آمستردام سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع

به گزارش دیار سلمان، خوراک ها و کباب های آمستردام

نمیتوان سفر به آمستردام را برای خوراک ها و کباب ها در این شهر دانست، اما قطعاً هر کس به آمستردام و هلند سفر کند باید طعم خوراک ها و کباب ها این کشور را بچشد و از آن لذت ببرد تا خاطره زیبا و شیرین در ذهنش باقی بماند.

آمستردام سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

هرکس در زندگی خود علاقه مندی هایی دارد که دوست دارد به آنها بپردازد خوراک ها و کباب ها در هر کدام از کشورها ویژگی ها و طعم های خوشمزه و بی نظیری دارند. یکی از کشورهایی که میتوان از آن به عنوان منبع غذاهای خوشمزه و بی نظیر نام برد کشور هلند می باشد. زمانی که شما به بازدید از آمستردام میپردازید می توانید خوراک ها و کباب ها بسیار خوشمزه این کشور را میل نموده و از خوردن خوراکی ها و مواد غذایی بسیار خوشمزه این کشور لذت ببرید.

آمستردام یکی از شهر های هلند می باشد همانطور که میدانید هلند به کشور گل ها معروف است. در این کشور شما می توانید انواع و اقسام شیرینی ها خوراک ها و کباب ها، غذاهای گوشتی و بسیار خوشمزه دنیا را میل نموده و از آنها لذت ببرید.

برای اینکه بتوانید تمامی غذاهای خوشمزه را نوش جان کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید بهتر است که این غذاها را بشناسید و بدانید که هر کدام را از کجا تهیه می کنید به همین دلیل ما لیستی برای شما تهیه نموده ایم که در آن غذاها و خوراکی آمستردام را آورده ایم.با اینکه آمستردام خوراک ها و کباب ها بسیار خوشمزه ای دارد اما سعی می کنیم خوراک هایی را برای شما لیست کنیم که مصرف بیشتری در این شهر دارند و تعداد بسیار بیشتری آنها را می شناسند و می توان آن ها را جزی از معروفترین غذاها و خوراکی ها و کباب ها این شهر و کشور دانست.

بتر پالبال (bitterballen)

این غذا جز خوراک کباب خواست آمستردام می باشد که در بیشتر هلند می توانید آن را پیدا کنید از گوشت گاو و خردل پخته می شود.

البته بیشتر سعی می شود که در پخت آن از گوشت گوساله استفاده شود این غذا در بین خوراک ها و کباب ها به صورت گرم سرو می شود و شما در هنگام مصرف آن باید مراقب باشید که دهانتان نسوزد بهتر است بگذارید که بخار روی آن کمی رفع شود سپس به میل اقدام کنید.

استروپوافل (stroopwafel)

این شیرینی خوشمزه را می توان در زمره خوراک ها و کباب ها آمستردام آورد ولی بیشتر در دسته شیرینی ها قرار می گیرد.

یک شیرینی بسیار خوشمزه و عالی که در هلند هواداران بسیار زیادی دارد شما طعم های تازه آن را می توانید در محله آلبرت هینن پیدا نموده و میل نمایید.

شاه ماهی

هرینگ یک غذای دریایی معمولی از لیست خوراک ها و کباب ها در آمستردام و تمام هلند می باشد در این غذا شاه ماهی شما در منو را به صورت خام در میان قطعات پیاز خرد شده و ترشی میل مینمایند. بهتر است ماهی را از دم گرفته تا استخوان ماهی شما را آزار ندهد.

اگر شما در ماه ژوئیه به آمستردام و هلند برای چشیدن طعم خوراک ها و کباب ها آن سفر کنید، شاه ماهی چرب تری را امتحان خواهید کرد.

شاه ماهی غذای سالم و بسیار مغذی در هلند می باشد.

شکلات دریایی نمکی(Choclonelycarameltony)

شکلات دریایی که طعم های بی نظیر از خوراک ها کباب ها در آمستردام می باشد شامل شکلات خوشمزه و عالی میباشد که شما میتوانید در طعم های متفاوت و خوشمزه آن را امتحان نموده و پیدا کنید.

Lekkerbekje kibbeling

یک غذای هلندی بسیار عالی از ماهی خوشمزه که در روغن بسیار زیاد شده است در لیست خوراک ها و کباب ها آمستردام نیز باید قرار بگیرد و شما قطعا از آن باید میل کنید. این ماهی سفید سرخ شده را در سس فراوانی می غلتانند و طعم بسیار بی نظیری دارد.

Rookworst

از جمله خوراک ها و کباب ها بسیار عالی که در آمستردام می توانید پیدا کنید و طعم بسیار بی نظیر و خوشمزه دارد سوسیس دودی هلندی است که طعمی بی نظیر و غیر قابل مقایسه با هات داگ دارد. برای حس طعم و مزه عالی تر از آن می توانید این سوسیس دودی هلندی را با خردل نیز میل کنید.

Stamppot

در آمستردام برخی از غذا برای فصل زمستان بسیار مناسب تر می باشد از جمله خوراک ها و کباب ها که می توان برای فصل زمستان به شما پیشنهاد داد استمپوت است. این غذا از سیب زمینی پخته شده و چندین نوع سبزیجات مثل هویج، کلم و قارچ پخته می شود.

عموما در آمستردام در زمستان ها در بیشتر منوی رستوران ها می توانید این غذا را پیدا کنید اما برخی از رستوران های زنجیره ای زمستان تنها این غذا را سرو می کنم و انواع مختلف آن به شما پیشنهاد میدهند. اینگونه رستوران های زنجیره ای در زمستان تبدیل به رستوران می گردند و در تابستان به بستنی فروشی تبدیل می شود.

کاس

حیف است که در معرفی خوراک ها و کباب ها هلند آمستردام به معرفی پنیری که قدمت 800 ساله دارد نپردازیم. آمستردام یکی از بزرگترین فراوری نمایندگان پنیر در سطح دنیا و همچنین صادرنمایندگان آن می باشد از حدود 800 سال قبل از میلاد نیز به ساخت پنیر اقدام کردند که شما در لیست خوراک ها و کباب ها آنچه از پنیر مشاهده خواهید کرد مصرف آن در صبحانه، ناهار، شام، میان وعده و انواع و اقسام مختلف با نوشیدنی ها و طعم های بی نظیر همراه با سس های متفاوت می باشد. قطعاً در زمان مسافرت به آمستردام و دیدن جاهای دیدنی آمستردام حتما از پنیر قدیمی آمستردام نیز بچشید و طعم آن را بخاطر خود بسپارید.

قطره

اسطو خدوس یا قطره این شیرینی خوشمزه را شما می توانید در نوع شور و شیرین پیدا کنید و در آمستردام از داروخانه، مغازه، سوپر مارکت، رستوران هر کجا نام قطره یا اسطوخودوس را ببرید طعم آن برای شما ماندگار خواهد بود. حتماً در لیست قیمت خوراک و غذای آمستردام این شیرینی خوشمزه را نیز قرار دهید و آن را مزه کنید.

پوفرتجز

افرادی که عاشق پنکیک میباشند ممکن است سوال نمایند که پنکیک در خوراک ها و کباب ها آمستردام وجود ندارد. به این افراد باید گفت که یکی از خوراکی های بی نظیر و خوشمزه آمستردام پوفرتجز می باشد که شبیه پنکیک های کوچک و نرم هستند که از آرد گندم مخمّر و گندم تهیه می شوند و با قاشقی کره و پودرشکر سرو می شوند در زمستان به صورت ایستاده و بر روی صفحه کوچک تهیه می شوند که بیشتر به جز پودر شکر از موادی مانند کرم پودر، شربت و توت نیز استفاده می شود.

کراکت

یکی از خوراک ها و کباب ها بسیار عالی در آمستردام که قطعا پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید کراکت میباشد این غذا از قطعات گوشت گاو و کرو کت می باشد.

یک رول گوشت گاو بسیار عالی سرخ شده که طعمی بسیار بی نظیر و خوشمزه در ذهن شما و خاطره شما باقی خواهد گذاشت. شما می توانید در طعم های متفاوت مانند: ساتای مرغ، میگو، گو لاش و حتی نوع گیاهی آن را نیز امتحان کنید. عموماً ان را با نان سفید و نان نعنا در کنار همبرگر خردل سرو می نمایند. شما می توانید از هر رستوران یا مغازه، فروشگاه و حتی ماشین های معمولی که در هلند برای فروش مواد غذایی به مردم وجود دارند آن را تهیه کنید اما در بین کراکت سرو شده گرم بوده و طعمی بسیار خوشمزه خواهد داشت.

منبع: دلتابان
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 281

به "آمستردام سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمستردام سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید