آخرین خبرها از غرفه سینمای ایران در بازار کن، فرهادی 10 دقیقه تشویق شد

به گزارش دیار سلمان، حسن نجاریان، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب که با آغاز جشنواره فیلم کن، بازار این جشنواره از روز اول فعالیت خود را آغاز کرده و غرفه ایران نیز با نمایش فیلم های مختلف به فعالیت خود ادامه می دهد، گفت: تا امروز فیلم هایی چون دامنه سفید به کارگردانی ابراهیم معیری، عقاب صحرا به کارگردانی مهرداد خوشبخت، همه چیز برای فروش به کارگردانی امیرحسین ثقفی، فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان، به نمایش در آمده است.

آخرین خبرها از غرفه سینمای ایران در بازار کن، فرهادی 10 دقیقه تشویق شد

این مدیر سینمایی که این روزها در کشور فرانسه به سر می برد، توضیح داد: در یک نگاه کلی استقبال قابل توجهی از این فیلم ها اجرا شده است. البته تعدادی از فیلم ها نیز با استقبال کمتری نسبت به دیگر فیلم ها همراه بود. آمار حضور مخاطبان در سالن ها برای خرید آثار ایرانی نشان می دهد که استقبال خوبی نسبت به سال های گذشته از آثار سینمای ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده فیلم هایی چون گهواره ای برای مادر، دربند، هیس دختران فریاد نمی زنند، استرداد و ساکن خانه چوبی به نمایش درخواهد آمد، توضیح داد: با رایزنی های اجرا شده، آثار نام برده ویژه حاضران در بازار فیلم کن به صورت عمومی به نمایش درخواهد آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم آقای الف به عنوان اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران در بازار کن معرفی می شود؟ ادامه داد: متاسفانه مسئولیت نمایش خارجی فیلم سینمایی آقای الف به بنیاد سینمایی فارابی واگذار نشده بود، به همین دلیل این فیلم در کن به نمایش درنیامد، اما ما با نمایش پوستر این فیلم، سعی در معرفی آقای الف به مخاطبان سینما کردیم و سوال های مورد نظر در این زمینه را پاسخ دادیم.

نجاریان با اشاره به اینکه مذاکراتی با برخی از شرکت های پخش کننده و جشنواره های مختلف سینمایی برای حضور آثار سینمایی در کشورهای مختلف داشته اند، بیان نمود: تعدادی از نمایندگان خریدار فیلم های ایرانی و همین طور نمایندگان جشنواره های سینمایی نسخه ای از آثار مورد نظر خود را دریافت کرده اند، در کنار آن نیز با مسئولان جشنواره هایی چون ونیز، هامبورگ، قاهره، لوکاس، تورنتو و ... برای حضور آثار سینمای ایران در این جشنواره ها مذاکراتی داشته ایم.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره نمایش فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی گفت: در هنگام نمایش این فیلم و مراسم فرش قرمز آن حضور داشتم و شاهد بودم که ظرفیت سالن نمایش فیلم کاملا پر شده بود. این فیلم با استقبال بالایی از سوی مخاطبان همراه بوده و بعد از پایان نمایش، حاضران در سالن بیش از 10 دقیقه فرهادی را تشویق کردند.

وی در پایان بیان نمود: گذشته فیلمی بسیار قابل توجه است و از دیدن آن در سینما لذت بردم. خیلی خوشحالم که این فیلم در ایران نیز پروانه نمایش گرفته و مردم نیز می توانند آن را در کشور ببینند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 967

به "آخرین خبرها از غرفه سینمای ایران در بازار کن، فرهادی 10 دقیقه تشویق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از غرفه سینمای ایران در بازار کن، فرهادی 10 دقیقه تشویق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید