پیگرد قانونی برای نصب برچسب های تبلیغاتی

به گزارش دیار سلمان، وصل مجدد تلفن و یا واگذاری و انتقال هرگونه خطوط جدید تلفن به متخلف منوط به اجرای کامل حکم و اعلام شهرداری است.

پیگرد قانونی برای نصب برچسب های تبلیغاتی

نصب تبلیغات غیرقانونی مانند تبلیغات تهیه غذا، ثبت شرکت، تاسیسات، تخلیه چاه و نظایر آن به حدی در سال های گذشته زیاد شده بود که علاوه بر نازیبا کردن جلوه شهر، مسائل و هزینه های زیادی را برای پاکسازی آن به مردم و مدیریت شهری تحمیل می کرد. بر روی بسیاری از ساختمان های عمومی نظیر بانک ها، شهرداری ها و بعضی مراکز مهم تابلو هشداردهنده ای نصب شده، مبنی بر اینکه نصب هرگونه تبلیغات برای روی این ساختمان پیگرد قانونی دارد، اما اینکه چگونه می توان نصب اینگونه تبلیغات را پیگیری کرد، یا در کجا باید از آن ها شکایت کرد سوالی است که در این مطلب به آنالیز پاسخ آن می پردازیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

قانون در مورد نصب تبلیغات چه می گوید؟

یکی از اقداماتی که در ماده 92 قانون شهرداری ها غیرمجاز اعلام و برای آن جریمه در نظر گرفته شده است، موضوع نصب و چسباندن آگهی های تبلیغاتی در محل های غیرمجاز است. بر اساس قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب یا چسبندن آگهی روی دیوار که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است. مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات مشخص می نماید و در این محل ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است . البته این قانون به لحاظ گذشت زمان و از بین رفتن ارزش معین شده برای جریمه نقدی متخلفان، به طور عملی کارایی و بازدارندگی خود را از دست داده است و حتی اگر کسی در مراجع قضایی هم شکایت کند، به دلیل نقص قانونی، دستگاه قضایی فقط می تواند متخلف را به پرداخت مبلغ اندکی جریمه نقدی محکوم کند.

راهکارهای قانونی پیشنهادی برای شهروندان

با شکایت شهرداری ها و مردم به مراجع قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم، دادستان محل می تواند دستور قطع شماره تلفن های مندرج در برچسب ها و تبلیغات غیرمجاز را صادر کند. علاوه بر قطع تلفن، با توجه به تاکید ماده 92 قانون شهرداری های فعلی بر تادیه خسارت مالکین توسط متخلفان و با توجه به ماده یک قانون مسئولیت مدنی، هر کسی که از اقدام متخلفان متضرر شده باشد، می تواند جبران خسارت وارده در نتیجه الصاق برچسب، یا نوشتن آگهی یا هر اقدام غیرقانونی دیگر در این جهت را از مرجع قضایی درخواست نمایند. شهرداری ها می توانند هزینه اجرا شده برای پاکسازی اماکن را به واسطه جبران خسارت، از متخلف مطالبه نمایند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مجازات گرانفروشی برخورد قانونی با گرانفروشان و کمفروشان را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 986

به "پیگرد قانونی برای نصب برچسب های تبلیغاتی" امتیاز دهید

15 کاربر به "پیگرد قانونی برای نصب برچسب های تبلیغاتی" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگرد قانونی برای نصب برچسب های تبلیغاتی"

1 دیدگاه

محمد 25 آبان 1400

واقعا این داستان داره کلافه کننده میشه . یعنی این شهر یه متولی نداره برای این موضوع. نقش شهرداری و قوه قضاییه چیه اینجا پس؟ خسارت به سنگ و نمای ساختمان که هیچ محیط شهری هم به خاطر این تبلیغات واقعا نازیبا شده.....
متاسفم برای خودم که تو این شهر بی قانون دارم زندگی میکنم.

پاسخ به محمد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید