شیوه تازه برای حذف پدیده زباله گردی ، مخازن زباله از سطح شهر جمع خواهند شد

به گزارش دیار سلمان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در راستای اجرای سیستم جمع آوری پسماند از درب منازل و حذف حداکثری مخازن 1100 لیتری از سطح معابر شهر تهران در راستای سیاست های کلی طرح جامع مدیریت پسماند صورت می گیرد.

شیوه تازه برای حذف پدیده زباله گردی ، مخازن زباله از سطح شهر جمع خواهند شد

به گزارش خبرنگاران، رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به منظور ایجاد تحول در سیستم ذخیره سازی پسماند با موضوع تفکیک پسماند در مبادی فراوری و کاهش مخازن ذخیره سازی در سطح شهر و جلوگیری از پدیده مذموم زباله گردی، دستورالعمل احداث جایگاه و استقرار مخازن ذخیره سازی در مجتمع های مسکونی بالای 50 واحد به زودی ابلاغ خواهد شد.

او اضافه نمود: به استناد مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند و در راستای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی نسبت به تدوین دستورالعمل احداث اتاقک پسماند به منظور استقرار مخازن ذخیره سازی پسماند در مجتمع های مسکونی بالای 50 واحد در سطح شهر تهران اقدام کردند.

شرفی با بیان اینکه پس از بحث و گفتگو کارشناسی با تمامی ذی نفعان و ذی مدخلان، این دستورالعمل نهایی شده است، ادامه داد: ذکر این نکته لازم است که پس از تدوین دستورالعمل مذکور، سازمان مدیریت پسماند نسبت به طراحی هوشمند این اتاقک ها به منظور اجرا و پیاده سازی در سامانه های شهرسازی اقدام نموده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران توضیح داد: این مهم در راستای اجرای سیستم جمع آوری پسماند از درب منازل و حذف حداکثری مخازن 1100 لیتری از سطح معابر شهر تهران در راستای سیاست های کلی طرح جامع مدیریت پسماند صورت می گیرد. بعلاوه، این امر یاری شایانی به حذف پدیده زباله گردی خواهدکرد.

او اظهار داشت: طرح جامع مدیریت پسماند نقشه راه 20 ساله مدیریت پسماند را در برش های پنج ساله و سالیانه ترسیم نموده که مجموعه ای از اقدامات از قبیل افزایش زیرساخت های تفکیک پسماند در مبادی فراوری، استقرار سیستم جمع آوری از درب منازل و مخازن هوشمند، احداث کارخانجات مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) فراوری کمپوست باکیفیت و استحصال انرژی از پسماند با رویکرد کاهش دفن را در پی خواهد داشت و در نهایت انجام اقدامات فوق کاهش آثار سوء محیط زیستی را در سطح شهر تهران رقم خواهد زد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2304

به "شیوه تازه برای حذف پدیده زباله گردی ، مخازن زباله از سطح شهر جمع خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه تازه برای حذف پدیده زباله گردی ، مخازن زباله از سطح شهر جمع خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید