خبرنگاران طلسم شکنی بایرن در شبی که موطلایی ها همه کاره بودند

به گزارش دیار سلمان، تهران- خبرنگاران- بایرن مونیخ در سال 1999 با درخشش اولیورکان و در ضربات پنالتی بر والنسیا چیره شد و توانست بعد از 25 سال به قهرمانی دیگری در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

خبرنگاران طلسم شکنی بایرن در شبی که موطلایی ها همه کاره بودند

در سال 1999 بایرن مونیخ، فینال را از دست داده بود و در سال 2000، والنسیا دچار چنین اتفاق تلخی شده بود. این بار در سال 2001 بار دیگر شانس خود را امتحان می کردند. والنسیا به دنبال اولین جام بود و بایرن به شکستن طلسم 25 ساله فکر می کرد. ورزشگاه سن سیروی شهر میلان ایتالیا میزبان این فینال در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود.

تمام اتفاقات مهم این مسابقه از ابتد تا انتها به پنالتی ختم شد. در دقیقه سه والنسیا با پنالتی گایزکا مندیتا از حریف سرشناس خود پیش افتاد. چند دقیقه بعد بایرن این فرصت را داشت تا با پنالتی نتیجه را برابر کند اما مهمت شول در برابر سانتیاگو کانیزارس مغلوب شد. با این حال در دقیقه 50، ماموریت نیمه تمام با موفقیت به انتها رسید. اشتفان افنبرگ، سومین پنالتی بازی را به گل تبدیل کرد تا همه چیز برابر شود.

گلی در جریان مسابقه زده نشد. با این حال بایرن مسلط تر بود و موقعیت های بهتر و بیشتری داشت. ضربات پنالتی از راه رسید. 14 پنالتی زده شد. 9 پنالتی گل شد و پنج پنالتی به هدر رفت. از آن پنج پنالتی، یکی راهی اوت شد و بقیه توسط اولیور کان و کانیزارس سیو شد. سهم کان سه تا بود و کانی، یکی.

مندیتا، جان کارو، باراخا و کیلی گونزالز برای والنسیا پنالتی های خود را گل کردند اما زلاتکو زاهوویچ، آمدئو کاربونی و مائوریتسیو پلگرینو نتوانستند کار خود را به درستی انجام دهند. در سوی مقابل پائولو سرجیو و پاتریک اندرسون 2 بازیکنی بودند که پنالتی خود را به هدر دادند و حسن صالح حمیدزیچ، الکساندر زیکلر، افنبرگ، بیسنت لیزارازو و توماس لینکه کسانی بودند که تور دروازه والنسیا را با ضربه هایشان لمس کردند. در نهایت باوارایی ها به مقام قهرمانی رسیدند. در شبی که موطلایی ها همه کاره بودند. از همان شب بود که هکتور کوپر به آقای نقره ای معروف شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1044

به "خبرنگاران طلسم شکنی بایرن در شبی که موطلایی ها همه کاره بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طلسم شکنی بایرن در شبی که موطلایی ها همه کاره بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید