبلیغ می نمایند که عملا محقق نخواهد شد و فقط افراد را فریب می دهند. بعضی افرادی هم که به دنبال سودهای زیاد هستند فریب این تبلیغات را می خورند و وارد چنین کانال هایی می شوند که شیوه فعالیت آنها توسط هیچ مرجع معتبری تایید نشده است.

فرجی هدف اصلی این کانال ها را جذب مخاطب به هر بهانه دانست و تاکید نمود: بعضی از این کانال ها با دادن اطلاعات نادرست به سهام داران باعث از بین رفتن سرمایه آنها شده اند.

وی یادآور شد: فعالیت بعضی از این کانال ها نیز مربوط به صاحبان بعضی از سهم ها است که کوشش می نمایند با ایجاد شایعات و بازارگرمی، سهام داران را به خرید آن سهم ترغیب نمایند و قیمت ها را بالا ببرند.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه هیچکس برای سرمایه مردم دلسوزتر از خود آنها نیست، از فعالین بازار سرمایه درخواست کرد به هیچ عنوان با اتکا به کانال های سیگنال دهی وارد بورس نشوند.

فرجی افزود: توصیه ما این است افراد خصوصا تازه واردان بورس حتما از دوره های آموزشی که مراجع معتبر برگزار می نمایند استفاده نمایند و یا سراغ کتاب های آموزشی تایید شده بفرایند.

وی اعلام کرد: سهام داران حتی اگر پیشنهاداتی هم از سوی کانال های مجازی دریافت کردند حتما باید درباره شرایط آن سهم، صورت های اقتصادی شرکت و ... آنالیز لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1283

به "فریب کانال های سیگنال دهی بورس را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب کانال های سیگنال دهی بورس را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید