آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش است

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش باید از یک نهاد صرف اداری به نهاد اجتماعی تبدیل گردد که برای دست یابی به آن ضرورت دارد نگرش به سیستم تغییر پیدا کند.

آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش است

ابراهیم رفیعی در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان ابهر، اظهار کرد: مدیران مدارس نمایندگان مجموعه آموزش و پرورش در میان اولیا و دانش آموزان هستند، به همین جهت این مجموعه اگر توسعه و پیشرفت را می خواهد باید از مدیران حمایت کند.

وی گفت: مدیر مدرسه نماینده آموزش و پرورش بوده و عزت، احترام و امنیت آن خط قرمز ما است، لذا ضرورت دارد رئیس منطقه با تمام وجود از مدیران حمایت کند.

این مسئول با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، اضافه نمود: یاری به اجرای سالم و با کیفیت انتخابات و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نماینده اصلح، دو وظیفه مهم آموزش و پرورش در دوران انتخابات است.

وی با تاکید بر این که مجموعه آموزش و پرورش بعد از تدوین سند تحول، دوره جدیدی را تجربه می نماید، توضیح داد: شکل گیری شخصیت دانش آموزان بر اساس ارزش ها و تغییر رفتار دانش آموزان با توجه به اهداف ذکر شده در سند تحول از فعالیت های اصلی آموزش و پرورش است.

رفیعی بر لزوم شناخت از تمام ابعاد تعلیم و تربیت تاکید نمود و گفت: آموزش ها صرفا معطوف به کلاس درس نیست و دانش آموزان در همه موقعیت ها و از همه افراد جامعه می آموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این که باید دانش آموزان را با در نظر دریافت اقتضائات زمان آموزش داد، اضافه نمود: ما در دوران انفجار اطلاعات هستیم و باید همگام با پیشرفت علمی دانش آموزان را تربیت کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که ضرورت دارد اقتضائات آینده را در نظر بگیریم و بر اساس آن دوره، دانش آموزان را تربیت کنیم، ادامه داد: منظور از تربیت دانش آموزان ایجاد فهم اجتماعی و آماده سازی برای زیستن آنان در آینده است.

این مسئول، ایجاد نقش اجتماعی سیستمی در مدارس را یکی از مولفه های مهم در آموزش و پرورش مطرح نمود و یادآور شد: حضور و همکاری اولیا با مدارس یک ظرفیت بسیار ارزشمند است و مدیران باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

رفیعی اضافه نمود: آموزش و پرورش باید از یک نهاد صرف اداری به نهاد اجتماعی تبدیل گردد و برای دست یابی به آن ضرورت دارد نگرش به سیستم تغییر کند.

این مسئول با تاکید بر این که مسائل جزو لاینفک هر سیستم و دستگاهی است و باید با تمرکز بر روی داشته های مان، خودمان مسئول برطرف مسائل باشیم، ادامه داد: باید کوشش کنیم هویت عزت مندانه به آموزش و پرورش ببخشیم تا دیگران خود را محتاج به آموزش و پرورش بدانند.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه سالن اجتماعات باهنر آموزش و پرورش ابهر افتتاح شد. همچنین تامین سوخت و هزینه ایاب و ذهاب، کمبود کلاس و فرسودگی مدارس، راهنمایی تحصیلی متناسب با توانمندی، از جمله مباحث مطرح شده توسط مدیران مدارس در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 742

به "آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید