اگر عاشق تماشای هواپیما هستید به این مکان ها بروید!

به گزارش دیار سلمان، برترین مکان ها برای دیدنی هواپیما

دیدنی پرواز و فرود هواپیماها همواره هیجان خاصی دارد و خیلی ها دوست دارند جایی وجود داشته باشد که بتوانند هواپیماها را دیدن نمایند. بعضی فرودگاه ها فضایی اختصاصی برای این کار دارند و با دیوار سرتاسر شیشه ای به مسافران اجازه می دهند فضای باند را کامل ببینند. اما بعضی مکان ها و حتی سواحل گردشگری هم وجود دارند که امکان دیدنی هواپیما از فاصله خیلی نزدیک را فراهم می نمایند. در این مطلب می خواهیم مکان هایی را در جهان به شما معرفی کنیم که برای دیدنی هواپیما ایده آل است. اگر در این مکان ها باشید می توانید یک هواپیمای غول پیکر را از فاصله نزدیک ببینید که در باند فرود می آید یا پرواز می نماید. حتی اگر خوب دقت کنید شاید مدل هواپیما و نوع ایرلاین را هم بتوانید تشخیص بدهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

اگر عاشق تماشای هواپیما هستید به این مکان ها بروید!

فرودگاه هیترو لندن | Londons Heathrow Airport

فرودگاه بین المللی هیترو لندن پررفت و آمدترین فرودگاه در بریتانیاست و یکی از فرودگاه هایی است که هواپیماهای غول پیکری مثل ایرباس ای 380 و بوئینگ 747 در آن رفت و آمد می نمایند. روزانه حدود 1400 پرواز و فرود در فرودگاه هیترو انجام می گردد و با این حساب، یکی از برترین مکان ها برای دیدنی هواپیماها را فراهم می نماید. برای اینکه پرواز یا فرود یک هواپیما در این فرودگاه ببینید نیازی نیست مدت زمان زیادی منتظر بمانید. اطراف فرودگاه هیترو هتل های زیادی وجود دارد و این هتل ها در واقع برترین مکان ها برای دیدنی هواپیما را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند. از پنجره اتاق این هتل ها معمولا می توانید منظره بسیار خوبی از باند فرودگاه و پرواز و فرود هواپیما داشته باشید. علاوه بر این، اطراف فرودگاه هم مکان های عمومی و فضاهایی وجود دارد که از آنجا هم می توانید منظره خوبی از هواپیماها داشته باشید. البته این همه ماجرا نیست و برای دوستداران هواپیما و صنعت هواپیما تفریح های بیشتری هم وجود دارد. مرکز تاریخ صنعت هوایی بریتیش ایرویز درست بیرون فرودگاه هیترو قرار گرفته است و در این مرکز می توانید تاریخچه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز را به وسیله صدها عکس قدیمی و … مرور کنید و دوران طلایی سفر هوایی را در این تصاویر ببینید.

ویزیتور پارک در فرودگاه مونیخ | The Visitors Park

اگرچه فرودگاه فرانکفورت قطب اصلی فعالیت های شرکت هواپیمایی لوفت هانزاست، اما فرودگاه مونیخ آلمان هم یکی از فرودگاه های اصلی برای فعالیت های این ایرلاین بزرک و قدیمی به شمار می رود. تنها در سال 2017 بیش از 44 میلیون مسافر در این فرودگاه جابجا شده اند. چیزی که این مکان را خاص و متمایز می نماید دخیل کردن عموم مردم در عملیات پرواز است: در این مکان می توانید در تورهای ویژه فرودگاه شرکت کنید و با مراحل مختلف پرواز آشنا شوید. بعلاوه ویزیتور پارک که در نزدیکی فرودگاه مونیخ قرار گرفته است یکی از برترین موقعیت ها برای دیدنهای هواپیماها را فراهم می نماید. در این پارک نمایشگاه تاریخچه صنعت هواپیمایی، زمین مینی گلف و محوطه ای برای بازی بچه ها هم وجود دارد.

ساحل ماهو در سن مارتن | Maho Beach in St. Maarten

مواردی که در بابا ذکر کردیم فرودگاه های بزرگ و پررفت و آمد جهان هستند. اما یکی از برترین مکان های جهان را به جرات می توان ساحل ماهو در جزیره جهانگردی سن مارتن در دریای کارائیب دانست. ساحل ماهو فاصله زیادی با فرودگاه ندارد و هواپیماها با فاصله بسیار کم از فراز این ساحل عبور می نمایند. به همین علت به این ساحل، ساحل هواپیما هم می گویند. تصور کنید مردم در ساحل دراز کشیده اند و از آفتاب لذت می برند، ناگهان سایه ای بزرگ روی سرشان می افتد و وقتی بالا سرشان را نگاه می نمایند هواپیمایی غول پیکر را در فاصله ای کم می بینند! شاید از نظر بعضی چنین تصویری ترسناک باشد اما اتفاقا این موضوع به یک جاذبه جهانگردی تبدیل شده و خیلی از افرادی که عاشق هواپیما و پرواز هستند برای دیدنی هواپیما و همزمان لذت بردن از ساحل و آفتاب به این جزیره سفر می نمایند. این جزیره از آنجا که یک مقصد جهانگردی محبوب هم به شمار می رود شاهد پرواز و فرود هواپیماهای زیادی است. بنابراین مردم در ساحل شانس دیدنی هواپیماهای زیادی را خواهند داشت.

سواحل پوکت در تایلند

تایلند و به ویژه پوکت از جمله مشهورترین و برترین سواحل جهانگردی هستند و سالانه میلیون ها جهانگرد برای لذت بردن از سواحل زیبای این منطقه به تایلند سفر می نمایند. اما جالب است بدانید که چندین ساحل در پوکت وجود دارد که منظرهی بسیار دیدنیی از پرواز و فرود هواپیماها در فرودگاه پوکت دارد. ساحل نای یانگ (Nai Yang Beach) و ساحل مای کائو (Mai Khao Beach) در بخش غربی فرودگاه قرار گرفته اند و از ساحل دریا می توانید به راحتی هواپیماهای مختلف را دیدن کنید. خیلی از کسانی که عاشق دیدنی هواپیما هستند به این سواحل جهانگردی می فرایند تا هم از ساحل شنی و آفتاب درخشان پوکت لذت ببرند و هم هرازگاهی هواپیماهای غول پیکر مسافربری را ببیند که با فاصله ای کم از بالای سرشان عبور می نمایند. لازم به گفتن نیست که چنین صحنه ای موقعیتی خارق العاده برای عکاسی سلفی هم فراهم می نماید و در این سواحل می توانید عکس هایی باورنکردنی از خودتان و یک هواپیماهای غول پیکر داشته باشید!

پارک بی فرانت در سن فرانسیسکو | Bayfront Park in San Francisco

آخرین موردی که برای دیدنی هواپیما به آن اشاره می کنیم پارک نزدیک فرودگاه سن فرانسیسکو است. پارک بی فرانت در جنوبی ترین ضلع فرودگاه قرار گرفته است و مکانی ایده آل برای دیدنی هواپیماها و پرواز و فرود آن ها به شمار می رود. این پارک در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته است و در فاصله نزدیکی از چند هتل مشهور فرودگاهی هم قرار گرفته است. بنابراین در فواصل مختلف روز می توانید به این مکان بیایید و از دیدنی پرواز و فرود هواپیماهای غول پیکر مسافربری لذت ببرید.

منبع: thepointsguy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2098

به "اگر عاشق تماشای هواپیما هستید به این مکان ها بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر عاشق تماشای هواپیما هستید به این مکان ها بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید