سونی از کنسول قابل حمل Project Q رونمایی کرد؛ صفحه ای برای بازی های PS5 خود

به گزارش دیار سلمان، پس از گزارش های مختلفی که در این چند ماه منتشر شده بود، سونی به صورت رسمی گفت که روی یک دستگاه قابل حمل پلی استیشن که می تواند بازی های پلی استیشن 5 را به صورت از راه دور اجرا کند، کار می نماید. این دستگاه در جریان رویداد پلی استیشن در چهارشنبه گذشته معرفی گردید و در حال حاضر با نام رمز Project Q شناخته می گردد.

سونی از کنسول قابل حمل Project Q رونمایی کرد؛ صفحه ای برای بازی های PS5 خود

در جریان آن رویداد، جیم رایان، مدیر پلی استیشن، اعلام نمود: ما یک دستگاه اختصاصی راه اندازی خواهیم کرد که به شما امکان می دهد هر بازی را از کنسول پلی استیشن خود با استفاده از قابلیت بازی از راه دور (Remote Play) به وسیله Wi-Fi استریم کنید. این دستگاه به صورت داخلی با نام Project Q شناخته می گردد و دارای یک صفحه نمایش 8 اینچی اچ دی (HD) است و تمامی دکمه ها و ویژگی های منحصر به فرد دسته دوال سنس را هم دارد.

براساس بیانیه مطبوعاتی سونی، به طور دقیق تر، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش LCD خواهد بود که بازی ها را به وسیله وای فای تا رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می نماید و دارای ویژگی ماشه های تطبیق پذیر (آداپتیو تریگر) و بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) دوال سنس خواهد بود. این دستگاه قرار است در کنار ایربادهای بلوتوثی که پلی استیشن معرفی کرد، در همین سال میلادی عرضه گردد. با این حال، سونی تاریخ دقیق عرضه و البته قیمت دستگاه را اعلام ننموده است.

با توجه به اطلاعاتی که سونی بیان نموده است، بازی هایی که در این دستگاه بازی می کنید باید حتماً روی خود کنسول پلی استیشن 5 شما نصب شوند - ظاهراً این کنسول به عنوان همراهی برای PS5 شما طراحی شده است، نه یک کنسول دستی مجزا که بتواند مانند استیم دک خودش بازی ها را به صورت طبیعی اجرا کند. بعلاوه بازی های پلی استیشن وی آر برای این دستگاه پشتیبانی نمی شوند.

فعلاً جزئیاتی درباره اینکه آیا این دستگاه علاوه بر ریموت پلی قابلیت اجرای بازی به وسیله سرویس های ابری را دارد یا خیر، اعلام نشده است. در واقع، به نظر می رسد که در حال حاضر از چنین چیزی پشتیبانی نمی نماید. با این وجود، سونی یکی از شرکت هایی است که در برنامه های آینده خود سرویس های ابری را در نظر گرفته است و بر اساس آگهی های شغلی زیادی که کشف نموده ایم، به نظر می رسد که آن ها در حال حاضر در حال بازنگری و فعالیت بیشتر در این حوزه هستند؛ بنابراین ممکن است Project Q استریم بازی به وسیله فناوری ابری را هم در ادامه معرفی کند.

سونی هنوز اعلام ننموده است که آیا می توانید خارج از خانه هم به وسیله این دستگاه بازی ها را استریم کنید یا خیر. قابلیت بازی از راه دور (ریموت پلی) سونی در حال حاضر از اتصالات تلفن همراه پشتیبانی می نماید، اگرچه ممکن است لازم باشد آن را به تلفن یا نقطه اتصال متصل کنید زیرا سونی فقط در حال حاضر اتصال به وسیله وای فای را ذکر نموده است.

شایعه ها درباره معرفی یک دستگاه قابل حمل که توانایی اجرای بازی های پلی استیشن را به وسیله ریموت پلی دارد، ابتدا به وسیله سایت Insider Gaming منتشر شد. گزارش آن سایت اطلاعات زیادی را درباره این دستگاه به درستی اعلام نموده بود، از جمله اینکه این دستگاه به قابلیت بازی از راه دور متکی است و یک دستگاه متکی به قابلیت استریم ابری نخواهد بود. بعلاوه صفحه نمایش 8 اینچی LCD، پشتیبانی از ویژگی های دوال سنس و حداکثر رزولوشن و نرخ فریم را هم به درستی بیان نموده بود. در آن گزارش بعلاوه نوشته شده بود که این دستگاه با نام رمز Q Lite شناخته می گردد که اگر انصاف را رعایت کنیم، نام Project Q به مقدار کافی به آن نام نزدیک است.

علاوه بر این دستگاه، در جریان رویداد پلی استیشن، ایرباد بی سیم بلوتوثی جدیدی برای پلی استیشن 5 منتشر شد. سایت Insider Gaming در گذشته به این ایرباد هم اشاره نموده بود.

اگرچه هسته کلی این دستگاه می تواند ما را کمی به یاد Wii U بیندازد اما اگر پلی استیشن قیمت نسبتاً معقولی برای آن در نظر بگیرد، شاید بتواند به عنوان یک وسیله جانبی موردتوجه برخی از دارندگان پلی استیشن 5 قرار بگیرد. باید منتظر بمانیم تا پلی استیشن جزئیات بیشتری را از این دستگاه و مزایا و حتی محدودیت های آن بیان کند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2349

به "سونی از کنسول قابل حمل Project Q رونمایی کرد؛ صفحه ای برای بازی های PS5 خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از کنسول قابل حمل Project Q رونمایی کرد؛ صفحه ای برای بازی های PS5 خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید