حمام لوکس و روش های طراحی آن

به گزارش دیار سلمان، حمام از جمله قسمت های خانه است که می توان از آن برای ایجاد حس آرامش استفاده کرد. حمام از جمله قسمت هایی است که استفاده زیادی از آن شده و از این رو طراحی آن بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. بنابراین از اجرای ایده های ناب برای طراحی این قسمت غافل نشوید و به نحوه طراحی آن به اندازه سایر قسمت های دیگر خانه اهمیت دهید. آن چه که در این مطلب از ما برای شما گردآوری نموده ایم، ارائه راهکارهایی در جهت طراحی حمام لوکس می باشد. بنابراین اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال ایجاد تغییر در دکوراسیون حمام هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

حمام لوکس و روش های طراحی آن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از آخرین تکنولوژی مرتبط در طراحی حمام

به کارگیری تکنولوژی های مرتبط در طراحی حمام می تواند از ایده های جذاب در طراحی حمام لوکس در نظر گرفته گردد. اگرچه ممکن است استفاده از راه حلها و ایده ها در این زمینه هزینه زیادی در بر داشته باشد، اما می تواند ایده خوبی برای استفاده در نظر گرفته گردد. برای مثال از جمله راه حلهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، ایجاد سیستم گرمایش از کف می باشد. این راه حل از جمله مواردی است که هزینه چندان زیادی نیز در بر نداشته و استفاده از فضای حمام را لذت بخش تر می نماید. استفاده از سیستم دیمر برای کنترل روشنایی فضای حمام نیز از دیگر ایده ها در این زمینه می باشد.

استفاده از کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای از جمله المان هایی است که می توان در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد. استفاده از این کابین ها در طراحی حمام های کوچک می تواند ایده ای مناسب برای استفاده باشد. این ایده از جمله ایده های سبک مدرن در طراحی حمام شناخته می گردد. در صورت استفاده از این کابین ها بهتر است از یک طراحی ساده در سایر قسمت ها نیز استفاده نمایید. این کار زیبایی فضا را دوچندان می نماید.

طراحی فضای باز

استفاده از ایده هایی که به طراحی فضایی با پلان باز یاری کند، از جمله راه حلهایی است که می توانید در طراحی حمام لوکس مورد استفاده قرار دهید. طراحی فضا به این شکل می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش به شما یاری کند. آن چه که در طراحی چنین فضایی مهم می باشد، ایجاد یک نقطه کانونی می باشد. به این منظور می توانید از یک وان متناسب با طراحی حمام استفاده نمایید.

استفاده از ایده های سبک صنعتی

استفاده از ایده های سبک صنعتی می تواند در طراحی حمام لوکس به شما یاری کند. طراحی فضایی ساده که در آن از المان های فلزی استفاده شده باشد می تواند در ایجاد فضایی به سبک صنعتی به شما یاری کند. به یاد داشته باشید که استفاده از کابین های دوش شیشه ای در این سبک جایگاهی ندارد. سیستم لوله کشی روکار می تواند از دیگر راه حلها در طراحی سبک صنعتی شناخته گردد.

استفاده از الگوها در طراحی حمام

استفاده از الگوها می تواند از دیگر ایده ها در طراحی حمام رویایی باشد. استفاده از کاغذ دیواری و یا انواع دیوارپوش مناسب فضای حمام که در طراحی آن از الگوها استفاده شده باشد، می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما یاری کند. انتخاب الگو باید متناسب با سبک طراحی صورت پذیرد. برای مثال در صورتی که تمایل به استفاده از بعضی ایده های سبک سنتی در طراحی حمام دارید، می توانید از الگوی گل استفاده نمایید.

استفاده از فرش

آیا تا به حال به استفاده از فرش در طراحی حمام فکر نموده اید؟ شاید در ابتدا این ایده کمی نامعقول به نظر آید، اما استفاده از یک فرش مناسب حمام می تواند ایده ای منحصر بفرد برای استفاده باشد. استفاده از این المان می تواند در طراحی فضایی لوکس به شما یاری کند.

استفاده از دیوار شیشه ای در طراحی حمام

استفاده از دیوار شیشه ای از جمله ایده های لوکس در طراحی حمام بر شمرده می گردد. این ایده برای طراحی حمام های کوچک بسیار کارآمد بوده و نتیجه بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. چرا که استفاده از آن می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای حمام به شما یاری کند. هم چنین در صورتی که حمام از نور کافی برخوردار نمی باشد، استفاده از این ایده می تواند در روشن تر نشان دادن فضای حمام نیز کارگشا باشد.

استفاده از رنگ های خنثی

نمونه ای از بهترین رنگ هایی که می توانید در طراحی حمام لوکس مورد استفاده قرار دهید، رنگ های خنثی می باشد. استفاده از این رنگ ها نه تنها در ایجاد فضایی آرام بخش به شما یاری خواهند کرد، بلکه می توانند در زیبایی هرچه تمام تر حمام نیز به شما یاری نمایند. رنگ چوب از جمله رنگ های خنثی می باشد. بنابراین شما می توانید از چوب در طراحی دکوراسیون حمام استفاده نمایید. چوب از جمله متریال های تطبیق پذیر بوده و استفاده از آن در کنار سنگ مرمر نتیجه بسار خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده مناسب از متریال مختلف

فلز از جمله متریال های دیگری است که می توانید در طراحی حمام مورد استفاده قرار دهید. برای مثال استفاده از المان هایی که از برنج در ساخت آن ها استفاده شده است، می تواند ایده خوبی برای طراحی حمام لوکس باشد. استفاده از رنگ های تیره در طراحی حمام و در کنار آن استفاده از رنگ های طلایی، نقره ای و رزگلد می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. در صورت تمایل به اجرا این ایده بهتر است از طراحی ساده و مینیمال استفاده نمایید.

استفاده از سنگ مرمر

سنگ مرمر نمونه ای از متریال طبیعی است که استفاده از آن در طراحی حمام بدون شک نمایی زیبا و لوکس به همراه خواهد داشت. استفاده از سنگ مرمر سفید و سیاه، هردو می تواند در ایجاد فضایی منحصر بفرد به شما یاری کند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی حمام لوکس می باشد. آیا شما از این ایده ها در طراحی حمام استفاده نموده اید؟ به نظر شما استفاده از کدام یک از این ایده ها می تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد؟

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 763

به "حمام لوکس و روش های طراحی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام لوکس و روش های طراحی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید