حقایقی شگفت انگیز در خصوص سیر

به گزارش دیار سلمان، چه کسی عطر و طعم تند و دلپذیر سیر را در غذا دوست ندارد؟ بیشتر مردم این سبزیجات خوشمزه را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند، خیلی ها هم به خاطر خواص زیادی که برای سلامتی دارد از آن استفاده می نمایند. ظاهرا از دوران باستان سیر همواره تاثیر زیادی بر بشر داشته، در ادامه به حقایقی جالب درباره سیر اشاره می گردد.

حقایقی شگفت انگیز در خصوص سیر

طلسم سیر

مدت ها پیش، بعضی فرهنگ ها اعتقاد داشتند که سیر قدرت از بین بردن ارواح شیطانی را دارد. بسیاری از خانه ها سیر های بافته را بالا یا کنار در ورودی آویزان می کردند تا شیاطین را دور نمایند. هنوز هم خانواده هایی هستند که این سنت را ادامه می دهند. شاید سیر بافته به عنوان تزئین هم به کار می رفته، اما بعضی افراد معتقدند سیر از خانه شان محافظت می نماید.

حتی مصریان باستان سفال هایی به شکل سیر را با فرعون هایشان دفن می کردند تا نیرو های شیطانی را از آن ها دور نگه دارد. باستان شناسان در مقبره پادشاه توت عنخ آمون هم سیر پیدا کردند.

اهرام بزرگ مصر به لطف سیر ساخته شددانشمندان معتقدند که مصریان باستان اولین کسانی بودند که سیر برداشت کردند. طبق تحقیقات متعدد برده های سختکوشی که اهرام را می شاختند هر روز سیر می خوردند تا قوی تر شوند و از بیماری ها مصون باشند. اگر می خواستید یک برده مرد سالم در مصر باستان خریداری کنید، باید 7 کیلوگرم سیر می دادید.

سیر به فتوحات رومی یاری کردمشهور است که سربازان رومی قبل از عزیمت به میدان جنگ سیر می خوردند. چون معتقد بودند سیر به آن ها شجاعت لازم برای شکست دشمنان و فتح کشور های تازه را می دهد. اما این کافی نبود. هروقت آن ها کشور تازهی فتح می کردند، مزارع سیر می کاشتند تا شجاعت خود را به قلمروی تازهشان منتقل نمایند.

سیر؛ محافظی دربرابر ببر هاکره ای ها هم با هدف دیگری از سیر استفاده می کردند. ظاهرا قرن ها پیش، کره ای ها قبل از عبور از راستا های کوهستانی ترشی سیر می خوردند، چرا؟ کوه های آن ها زیستگاه طبیعی ببر هایی است که ممکن بود جلوی راهشان را بگیرند. کره ای ها اعتقاد داشتند که ببر ها بو و طعم سیرترشی را دوست ندارند، به همین علت به کسی که سیر خورده حمله نمی نمایند.

روش عجیب از بین بردن بوی سیرمعمولا بعد از خرد کردن سیر، انگشتانتان بوی بدیمی گیرند. ما به شما می گوییم چطور بوی دستتان را از بین ببرید: دستان خود را زیر شیر آب سرد بگیرید و آن ها را به یک شیء استیل بمالید.

یک شهر آمریکایی به نام سیر!شهری در ایالات متحده وجود دارد که به زبان سرخپوستی به معنای سیر است. این کلمه سرخپوستی Chicagaoua است. می توانید حدس بزنید چه شهری؟ بله، شیکاگو! می دانستید نام آن به معنای سیر است؟

سیر خام خرد شده سالم تر استسیر یک ماده غذایی سالم است. اما به شکل خام و خردشده سالم تر است و خواص بیشتری دارد. از سوی دیگر، سیر جوانه زده هم قابل استفاده است، اما طعم و خواص آن به مقدار سیر عادی نیست.

طعم تند سیر به علت واکنش شیمیایی استطعم و بوی سیر به خاطر واکنش شیمیایی است که در اثر شکستن سلول های سیر ایجاد می گردد. (هنگام خرد کردن یا له کردن) بنابراین اگر در پی عطر و طعم قوی تری از سیر هستید، تا جایی که می توانید سیر را خرد کنید.

سیر دربرابر بیماری هااما آخرین و مهم ترین مورد. سیر در سراسر جهان با خواص بیشمارش شناخته می گردد. مصرف منظم سیر در درمان بیماری های قلبی، سرطان، سرماخوردگی و آنفلونزا موثر است. بعلاوه سیر کلسترول خون را کاهش می دهد، گرفتگی عروق را کاهش می دهد و در درمان آکنه، دندان درد و واژینیت استفاده می گردد. سربازان بریتانیایی در جنگ جهانی اول روی زخم هایشان سیر می گذاشتند تا سریع تر درمان گردد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1950

به "حقایقی شگفت انگیز در خصوص سیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی شگفت انگیز در خصوص سیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید