شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می فشارد!

به گزارش دیار سلمان، شاه مار ها می توانند از درختان بالا بروند و شنا نمایند. آن ها گوشتخوارانی هستند که جوندگان، پرندگان، تخم پرندگان، مارمولک ها و سایر مار ها را می خورند. این مار ها سمی نیستند. در عوض، آن ها طعمه خود را تا حد مرگ فشار می دهند. طول عمر آن ها 10 تا 15 سال است.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می فشارد!

به گزارش خبرآنلاین، شاه مار ها در آمریکای شمالی، به ویژه در بخش های شرقی، غربی و جنوبی ایالات متحده زندگی می نمایند. گونه های مختلفی از شاه مار ها در بخش های مختلف ایالات متحده زندگی می نمایند و بعضی در مکزیک زندگی می نمایند.

زیستگاه این مار در بین گونه ها نیز فرق دارد. بعضی از آن ها در جنگل ها و علفزار های نزدیک به آب زندگی می نمایند، در حالی که بعضی دیگر در یک زیستگاه بیابانی زندگی می نمایند. در یک زیستگاه جنگلی یا علفزار، این مار ها در درختان توخالی یا زیر انبوهی از برگ ها و چوب ها پنهان می شوند. از طرف دیگر، در بیابان، آن ها را می توان در زیر سنگ ها یا در شکاف های تنگ یافت.

این مار ها در بهار و تابستان فعال هستند. فصل فراوری مثل آن ها از مارس تا مه ادامه دارد.

شش گونه شاه مار وجود دارد و همه آن ها متعلق به خانواده Colubridae هستند. اگرچه بعضی از این مار ها ظاهری مشابه دارند، اما در مکان های مختلفی زندگی می نمایند.

شاه مار معمولی یا شاه مار شرقی (Lampropeltis getula)، این گونه از شاه مار در سواحل شرقی ایالات متحده از پنسیلوانیا تا فلوریدا زندگی می نماید. طول آن ها معمولاً بین 36 تا 48 اینچ است، طولانی ترین شاه مار شرقی ثبت شده 82 اینچ است.

شاه مار کالیفرنیا (Lampropeltis californae)، این شاه مار ها در منطقه ها صخره ای، تالاب ها و منطقه ها علفزار کالیفرنیا زندگی می نمایند. این مار با فلس های سیاه یا قهوه ای با نوار های سفید رنگی کمیاب تر از سایر گونه های شاه مار است.

شاه مار خالدار (Lampropeltis holbrooki)، این گونه در بخش میانی و جنوبی ایالات متحده و در مکزیک زندگی می نماید. قلمرو آن شامل آیووا، کانزاس، لوئیزیانا، میسوری و تگزاس است. حتی می توان بعضی از آن ها را تا جنوب مکزیک یافت. این نام به علت بدن سیاه پوشیده از لکه های زرد رنگ یا لکه ها است.

شاه مار صحرا (Lampropeltis splendida)، همانطور که از نامش پیداست، این مار دارای زیستگاه بیابانی است. در بخش جنوبی ایالات متحده از جمله تگزاس و نیومکزیکو زندگی می نماید و قلمرو آن تا مکزیک توسعه می یابد. این گونه خجالتی است و در هنگام مواجهه با یک انسان خودش را به موش مردگی می زند.

شاه مار سیاه یا شاه مار سیاه شرقی (Lampropeltis nigra)، در قسمت جنوبی ایالات متحده از جمله استان های کنتاکی، تنسی، آلاباما، لوئیزیانا و بخش شمالی جورجیا زندگی می نماید. فلس های تیره آن، آن را از گونه های رنگارنگ شاه مار متمایز می نماید.

شاه مار مایل به قرمز (Lampropeltis elapsoides)، این گونه با نوار های سیاه، قرمز، سفید و زرد رنگارنگ است. در بخش های شرقی و جنوب شرقی ایالات متحده زندگی می نماید. این کوچکترین گونه شاه مار است که معمولاً بیش از 20 اینچ طول ندارد. با این حال، بزرگترین مار شاه مایل به قرمز ثبت شده تا به حال 28 اینچ طول داشته است.

منبع: AZANIMALS

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2340

به "شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می فشارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می فشارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید