امروز آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها

به گزارش دیار سلمان، مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که از روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه شروع شده است، امروز شنبه 22 مرداد به سرانجام می رسد.

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها

به گزارش ایسنا، آزمون ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه شروع شد و فرآیند برگزاری آن به مدت 4 روز ادامه داشت.

در این مدت یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب در بزرگ ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد 915 هزار و 41 داوطلب زن بودند و سایر شرکت نمایندگان را مردان تشکیل می دادند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و 157 هزار داوطلب کنکور امسال برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد 530 هزار داوطلب در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته های دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته های روزانه را ندارند.

متقاضیان در مهلت معین شده برای انتخاب رشته می توانند 150 کدرشته محل را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند.

پس از تائید نهایی کدرشته های انتخابی به وسیله متقاضی، شماره ای 15 رقمی به وسیله سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می گیرد و دریافت کد 15 رقمی به معنای تایید انتخاب رشته است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این کد را دریافت ننمایند، فرآیند انتخاب رشته آن ها تکمیل نشده است. پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در یک صفحه مجزا به داوطلب ارائه می گردد.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور 1401 شهریورماه امسال اعلام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2219

به "امروز آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید