از 18 تیمی شدن لیگ برتر تا حذف لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد؛ منچستریونایتد و لیورپول به دنبال تغییرات عظیم در لیگ جزیره

به گزارش دیار سلمان، خبرگزاری خبرنگاران- لیورپول و منچستریونایتد طرحی ارائه داده اند که شش تیم عظیم لیگ برتر و باشگاه های چمپیونشیپ، درآمد بیشتری کسب نمایند.

از 18 تیمی شدن لیگ برتر تا حذف لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد؛ منچستریونایتد و لیورپول به دنبال تغییرات عظیم در لیگ جزیره

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، لیورپول و منچستریونایتد می خواهند تحولات و تغییراتی بزرگ را در لیگ برتر انگلیس پیاده نمایند. تحولاتی که نحوه تقسیم درآمدها و حتی تعداد تیم های لیگ برتر را تغییر خواهد داد. وب سایت تلگراف گزارشی جامع در مورد برنامه لیورپول و منچستریونایتد برای رقم زدن تغییراتی عمده در لیگ برتر انگلیس منتشر نموده است. لیورپول و منچستریونایتد با همکاری یکدیگر در کوشش هستند تا با یک سری تغییرات بنیادی به نام پروژه چشم انداز بزرگ، تعداد تیم های لیگ برتر را به 18 تیم برسانند و شش تیم قدرتمند لیگ برتر، اختیار و قدرت کامل را در اختیار گیرند. گروه فنوی اسپورت، همان گروهی که مالک لیورپول است، با همکاری منچستریونایتد و البته حمایت سایر شش تیم بزرگ لیگ برتر انگلیس از جمله منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و تاتنهام در حال کار روی سند احیای مجدد لیگ برتر هستند. یکی از طرح های پیشنهادی قابل توجه که شوک بزرگی را به تیم های لیگ فزونی وارد می نماید، اختصاص یافتن 25 درصد از درآمد سالانه لیگ برتر به باشگاه های چمپیونشیپ به همراه اختصاص یافتن 250 میلیون پوند به آن هاست تا از بحران کنونی نجات یابند. همچنین برای حفاظت از اتحادیه فوتبال انگلیس، 100 میلیون پوند هدیه در نظر گرفته می گردد.

طبق طرح پیشنهادی جدید، جام های لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد حذف خواهند شد اما یک فرضیه دیگر هم وجود دارد که تیم های غایب در رقابت های اروپایی در لیگ کاپ شرکت نمایند. برای صعود به لیگ برتر، دو باشگاه اول چمپیونشیپ به صورت اتوماتیک به لیگ برتر انگلیس صعود می نمایند اما تیم های سوم، چهارم و پنجم چمپیونشیپ با تیم شانزدهم لیگ برتر انگلیس یک پلی آف برگزار می نمایند تا تکلیف آخرین تیم از 18 تیم لیگ برتر معین گردد. نه باشگاهی که طولانی ترین دوره حضور در لیگ برتر را داشته اند که شامل تاپ سیکس لیگ برتر هم می شوند، می توانند در لیگ بمانند و بازی های بیشتری در فرمت گسترده لیگ قهرمانان اروپا که پیش بینی می گردد از فصل 25-2024 برگزار گردد، انجام دهند. ریک پری، رییس چمپیونشیپ که اخیرا با جان هنری، مالک لیورپول صحبت هایی در این خصوص داشته، موافق برگزاری این طرح است و خانواده گلیزر که مالک منچستریونایتد هستند، از این طرح حمایت می نمایند. در واقع این بحث ها از سال 2017 مطرح شد اما از زمان شیوع ویروس کرونا و خالی شدن ورزشگاه ها، این بحث ها شدت گرفت و لیورپول و منچستریونایتد می خواهند هر چه سریع تر این طرح به نتیجه نهایی برسد.

سند احیای دوباره، خواهان اقدام فوری برای کاهش در وقفه درآمد تلویزیونی تیم های لیگ برتر و چمپیونشیپ است و به همین دلیل 25 درصد از درآمد لیگ برتر انگلیس به صورت عادلانه میان تیم های چمپیونشیپ توزیع می گردد. با این حال گروه فنوی اسپورت، اصرار دارد که میزان سهم بیشتری نسبت به تیم های تاپ سیکس نباید توزیع گردد. هدف آن ها حذف اختلاف زیاد میان درآمد تیم های لیگ برتر و چمپیونشیپ است و در عوض باید کنترل بیشتری روی تصمیمات لیگ برتر وجود داشته باشد. ریک پری، رییس چمپیونشیپ در مصاحبه با تلگراف در مورد این طرح گفت: چه کار باید کنیم؟ باید بگذاریم باشگاه های کوچک، کوچک تر و نابود شوند؟ بدون ایجاد تغییرات نمی توان کاری در راستای بهبود آن ها انجام داد. اگر با این سند علاوه بر سود بردن شش باشگاه بزرگ لیگ برتر، 72 تیم دیگر حاضر در لیگ های پایین تر هم سود می برند، ما حاضریم این طرح را اجرایی کنیم. البته قطعا این یک تغییر بزرگ و چالش برانگیز خواهد بود اما بدون تحمل رنج نمی توان پیروز شد. من فکر می کنم این طرح در مجموع به سود شش بزرگ باشگاه انگلیس خواهد بود.

دو باشگاه لیورپول و منچستریونایتد طرحی آماده نموده اند که باعث کسب سود بیشتر شش تیم بزرگ لیگ برتر و تیم های چمپیونشیپ انگلیس گردد. در واقع آن ها در نظر دارند تعداد تیم های لیگ برتر انگلیس از 20 به 18 کاهش یابد و جام های لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد از تقویم فوتبال انگلیس حذف شوند. با این حال لیگ برتر انگلیس نسبت به این طرح روی خوشی نشان نداده است. به گزارش طرفداری، بیانیه لیگ برتر انگلیس در مورد طرح لیورپول و منچستریونایتد به نام چشم انداز بزرگ به توضیح زیر است:

امروز در رسانهها خبری در مورد طرحی برای بازسازی فوتبال در انگلیس را دیدیم. فوتبال انگلیس، در جهان پر بیننده ترین است و لیگ برتر انگلیس، یک لیگ پویا، هیجان انگیز و ساختاری رقابتی دارد که آن را در تمام جهان جذاب نموده است. برای حفظ این موقعیت، مهم است که همه با یکدیگر کار کنیم. هم لیگ برتر انگلیس و هم اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد آینده فوتبال از جمله ساختار رقابت ها، تقویم مسابقات و درآمدها که ویروس کرونا روی آن تاثیرگذار بوده، بحثی گسترده انجام خواهند داد. فوتبال، سهامداران زیادی دارد و بنابراین باید این کارها به وسیله راه های مناسبی انجام گردد تا تمام طرفین بتوانند مشارکت داشته باشند و سود کسب نمایند. از دیدگاه لیگ برتر انگلیس، یک سری درخواست ها و طرح هایی که امروز [از سوی لیورپول و منچستریونایتد] منتشر شد، می تواند تاثیرات مخربی روی کل فوتبال داشته باشد و متاسفیم که ریک پری، رییس چمپیونشیپ با این طرح ها موافقت نموده است. لیگ برتر انگلیس با اعتماد کامل با باشگاه هایش کار می نماید و چمپیونشیپ باید به دنبال راه حلی برای تامین بودجه و منابع اقتصادی در دوران ویروس کرونا باشد. کارها در این خصوص ادامه خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1352

به "از 18 تیمی شدن لیگ برتر تا حذف لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد؛ منچستریونایتد و لیورپول به دنبال تغییرات عظیم در لیگ جزیره" امتیاز دهید

1 کاربر به "از 18 تیمی شدن لیگ برتر تا حذف لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد؛ منچستریونایتد و لیورپول به دنبال تغییرات عظیم در لیگ جزیره" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 18 تیمی شدن لیگ برتر تا حذف لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد؛ منچستریونایتد و لیورپول به دنبال تغییرات عظیم در لیگ جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید