چرا به دیدیم سفر کنیم؟

به گزارش دیار سلمان، دلایل سفر به دیدیم در ترکیه

دیدیم شهری کوچک در غرب ترکیه و در کرانه های دریای اژه است که امروز به یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای گذراندن تعطیلات تابستان تبدیل شده است. در دیدیم تفریحات هیجان انگیزی در انتظارتان است؛ از تماشای مکان های تاریخی و جاذبه های فرهنگی گرفته تا گشت و گذار در ساحل و ماجراجویی در پارک آبی. در این شهر چشم اندازهای طبیعی و ویرانه های باستانی دست به دست هم داده اند تا از سفر به دیدیم کاملا راضی شوید. می خواهیم از دلایل سفر به دیدیم بگوییم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چرا به دیدیم سفر کنیم؟

سواحل شگفت انگیز

دیدیم سواحل ماسه ای و تمیز زیادی دارد که گردشگران را عاشق این شهر نموده است. خیلی ها تمام سال را منتظر تابستان می مانند تا به سواحل بروند و غرق سرگرمیات ساحلی شوند. دیدیم یک از همان شهرهای ساحلی ست، مقصدی مجذوب نماینده که نسبت به شهرهایی مثل کوش آداسی و آنتالیا شلوغی و هیاهوی کمتری دارد و می تواند سفری آرامش بخش را به شما هدیه دهد.

دیدیم به خاطر داشتن سواحل طولانی ماسه ای، دریای زلال و آبی و ویرانه های باستانی یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه است از طرفی آب و هوای خاصی هم دارد که باعث شده بیش از نیمی از سال هوای آفتابی داشته باشد. زمستان های نسبتا گرم به گردشگران اجازه می دهد که حتی در ماه ژانویه (دی) هم بتوانند از ساحل و سرگرمیات ساحلی لذت ببرند. اگر سواحل خلوت تر را ترجیح می دهید کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید و به سواحلی مثل هایدار (Haydar) بروید.

قایق سواری

یکی از هیجان انگیز ترین سرگرمیات در شهرهای ساحلی قایق سواری است. در قایق بنشینید و در حالی که در میان آب های شفاف و کریستالی به پیش می روید غرق تابش نور خورشید شوید و با استشمام هوای تازه دریا روحتان را تازه کنید. در این سفر به خلیج های بکر و تماشایی می روید و فرصت ماجراجویی های زیادی مثل شنا و غواصی را پیدا می کنید. در یک خلیج آرام و ساکت و در میان طبیعتی دل انگیز ناهار محلی بخورید تا این گردش یک روزه کامل شود. در شهری مثل دیدیم هیچ سرگرمیی به مقدار قایق سواری شما را غرق چشم مقدارای طبیعی شهر نمی کند.

ماجراجویی در پارک آبی

شاید به غیر از سرگرمیات ساحلی دلتان بخواهد به پارک آبی هم بروید و سرگرمیات آبی متنوع تری را تجربه کنید؛ در دیدیم هم مثل بسیاری از شهرهای ترکیه پارک آبی ساخته شده که رفتن به آنجا در روزهای گرم تابستان حال و هوای خاصی دارد. البته این را بگوییم که توقع تان را کمی پایین بیاورید و فکر نکنید که این پارک آبی امکانات پارک های آنتالیا و یا استانبول را دارد!

موقعیت استثنائی

به خاطر موقعیت خاص دیدیم بسیاری از مردم ترکیه که در شهرهایی مثل آنکارا زندگی می کردند در دهه 1980 آپارتمان و ویلاهای زیادی در این شهر خریدند که بسیاری از آن ها ساحل اختصاصی دارند. با رفتن به دیدیم و تماشا مردم آنکارا به مجذوب نمایندهیت این شهر بیشتر پی می برید.

شهرهای باستانی

دیدیم در نزدیکی تعدادی شهر باستانی مثل میلتوس و پیرنه و جاذبه های طبیعی مثل پارک ملی دریاچه بافا، رودخانه بیوک مندرس واقع شده است که گردشگران در سفر به این شهر هرگز بازدید از آن ها را از دست نمی دهند. اگر تماشای ویرانه های باستانی همواره یکی از آرزوهایتان بوده سفر به دیدیم شما را به این خواسته می رساند.

  • میلتوس | Miletus: شهری که در حدود 700 سال قبل از میلاد یکی از مهمترین شهرهای تجاری جهان بود امروز به شهری باستانی تبدیل شده که تماشای خرابه های آن آرزوی تاریخ دوستان است. پیشنهاد می کنیم حتما سری به آمفی تئاتر آن بزنید و سفری تاریخی را تجربه کنید.
  • پیرنه | Priene: بعد از بازدید از میلتوس به پیرنه بروید، شهری که در فاصله 25 کیلومری میلتوس و بر روی دامنه ای مشرف به اقیانوس قرار گرفته بود اما امروز بعد از قرن ها تغییر و تحول با گذشته اش فاصله گرفته است. اینجا شهری است که قدمت آن به صدها سال قبل از میلاد برمی شود و اب و هوا و چشم مقدارایی استثنائی دارد.

تماشای جهانی زیر آب

این قسمت مورد علاقه ماجراجویان است! یک روز صبح به سمت مرکز غواصی بروید. در ساحل مربیان با نشان دادن تجهیزات و شرح مختصری درباره این سرگرمی هیجان انگیز شما را آماده یکی از هیجان انگیز ترین سرگرمیات ساحلی می نمایند تا جهانی رنگارنگ دریای اژه را جور دیگری ببینید. با رفتن به زیر آب در اعماق 5 تا 8 متری به مدت 40 دقیقه ماهی های رنگارنگ و صخره های کف آب را از نزدیک می بینید. می توانید از عکاس بخواهید تا از شما در حالی که مشغول غواصی هستید عکس های خاطره انگیز بیندازد. بعد از غواصی با قایق به ساحل برمی گشت و می توانید هر کدام از عکس هایی که دوست داشتید را انتخاب کنید.

رستوران های ساحلی

مطمئنا غذا خوردن در رستوران های ساحلی در حالی که محو تماشای غروب و یا امواج دریا هستید یکی از به یادماندنی ترین بخش های سفر به شهرهای ساحلی است. از آن جایی که دیدیم به تازگی یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه شده رستوران های بین المللی و در عین حال مقرون به صرفه زیادی دارد که شما را با عطر و طعم غذاهای محلی ترکیه و دیگر نقاط جهان آشنا می نمایند. تعدادی از معروف ترین رستوران های این شهر ویستا، سیرکس، پاسا و … است. پیشنهاد می کنیم هنگام غروب به یک رستوران ساحلی بروید و یکی از فراموش نشدنی ترین بخش های سفرتان را رقم بزنید.

منبع: turkeyforyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2087

به "چرا به دیدیم سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به دیدیم سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید