جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ دروازه ورود ایران به اسکار

به گزارش دیار سلمان، موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت.

جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ دروازه ورود ایران به اسکار

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی خبرنگاران، سید صادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، در گفت و گوی تلفنی با برنامه تلویزیونی در انتهای الوند، با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: از بین 127 رویداد مهم در جهان، 127 اثر برگزیده برای حضور در اسکار انتخاب می شوند.

موسوی اضافه کرد: در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، هم اثری که بتواند جایزه بزرگ را دریافت کند، به فهرست نهایی اسکار معرفی خواهد شد.

او ادامه داد: سال جاری 6 هزار و 402 فیلم خارجی از 128 کشور به جشنواره ما رسید و 1775 اثر هم از کشورمان به دبیرخانه ارسال شد.

موسوی در ادامه مطرح نمود: سال گذشته این بخت را داشتیم که فیلم سفید پوش برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و به فهرست نهایی اسکار راه پیدا کرد.

او در تشریح اهمیت این جشنواره مطرح نمود: مهم ترین اتفاق جشنواره فیلم کوتاه تهران این است که ایران دروازه ای برای ورود به اسکار پیدا نموده است و می تواند به وسیله این جشنواره، آثارش را به فهرست نهایی اسکار معرفی کند.

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره نمایش آثار این جشنواره گفت: اکران فیلم های جشنواره در دو بخش حضوری و برخط انجام می گردد. فیلم های اکرانی در بخش حضوری، هر روز از 12 ظهر تا 10 شب در 12 سالن مجموعه ایران مال به نمایش در می آیند که مخصوص حضور خبرنگاران و منتقدان و عوامل فیلم هاست. بقیه افراد هم می توانند به صورت آنلاین آثار ارسال شده به جشنواره را مشاهده نمایند.

موسوی در سرانجام درباره نقش مناسبات سیاسی در داوری ها اظهار کرد: در بخش بین المللی 5 داور داریم که یکی از آن ها ایرانی است، به همین دلیل مناسبات سیاسی نقشی در قضاوت های داوران نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1951

به "جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ دروازه ورود ایران به اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ دروازه ورود ایران به اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید