اگر قصد خرید ماشین دارید حتما بخوانید

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - راهنمای خرید خودرو به شما یاری می نماید قبل از خرید ماشین به نکاتی توجه کنید که بسیار حائز اهمیت هستند و تاثیر زیادی در انتخاب درست خودرو دارند.

اگر قصد خرید ماشین دارید حتما بخوانید

به گزارش نمناک، امروزه استفاده از خودرو به یکی از ضرورت های زندگی بشر تبدیل شده است و بسیاری از مردم تمایل دارند از خودرو شخصی خود استفاده نمایند اما با توجه به تورم و گرانی ها افراد بسیاری به خرید خودرو کارنموده روی آورده اند چرا که قیمت خودروی دست دوم و کارنموده از اتومبیل صفر پایین تر است. اگر به خرید خودرو کارنموده تمایل دارید، باید نکاتی را که در این بخش از دانستنی های خودرو در نمناک آورده ایم را در نظر بگیرید زیرا خرید خودرو دست دوم همیشه با ریسکهایی همراه است.

نکات خرید خودرو کارنموده

در خرید خودرو دست دوم، تمامی جوانب اتومبیل را به کل آنالیز کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

دود خروجی اگزوز را چک کنید

در هنگام خرید خودرو دست دوم به دود خروجی توجه کنید. پشت ماشین بنشینید و به خودرو گاز بدهید:

اگر دود آبی از خودرو خارج شد، موتور دچار مشکل است.

اگر دود سیاه از خودرو خارج شد، واشر سرسیلندردچار مشکل می باشد.

اگر دود سفید یا بخار از خودرو خارج شود، ناشی از خرابی واشر سرسیلندر است.

توجه داشته باشید بعضی از فروشندگان متقلب برای جلوگیری از دود کردن خودرو از روغن های سفت یا به اصطلاح اس تی پی استفاده می نمایند که در این صورت شما متوجه خرابی موتور نمی شوید.

شاسی ها خودرو را آنالیز کنید

هنگام خرید خودرو کارنموده یکی از نکات مهم آنالیز شاسی های خودرو می باشد. خرید خودرو دچار شاسی آسیب دیده اشتباه است و هزینه زیادی بر جا می گذارد زیرا اگر شاسی ضربه شدید خورده باشد، در بازه های زمانی کوتاه جلوبندی خودرو دچار مشکل شده و خودرو از شرایط تنظیم فرمان خارج و لاستیک ها ساییده می شوند.

به سلامت موتورو سیستم برق رسانی توجه کنید

ابتدا سیستم برقی را آنالیز کنید. چراغهای جلو و عقب، راهنما، مه شکن و برف پاک کن را آنالیز کنید. بالابر شیشه ها، سیستم صوتی، آمپر و … را ارزیابی کنید. در هنگام بازدید از فروشنده زمان تعویض تسمه تایم را بپرسید .در صورتی که تسمه تایم بیشتر از هفتاد هزار کیلومتر کار نموده باشد حتما باید تعویض شود، درصورت پاره شدن تسمه تایم موتور خودرو خراب می شود و شما برای تعمیر موتور هزینه زیادی باید پرداخت کنید.

مسافت پیموده شده را درنظر بگیرید

در خرید خودرو دست دوم و کارنموده مسافت پیموده شده با خودرو را باید آنالیز کنید. اینکه خودرو چقدر کار نموده است خیلی مهم است؛ چون استهلاک ماشین را در پی دارد البته بعضی ماشین های کارنموده به دلیل انجام به موقع سرویس های دوره ای، به نسبت سالم تر از نمونه های مشابه کم کارکردتر هستند.

توجه کنید بعضی فروشندگان مسافت پیموده شده خودرو را دستکاری می نمایند اما شما می توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه یا نمایندگی معتبر و با استفاده از دستگاه های دیاگ، مسافت واقعی پیموده شده را بدانید.

سقف و ستون ها را آنالیز کنید

در هنگام خرید خودروی کارنموده قسمت سقف و ستون های خودرو را آنالیز کنید. با آنالیز این قسمت ها متوجه می شوید که خودرو تصادف و ضربه شدید داشته است. در آنالیز سقف می توانید لاستیک های دور سقف را جدا نموده و قسمت های جوش خورده آن را چک کنید، در صورتی که سقف خودرو آفتاب سوختگی داشته باشد یعنی فابریک کارخانه بوده و تعویض نشده است.

به پوسیدگی های زیر خودرو و گلگیر توجه کنید

در آنالیز خودرو کارنموده به پوسیدگی های زیر خودرو و گلگیر توجه کنید زیرا در صورت پوسیده بودن قسمت زیر خودرو، هنگام بارش باران آب به داخلش نفوذ نموده و سبب ایجاد مسائل مختلف می شود.

سیم کشی خودرو را چک کنید

سیم کشی خودرو نباید بر اثر حرارت خشک شده باشد زیرا در اینصورت امکان پارگی سیم ها وجود دارد و باعث سوختن سیم کشی و در پی آن از کار افتادن خودرو می شود.

داخل کابین خودرو را آنالیز کنید

نسبت به کارکرد و سن خودرو و قیمت آن، روکش جایگاه ها و پدال ها، درها، لاستیک های دور در، دستگیره ها، داشبورد و تمامی اجزای داخل کابین ماشین را آنالیز کنید که زیاد ساییده نباشند.

سیستم تهویه را تست کنید

در هنگام خرید خودرو بهتر است، ابتدا خودرو را روشن کنید تا گرم شده و سپس کولر و هیتر را روشن کنید، دقت کنید هوای خروجی از سیستم تهویه نباید بوی رطوبت یا بوی ضد یخ بدهد زیرا دلیل این بوها می تواند نشتی مایعات باشد.

شرایط رادیاتور را ارزیابی کنید

در هنگام خرید خودرو شرایط رادیاتور را ارزیابی کنید، در صورتی که آب از جایی نشت می نماید، رادیاتور احتیاج به تعویض دارد. در خصوص رینگ پیستون هم میله میزان گیری روغن را آنالیز کنید، اگر روی میله لکه و خال های تیره و یا قطرات آب وجود داشته باشد، رینگ پیستون خراب است.

حواستان به فرمان باشد

در هنگام خرید خودرو کارنموده یک دور با ماشین بزنید و در این حین حواستان که فرمان انحراف نداشته باشد.

از ترمزها غافل نشوید

در زمان آنالیز خودرو به ترمزها توجه نمایید:

در صورت شنیدن صدایی مانند درگیری دو فلز هنگام ترمز گرفتن، لنت ترمز تمام شده و احتیاج به تعویض دارد.

در صورت لرزش فرمان موقع ترمز کردن، دیسک ترمز مشکل دارد.

اگر سیستم ترمز خودرو ABS است به چراغ آن توجه کنید. اگر چراغ ABS زرد رنگ باشد، بدین معنی است که سیستم ای بی اس از دور خارج شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2177

به "اگر قصد خرید ماشین دارید حتما بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قصد خرید ماشین دارید حتما بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید