ده مورد از غارهای مقدس دنیا

به گزارش دیار سلمان، غارهای مقدس، جاذبه های گردشگری پر طرفدار دنیا

بعضی از غارها در مذاهب مختلف، مقدس هستند. غارها، سایت های باستانی مهمی اند که اطلاعات با ارزشی از گذشته در اختیار ما می گذارند؛ علاوه بر این، غارها از نظر اقتصادی هم مهم هستند چون تعدادی از آنها، منابع عظیمی از سنگ های قیمتی و مواد ارزشمند دیگر هستند و به همین ترتیب، خیلی از آنها هم جزیی از جاذبه های گردشگری معروف هستند. اما خبرنگاران می خواهد به شما غارهایی را معرفی کند که از نظر مذهبی برای ادیان مختلف، مقدس هستند پس همراه ما باشید:

ده مورد از غارهای مقدس دنیا

غار (Actun Tunichil Muknal)، بلیز

در اسطوره ها، سفر به عالم اموات هرگز آسان نبوده است. از این رو بازدید از غار (Actun Tunichil Muknal) (غاری پر از مقبره های سنگی) خالی از لطف نیست. برای رسیدن به جایگاه قربانی مایا پیمودن یک مسافت طولانی لازم است. این مسافت چیزی در حدود (1.6 کیلومتر) در زیر زمین برآورده شده است. پیمودن این راستا به محل استراحت و یا همان جایگاهازدواج کریستال ختم خواهد شد. در این محل یک اسکلت کامل از زن وجود دارد که با میلیون ها کریستال کلسیفیکاسیون پوشد شده است.

غار کویکیان، یونان

در یونان باستان، این غار وسیع در کوه پارناسوس واقع شده و به عنوان عبادتگاه خدایان پان و پوره فعالیت داشته است. در نزدیکی در ورودی سنگ بزرگی وجود دارد که ممکن است از آن به عنوان محراب استفاده نمایند.

غارهای الفنتا، جزیره قارپوری، هند

در قرن پنجم میلادی، چهره خدایان هندو که در معابد غار الفانتا حکاکی شده اند. منحنی بدن شیوا (پادشاه پایکوبی)، و یا بسیاری از پایکوبینده های مسلح کیهانی، و سه چهره از تریمورتی (به نمایندگی از جنبه های خالق، حافظ، و ناوشکن) بر روی دیواره های این غار زیبا حکاکی شده اند.

غار سنت پل، مالت

گفته می شود که یک زندانی رومی به پائول از زندان فرار نموده و به این غار سنت مال (60 AD) پناه آورده است. طبق رساله 28 در کتاب مقدس، مردم مالت از پائول مراقبت نموده و وی را به طرز معجزه آسایی از نیش افعی نجات داده اند. از آن پس، مردم مالت پائول ره به عنوان خدای خود در نظر گرفتند.

غار دامبولا، سریلانکا

این معبد از پنج زیارتگاه مختلف تشکیل شده است. ساخت این غار به دستور پادشاه والاگامبولا و در یک قرن قبل از میلاد آغاز گشت.دیواره های این معبد با طلا آبکاری شده اند. در این غار مجسمه های بسیاری وجود دارد. علاوه بر این، نقاشی های بسیاری بر روی سنگ های این معبد بزرگ حکاکی شده اند.

غارهای برنز- سن مینوان، کرت، یونان

کرت دارای بیش از 3000 غار است که از بسیاری از آن ها برای پرستش خدایان اساطیر یونان استفاده شده است. قدمت این غارها بین 2600- 1100 سال قبل از میلاد برآورد می شود. برای مثال، غار دیکتئون از جمله غارهایی است که در آن، رئا جان تازه ای به رئوس بخشید. غار ایدیان یکی دیگر از مجموعه غارهایی است که رئا، زئوس را از پدرش مخفی کرد.

غارهای لانگمن، چین

این غارها در دامنه کوه هایی چون ژیانگ شان و لانگمن و بالاتر رودخانه لانگمن (یا دروازه اژدها) واقع شده اند. این غار به عنوان معبد بزرگی در نظر گرفته است که کنده کاری های زیبایی آن را دو چندان نموده است. این معبد بزرگ از 2345 غار و سوله، 2800 کتیبه، و 43 معابد (پاگودا) تشکیل شده است.

گروته دی - فونت دی - گوم، فرانسه

گاومیش کوهان دار امریکایی، اسب، و ماموت از جمله حیوانات وحشی به شمار می روند که نقاشی آن ها برای دیواره های این غار حک شده است. به نظر می رسد که این غار 15000 سال پیش ساخته شده باشد. با این وجود، رنگ های روشن و زنده این نقاشی ها بسیار چشم گیر است. این دسته از نقاشی ها ممکن است به انجام با شکار و یا یک تقویم قمری اشاره نمایند.

کلیسای سنت مایکل، ایتالیا

طبق یک افسانه مسیحی، این کلیسا توسط فرشته مایکل اتتخاب شده و به عنوان محل نزول وی در نظر گرفته شده است. این کلیسا در مونت سنت آنجلو واقع شده است. قدمت این کلیسا به490 سال بعد از میلاد مسیح اشاره دارد. این کلیسا از جمله مکان هایی است که برای آمرزش گناهان استفاده می شود.

غارهای (Sof Omar)، اتیوپی

طبق متون حاضر، این غار تنها مکانی است که خداوند (الله) فرشته خود را بر شیخ (Sof Omar) فرو فرستاد (قرن 12 میلادی). شیخ و پیروان وی از این غار به عنوان مسجد استفاده نموده اند. ستون ها این مسجد مقاوت آن را چندین برابر نموده و جمعیت مردمی بسیاری را در خود جای داده است. معماری گنبد و ستون های این مسجد بسیار چشم گیر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 569

به "ده مورد از غارهای مقدس دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده مورد از غارهای مقدس دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مورد از غارهای مقدس دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید