ابداع قلب مصنوعی نو با قابلیت تنظیم اتوماتیک

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - شاید یک قلب مصنوعی نو با قابلیت تنظیم اتوماتیک بتواند به نجات بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یاری کند.

ابداع قلب مصنوعی نو با قابلیت تنظیم اتوماتیک

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزبریک، یک قلب آزمایشی که مکانیسم کنترل خود تنظیم یا حالت اتوماتیک را شامل می گردد، می تواند خود را متناسب با احتیاجهای متغیر بیمارانی که به خاطر نارسایی قلبی تحت درمان قرار دارند، تنظیم کند.

حالت اتوماتیک با یاری حسگرهای داخلی فشار، واکنش های فیزیولوژیکی مناسبی را فراوری می نماید که منعکس نماینده تغییر احتیاجهای روزمره انسان هستند.

پمپ های جایگزین قلب می توانند خروجی قلب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را که تنها گزینه درمانی آنها پیوند قلب است، بازیابی نمایند. با وجود این، برای اینکه بیماران بتوانند از بیمارستان به خانه بازگردند و فعالیت های متداول خود را از سر بگیرند، پمپ باید از عملکرد طبیعی قلب تقلید کند و کمترین احتیاج را به تنظیم کردن داشته باشد.

این قلب آزمایشی موسوم به C TAH برای رسیدن به این هدف، به حالت اتوماتیک مجهز است که پمپاژ بطن راست و چپ قلب را در واکنش به حسگرهای فشار واقع در آن و براساس پارامترهای مشخص شده به وسیله پزشک سازگار می نماید.

هدف از این کار، تقلید از واکنش های طبیعی فیزیولوژیکی نسبت به تغییر احتیاجها به ویژه فعالیت بدنی است.

دکتر ایوان نتوکا(Ivan Netuka)، پژوهشگر موسسه پژوهش پزشکی IKEM در پراگ و همکارانش، عملکرد حالت اتوماتیک را در 10 بیمار مورد آنالیز قرار دادند. همه بیماران مرد بودند و میانگین سنی آنها 60 سال بود. از C TAH به اسم پلی برای پیوند قلب در شش بیمار و بعلاوه یک ابزار کاشته شده دائمی در چهار بیمار استفاده شد.

قلب مصنوعی در همه بیماران، با موفقیت از کنترل دستی به حالت اتوماتیک در آمد. حالت اتوماتیک، به بروز یک واکنش فوری و مناسب در خروجی قلب انجامید. داده های ثبت شده، تغییرات مورد نظر را در خروجی پمپاژ بطن های چپ و راست، در واکنش به تغییر فشار و ضربان قلب نشان دادند.

گروه های پزشکی طی پنج سال پیگیری، تنها 20 بار تغییراتی را در تنظیمات حالت اتوماتیک ایجاد کردند. بیشتر تنظیمات، طی 30 روز نخست پس از کاشت دستگاه انجام شد و تنها چهار مورد پس از رفتن بیمار به خانه صورت گرفت

دکتر نتوکا ادامه داد: کاهش احتیاج به تغییرات مدیریت دستگاه می تواند به استقلال بیشتر بیماران در محیط خارج از بیمارستان و بهبود کیفیت زندگی آنها یاری کند.

پژوهشگران در نظر دارند که اصلاحات بیشتری را براساس نتایج پیش بالینی انجام دهند. پژوهش های آینده، داده هایی را در خصوص ورزش کردن و اندازه بستری شدن دوباره در بیمارستان فراهم خواهند کرد.

این پژوهش، در ASAIO Journal به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1820

به "ابداع قلب مصنوعی نو با قابلیت تنظیم اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع قلب مصنوعی نو با قابلیت تنظیم اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید