آشنایی با اقتصاد کانادا

به گزارش دیار سلمان، کانادا در میان 10 کشور اول صنعتی دنیا قرارگرفته است، اقتصاد کانادا دیگر به صورت انحصاری وابسته به منابع طبیعی نمی باشد و به وسیله نوآوری و فن آوری رو به رشد است. اقتصاد این کشور به صورت فزاینده ای متنوع و بر اساس دانش روز است. کانادا از قرن پانزدهم کشف شد و اندکی بعد به تصرف فرانسه و انگلیس درآمد. این کشور که در سال 1867 استقلال کامل خود را به دست آورد، در حال حاضر دهمین اقتصاد عظیم دنیا محسوب می گردد و همیشه در رده بندی های دنیای جز بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی معرفی شده است.

آشنایی با اقتصاد کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بیشتر صنعت فراوریی کانادا در انتاریو و کبک واقع شده اند، جایی که فراوری وسایل موتوری شامل عظیم ترین بخش در این صنعت است. سایر بخش های فراوریی مهم عبارت اند از غذا و نوشیدنی، کاغذ و محصولات وابسته، فلزات اولیه، فلزات از پیش ساخته شده، محصولات پتروشیمی و شیمیایی.

مناطق آتلانتیک، پراریر، پسیفیک بیشترین منابع طبیعی وابسته به اقتصاد را دارا می باشند. ایالت آتلانتیک دارای صنعت شیلات، جنگل و معدن می باشد، ولی ایالت پراریر وابسته به کشاورزی و سوخت های معدنی می باشد. بخش های اولیه بریتیش کلمبیا شامل جنگل داری، معدن و صنعت جهانگرد می باشد.

از صادرات عمده کانادا می توان به: وسایل نقلیه، محصولاتی با فن آوری بالا، نفت و گاز طبیعی، فلزات و محصولات برگرفته شده از جنگل و مزارع اشاره نمود. آنچه واردات عمده کانادا را در برمی گیرد، عبارت اند از: ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مخابراتی و الکترونیکی، لوازم اتومبیل، مواد صنعتی

این کشور ازنظر اهمیت دادن به بخش صنایع پایه با دیگر کشورهای جهان اول تفاوت هایی دارد و دو صنعت نفت خام و چوب بری هم در این کشور جزء مهم ترین صنایع به حساب می آید. کانادا یکی از معدودترین کشورهای پیشرفته ای است که صادرکننده انرژی خالص در جهان است. کانادا دارای ذخایر وسیعی از گاز طبیعی در سواحل شرق و منابع عظیم گاز و نفت در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان است. در منطقه وسیع اتاباسکا تارسندز، منابع نفت و گاز فراوانی است که با استخراج آن ها، کانادا به دومین کشور دارای ذخایر نفت و گاز در جهان بعد از عربستان تبدیل شده است. در کبک، بریتیش کلمبیا، نیوفانلند و لابرادور، انتاریو و مانیتوبا، انرژی الکتریکی ارزان است.

کانادا همچنین یکی از عرضه کنندگان اصلی محصولات کشاورزی است که منطقه استپ این کشور یکی از مهم ترین عرضه کنندگان غلات مثل گندم و انواع دیگر در جهانست. کانادا عظیم ترین فراوری-کننده اورانیوم و روی و بسیاری از محصولات منابع طبیعی همانند طلا، نیکل، آلومینیوم و سرب است.

تعداد زیادی از مردم شهرها در بخش شاقتصادی که انجام کشاورزی در آن مشکل است، به خاطر نزدیکی به منابع و معادن، از راه صنعت معدن و با استفاده از منابع چوب زندگی می گذرانند. کانادا همچنین دارای بخش صنایع نسبتاً عظیمی است که در کبک و انتاریو جنوبی قرار گرفته است که صنعت اتومبیل سازی در آن اهمیت خاصی دارد.

کانادا وابستگی بالایی به بخش تجارت بین المللی خصوصاً تجارت با ایالات متحده دارد. قراردادهای تجارت آزاد میان آمریکا کانادا، باعث افزایش قابل توجهی در برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری با ایالات متحده شد و امروزه نیز بیشترین سرمایه گذاری خارجی در کانادا توسط آمریکا صورت می پذیرد. از سال 2001، کانادا پیروز شد که از رکود اقتصادی فاصله بگیرد و ازنظر کارکرد امور اقتصادی و رشد ناخالص محصول داخلی در میان اعضای گروه 8 همچنان بهترین باقی بماند و این بیانگر ساختار استخدامی قوی این کشور است. نمودار زیر فراوری ناخالص محصول داخلی از سال 1960 تا 2008 نشان می دهد.

افزایش سطح تحصیلات زنان باعث شده آن ها امکان اشتغال به کارهای تخصصی را پیدا کنند. در حال حاضر زنان با تحصیلات دانشگاهی در کانادا به سمت حرفه هایی نظیر علوم، تجارت و امور اقتصادی، مشاوره مدیریت، حسابداری و تبلیغات گرایش پیداکرده اند. طی یک دهه گذشته شرایط اقتصادی کانادا تغییرات زیادی داشته است.

یکی از مهم ترین جنبه های این دگرگونی، رشد حضور زنان در اقتصاد این کشور است. طبق آمار سال 2007، در حال حاضر 137 هزار شرکت یا کسب وکار کوچک در کانادا در مدیریت و تملک زنان است و انتظار می رود طی یک دهه آینده این تعداد دو برابر گردد. در کانادا حدود 821 هزار زن کارآفرین مشغول فعالیت هستند. درمجموع زنان هرسال 18 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور سود می رسانند و این میزان حضور در اقتصاد و کارآفرینی در هیچ یک از کشورهای پیشرفته جهان مشاهده نمی گردد.

زنان به ویژه در بخش های مدیریت خدمات، خدمات آموزشی و تخصصی، خدمات فنی و علمی بسیار فعال هستند. همچنین نیمی از زنان کارآفرین و خود اشتغال کانادایی دارای مدرک دانشگاهی یا دوره های آموزشی پس از دیپلم هستند. در حال حاضر زنان با ایجاد کسب وکار برای بیش از دو میلیون نفر شغل ایجاد نموده اند.

زندگی در کانادا

شرایط اقتصادی کانادا با توجه به اینکه استان های این کشور در بسیاری از سیاست ها مستقل هستند، هر یک شرایط خاص خود را دارند و نهایتاً شرایط اقتصادی کانادا برآیندی از مجموع شرایط اقتصادی تمام استان ها خواهد بود. رکودی که با یک حرکت آرام تقریباً از اقتصاد آمریکا آغاز شد و اقتصاد جهان را مورد تأثیر قرارداد، همچنان علیرغم تزریق پول های فراوان به اقتصاد کشورهای عظیم اقتصادی و یاری های دولتی به اقتصاد این کشورها کاملاً مهار نشده است.

ولی این طور که از اخبار شنیده شد، شرایط اقتصادی بعضی ایالت های کانادا چون استان ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور نه تنها با بحران جدی روبه رو نشد، بلکه در پاره ای موارد با رشد نیز روبرو بوده است.

همچنین این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات و محصولات فراوان کشاورزی ازجمله گندم و دانه های روغنی است.

این کشور ازنظر صنعت و فناوری، کشوری پیشرفته است که سیستم اقتصادی آن به شدت به خصوص در بخش بازرگانی و دادوستد به ایالات متحده وابسته است، به نحوی که باعث شده این کشور رابطه اقتصادی پیچیده و بلندمدتی را با این کشور داشته باشد وابستگی این کشور به بخش منابع طبیعی گران بهایش نیز بسیار زیاد می باشد. نرخ مهاجرت یک درصدی جمعیت کانادا تا سال 2030 چالش های ایجادشده به واسطه سالخوردگی جمعیت را جبران کرده و در یک سوم از میانگینِ نرخ رشد GDP (فراوری ناخالص داخلی) 1.9 درصدی در آن سال سهیم خواهد بود.

کانادا دومین کشور برتر جهان در سال 2018

در سال 1971 به ازای هر کارمند بازنشسته، شش کاندیدای جایگزینی وجود داشت. این نسبت در سال 2012، 4 به 1 شد و در صورت عدم افزایش سطح مهاجرت تا سال 2036 به 2 به 1 کاهش خواهد یافت. با اشاره به هزینه ها و طرح های اجتماعی نظیر خدمات درمانی عمومی و حقوق بازنشستگی و نیز زیرساخت ها طرح مهاجرت چند ساله کانادا در سال گذشته معرفی گردید که پاسخی به این چالش فزاینده جمعیتی است و نرخ مهاجرت کانادا را تا سال 2020 به 0/9 درصد از جمعیت این کشور افزایش خواهد داد. 6درصد از این مهاجرت ها با هدف پر کردن حفره های بازار و نیز حفره های مهارتی در حوزه اقتصاد وارد خواهند شد.

کانادا چهارمین کشور مهاجرپذیر جهان

اکسپرس اینتری از کارکنانی با مهارت های بالا دعوت به عمل می آورد. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بیان کرده است که این تغییرات، در تعداد دعوت نامه ها برای اقامت دائم در کانادا به وسیله اکسپرس اینتری، به نفع کاندیداهایی با سطح بالاتری از آنچه اصطلاحاً امتیازات سرمایه انسانی نامیده می گردد، تغییرات گسترده ای ایجاد نموده است. اکنون مهاجرین با تصدی نیمی از مشاغل در حوزه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات سهم چشمگیری از نیروی کار ماهر در کشور کانادا دارند. کارآفرینان مهاجر نیز به ایجاد مشاغل در کانادا یاری قابل توجهی می کنند. بخشی از خلاق ترین و نوآورترین کارآفرینان ما، مهاجرین هستند.

کشاورزی در اقتصاد کانادا

پیروزیت آمیزترین فراوری در کانادا متعلق به فراوری گندم و حبوبات است. کانادا به عنوان عظیم تامین کننده محصولات کشاورزی در سطح جهان را یدک می کشد.. علاوه بر اینکه کانادا یکی از اعضای کلیدی سازمان تجارت جهانی (wto) به شمار می رود. بنابراین درحال حاضر تجارت با این کشور کاملا تضمین شده بوده است. سالیانه حدود 9% از فراوریات ناخالص داخلی کانادا را بخش کشاورزی تشکیل می دهد.

فناوری در اقتصاد کانادا

صنعت قدرتمند فناوری کانادا در سراسر جهان شناخته شده است. ویزای استارت آپ کانادا باعث گسیل شدن جدیدترین شرکت های فناوری از نقاط مختلف جهان به کاناداست. این کشور یکی از قطب های فناوری در جهان محسوب می گردد. ویزای استارت آپی کانادا که ویزایی دولتی قلمداد می گردد افرا نخبه و مستعد پیشرفت در حوزه فناوری را به خود جذب کرده و در آینده نه چندان دور با سلاطین عرصه فناوری همچون سیلیکون ولی به رقابت می پردازند.

انرژی در اقتصاد کانادا

به دلیل وجود منابع عظیمی از نفت و گاز در کشور کانادا ،این کشور به عنون یکی از عظیمترین منابع انرژی در سراسر جهان شناخته می گردد. همچنین سرمدار نیروی هیدرولیکی جهان به حساب می آید. انرژی هیدرولیکی این کشور از سه شهر کبک ،انتاریو و ساسک چوان تامین می گردد. از همین رو وجود منابع متعدد انرژی در این کشور صنعت مهم دیگر در این کشور صنعت فراوری انرژی خورشیدی و باد است که مراتب رفاه مداوم در این کشور را ایجاد و تضمین می نماید.

خدمات در اقتصاد کانادا

80 درصد از درآمد ناخالص داخلی کانادا متعلق به بخش خدمات است. حدود سه چهارم جمعیت کشور کانادا در حوزه خدماتی مشغول به کار هستند. سهام داران عظیم این حوزه بخش تجارت آموزش سلامت و خرده فروشی ها هستند. یکی از صنایعی که تا به امروز پایداری خود دا با وجود تاثیر منفی قدرت دلار بر جهانگرد و گردشگران حفظ کرده است صنعت گردشگری کاناداست. 12 درصد از درآمد ناخالص داخلی کانادا به صنعت گردشگری تعلق دارد که دائما در حال رشد است.

فراوری در اقتصاد کانادا

با وجود بحران های اقتصادی که از سال 2008 تا 2010 که بر روی اقتصاد کانادا نیز موثر بود صنایع فراوری این کشور همچنان رو به رشد است و تقریبا 14 درصد از درآمد ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می دهد. خودرو سازی صنعت روبه رشد در کشور کانادا است. حمایت های دولتی و نیروی کار متخصص در کنار وجود منابع غنی طبیعی مهم ترین عوامل رشد و پیشرفت مستمر اقتصاد در کاناداست. در مجموع فارغ از تمام مزیت هایی که زندگی و تحصیل در کشور کانادا دارد، اقتصاد قوی و مطمئن این کشور مهم ترین دلیل تمایل و تقاضای مهاجرت به کشور کانادا اسی. گفتنی است بر خلاف تصور عمومی که کانادا را سرزمینی پوشیده از برف و یخ می داند، کانادا سومین کشور غنی جهان از نظر دارا بودن منابع طبیعی است.

حقایقی از اقتصاد کانادا

  • کیفیت زندگی: طبق رده بندی اجرا شده توسط مجمع جهانی اقتصاد، کانادا پس از سوئیس دارای دومین کیفیت بالای زندگی در بین تمام کشورهای جهان است.
  • صادرات: کانادا در تجارت خارجی خود وابستگی بسیار زیادی به همسایه جنوبی خود یعنی آمریکا دارد به گونه ای که در سال 2018، 75 درصد کل صادرات 450 میلیارد دلاری این کشور به آمریکا بوده است. انگلیس و چین دومین و سومین شرکای عظیم تجاری این کشور هستند.
  • منابع طبیعی: ارزش منابع طبیعی کانادا شامل نفت، گاز، مواد معدنی، اورانیوم و نمک حدود 33.2 تریلیون دلار برآورد می گردد و این کشور سومین دارنده عظیم ذخایر طبیعی جهان است.
  • ذخایر نفت: استان آلبرتا کانادا دارای نفت زیادی است و برآورد می گردد که این کشور سومین دارنده عظیم ذخایر نفتی در جهان باشد.
  • اقتصاد دریا: کانادا دارای 125 هزار و 567 مایل ساحل است و صنایع غذایی دریایی این کشور سالانه 4 میلیارد دلار به فراوری ناخالص داخلی این کشور اضافه می کنند.
  • اقتصاد سلامت: در مقایسه با شهروندان آمریکا، کانادایی ها به طور متوسط سالانه 4569 دلار در سال هزینه درمانی دارند که تقریبا نصف سرانه درمانی 9086 دلاری در آمریکا است.
  • اندازه اقتصاد: طبق اعلام بانک جهانی، کانادا با داشتن فراوری ناخالص داخلی معادل یک تریلیون و 709.327 میلیارد دلار، دهمین اقتصاد عظیم جهان بوده است.

ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺻﻨﻌﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪی ﮐﺎﻧﺎدا در اوﻧﺘﺎرﯾﻮ و ﮐﺒﮏ واﻗﻊ ﺷﺪه اﻧﺪ، ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ وﺳﺎﯾﻞ ﻣﻮﺗﻮری ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﺑﺨﺶ در اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ اﺳﺖ .ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی ﻣﻬﻢ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از ﻏﺬا و ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽ، ﮐﺎﻏﺬ و ﻣﺤﺼﻮﻻت واﺑﺴﺘﻪ، ﻓﻠﺰات اوﻟﯿﻪ، ﻓﻠﺰات از ﭘﯿﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه، ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ و ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ.

ﻣﻨﺎﻃﻖ آﺗﻼﻧﺘﯿﮏ، ﭘﺮارﯾﺮ، ﭘﺴﯿﻔﯿﮏ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﻗﺘﺼﺎد را دارا ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ .اﯾﺎﻟﺖ آﺗﻼﻧﺘﯿﮏ دارای ﺻﻨﻌﺖ ﺷﯿﻼت، ﺟﻨﮕﻞ و ﻣﻌﺪن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، وﻟﯽ اﯾﺎﻟﺖ ﭘﺮارﯾﺮ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺸﺎورزی و ﺳﻮﺧﺖ ﻫﺎی ﻣﻌﺪﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .ﺑﺨﺶ ﻫﺎی اوﻟﯿﻪ ﺑﺮﯾﺘﯿﺶ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺟﻨﮕﻞ داری، ﻣﻌﺪن و ﺻﻨﻌﺖ ﺗﻮرﯾﺴﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. از ﺻﺎدرات ﻋﻤﺪه ﮐﺎﻧﺎدا ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ :وسایل ﻧﻘﻠﯿﻪ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ ﺑﺎ ﻓﻦ آوری ﺑﺎﻻ، ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ، ﻓﻠﺰات و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه از ﺟﻨﮕﻞ و ﻣﺰارع اﺷﺎره ﮐﺮد.

آﻧﭽﻪ ﮐﻪ واردات ﻋﻤﺪه ﮐﺎﻧﺎدا را درﺑﺮﻣﯽ ﮔﯿﺮد، ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :ﻣﺎﺷﯿﻦ آﻻت و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﺨﺎﺑﺮاﺗﯽ و اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ، ﻟﻮازم اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ، ﻣﻮاد ﺻﻨﻌﺘﯽ آﻫﻦ و ﻓﻮﻻد، ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺗﻮﻟﯿﺪی و ﻏﺬا ، ﻓﻠﺰات ﮔﺮان ﻗﯿﻤﺖ، ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ، ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ، ﭘﻨﺒﻪ، ﭘﺸﻢ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻨﺴﻮﺟﺎت ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﺪ . ﮐﺎﻧﺎدا ﯾﮑﯽ از ﻣﻌﺪودﺗﺮﯾﻦ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ای اﺳﺖ ﮐﻪ ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه اﻧﺮژی ﺧﺎﻟﺺ در ﺟﻬﺎن اﺳﺖ .

کانادا ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﮑﯽ از ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﺻﻠﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﮐﺸﺎورزی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ اﺳﺘﭗ اﯾﻦ ﮐﺸﻮر ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻏﻼت ﻣﺜﻞ ﮔﻨﺪم و اﻧﻮاع دﯾﮕﺮ در دﻧﯿﺎﺳﺖ. ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه اوراﻧﯿﻮم و روی و ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻃﻼ، ﻧﯿﮑﻞ، آﻟﻮﻣﯿﻨﯿﻮم و ﺳﺮب اﺳﺖ. اغلب ﻣﺮدم ﺷﻬﺮﻫﺎ در ﺑﺨﺶ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﻧﺠﺎم ﮐﺸﺎورزی در آن ﻣﺸﮑﻞ اﺳﺖ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺰدﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ و ﻣﻌﺎدن، از راه ﺻﻨﻌﺖ ﻣﻌﺪن و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﭼﻮب زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮔﺬراﻧﻨﺪ .ﮐﺎﻧﺎدا ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ دارای ﺑﺨﺶ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺑﺰرﮔﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﮐﺒﮏ و اﻧﺘﺎرﯾﻮ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﻗﺮار دارد ﮐﻪ ﺻﻨﻌﺖ اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ ﺳﺎزی در آن اﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ دارد.

دلایل رشد اقتصادی کانادا

افزایش مخارج خانوارها و سرمایه گذاری های ثابت مهم ترین عامل محرک رشد اقتصادی کانادا بوده است. میانگین این نتایج در بازه زمانی 961 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین آمار مربوط به سه ماهه پایانی سال 1963 با 3.1 درصد و کمترین آمار فصلی مربوط به سه ماهه نخست سال 2009 با منفی 2.3 درصد بوده است.

صندوق International Monetary Fund با اشاره به بازگشت نسبی ثبات به بازار مسکن در کانادا بیان کرد قیمت خانه در شهرهای عظیم این کشور نظیر ونکوور، تورنتو و همیلتون 2.5 درصد کمتر از قیمت اوج آن ها در سال 2018 است اما کماکان حباب مسکن در این کشور جزء یکی از مسائل اساسی است. ولی با این حال نتوانسته تاثیر زیادی در رشد اقتصاد کانادا بگذارد.

افزایش رشد اقتصادی کانادا در سال 2020

براساس آخرین نظرسنجی شرکت Bloomberg کشور کانادا بیشترین رشد اقتصادی را نسبت به کشورهای توسعه یافته جهان کسب کرده است.

در صورتی که اقتصاد خیلی از کشورهای ابرقدرت جهان دچار افت شده، کانادا بیشترین رشد اقتصادی را درمیان آن ها کسب کرده است. اقتصاد کانادا در سال 2018 دچار افت بی سابقه ای در 2.5 سال اخیر شده بود. که طبق این آمار رشد اقتصادی در سه ماه پایانی سال 2018 فقط معادل 4/0 درصد بوده است. اما با آغاز سال 2019 ورق یکباره برگشته و شرایط اقتصاد کانادا بسیار تغییر کرد و رشد چشمگیری نسبت به کشورهای دیگر داشته است. طبق آخرین گزارشی که در صندوق International Monetary Fund رسیده است. رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 معادل 5/1 درصد و حتی پیش بینی میگردد در سال2020 معادل 9/1 درصد باشد.

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1325

به "آشنایی با اقتصاد کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با اقتصاد کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اقتصاد کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید