دریاچه خال خالی، یک شگفتی طبیعی در کانادا

به گزارش دیار سلمان، دریاچه خال خالی، یکی از شگفتی های طبیعی و خارق العاده در کانادا است که آب آن برای مردم بومی، دارویی مقدس به شمار می رود.

دریاچه خال خالی، یک شگفتی طبیعی در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

تعطیلات تابستانی زمانی را برای ما فراهم می ­آورد تا با فراغت بیشتری سفر کنیم و بنابراین سعی می­ کنیم بهترین مقصدها را برای سفر خود بیابیم. کانادا یکی از کشورهایی است به داشتن هوایی بسیار سرد شهرت دارد. اما مناطقی در این کشور وجود دارد که در تابستان هوایی گرم و جاذبه ­هایی شگفت انگیز دارد. در این نوشتار با خبرنگاران همراه باشید تا با دریاچه ­ی خال­ خالی آشنا شوید. این دریاچه می تواند مقصد خوبی برای یک مسافرت تابستانی باشد.

زمانی که تصمیم گرفتید برای تعطیلات تابستانی خود برنامه ریزی کنید، می توانید اوسویوس (Osoyoos) در بریتیش کلمیبای کانادا را در بین اولین گزینه های خود قرار دهید. اوسویوس را گرم ترین سلام کانادا هم نامیده ­اند، چون گرم ترین میانگین دمای سالانه را در کانادا دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های اوسویوس این است که یکی از عجیب ترین عجایب طبیعی دنیا در آن واقع شده است: دریاچه خال­ خالی.

دریاچه ای خالدار، مقدس و نمکی

دریاچه خال ­خالی بین دو دره اوکاناگان (Okanagan) و سیمیکامین (Similkameen)، در یکی از بیابان­ های بریتیش کلمبیا واقع شده است و آب آن برای مردم بومی اوکاناگان یک داروی مقدس به شمار می­ رود. در نتیجه این دریاچه به طور خصوصی در مالکیت وزارت خانه مربوط به هندی­ ها و شمالی­ ها در کانادا است.

ساکنان اولیه اوکاناگان نام این دریاچه را کلیلوک (Kliluk) گذاشته بودند. بر اساس آنچه در نیویورک تایمز نوشته شده، ریشه­ این نام در مواد معدنی است که این ساکنان اولیه­ اوکاناگان، هزاران سال در مراسم شفا از آن استفاده می­ کردند.

در اطراف این دریاچه سنگ ­هایی واقع شده است که مردم به عنوان سنگ قبر و برای معین کردن مزار درگذشتگان از آن ها استفاده نموده ­اند. اما آنچه این مکان طبیعی را بسیار شگفت انگیز می­ کند، در ماه­ های تابستان رخ می­ دهد. دریاچه آغاز به ایجاد بخار می­ کند و بستر دریاچه را خال های رنگی می­ پوشاند. قسمت های خال مانند که توسط باریکه ­های سفت و سخت از هم جدا می­ شوند.

اما چرا؟ این دریاچه چیزی بیشتر از یک جاذبه طبیعی است، در واقع ثروتی معدنی در آن نهفته است. این لکه­ های رنگی پس از آن ایجاد می ­شوند که بخارهای ایجادشده روی دریاچه غلظت بالایی از نمک، تیتانیوم، کلسیم، سولفات ­ها، نقره و دیگر مواد معدنی داشته باشد.

هر یک از لکه ها طیف رنگی خاصی از سبز، زرد و قهوه ای خواهد داشت. رنگ این لکه ها به ماده ­ی معدنی موجود در آن و میزان بارش در آن سال بستگی دارد. به نظر می ­رسد بهترین زمان سفر به کانادا برای رؤیت خال ­های این دریاچه اواخر تیر و اوایل مرداد ماه باشد.

اینجا کانادا است یا مریخ؟

این دریاچه جاذبه دیگری هم دارد! به دلیل شرایط نمکی دریاچه، تنها برای مدت زمان کوتاهی دوام می­ آورد و قابل رؤیت است. برخی دانشمندان سعی نموده­ اند با مطالعه­ دریاچه­ خال خالی، به درک بهتری از دریاچه ­های باستانی در سطح سیاره مریخ برسند.

بهتر است بدانید که در اطراف این دریاچه حصاری واقع شده است که اجازه نمی­ دهند بازدیدکنندگان این دریاچه دسترسی مستقیم به آن داشته باشند. اما می ­توانید مطمئن باشید که از جاده ­ی کناری آن می­ توانید خال ­های رنگی این دریاچه را به خوبی مشاهده کنید.

وقتی از دریاچه­ مقدس بازدید می­ کنید، مراقب باشید.

منبع: کجارو
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 468

به "دریاچه خال خالی، یک شگفتی طبیعی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریاچه خال خالی، یک شگفتی طبیعی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه خال خالی، یک شگفتی طبیعی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید