نیوزلند، سرزمینی شگفت انگیز برای ماجراجویی

به گزارش دیار سلمان، ماجراجویی در نیوزلند

نیوزلند یکی از سرزمین های فوق العاده زیبا و بی نظیر برای سفر و ماجراجویی است. این جزیره پهناور بیش از هشتاد میلیون سال از سایر خشکی های زمین دور بوده است. به همین علت نوع گیاهان و جانورانی که در آن زندگی می نمایند با تمام جهان تفاوت دارد. در نیوزلند با گیاهان و حیواناتی روبرو می شوید که در هیچ کجا جهان مثل آن ها پیدا نمی گردد. نیوزلند سرزمینی رویایی برای دوستداران طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه است. در این مطلب قصد داریم بعضی از هیجان انگیزترین تجربه ها در نیوزلند را به شما معرفی کنیم، اگر عاشق آدرنالین و هیجان هستید این تجربه ها را از دست ندهید. با خبرنگاران همراه باشید.

نیوزلند، سرزمینی شگفت انگیز برای ماجراجویی

بانجی جامپینگ

منطقه کوئینزلند در جنوب نیوزلند، پاتوق دوستداران بانجی دنیاست. در این منطقه یکی از مشهورترین سکوهای بانجی جامپینگ در بالای پل کووارائو (Kawarau Bridge) واقع شده است. این سکوی پرش در سال 1988 ساخته شد و یکی از اولین سکوهای پرش به شمار می رود. در فاصله نزدیکی از کوئینزلند بانجی نویس (Nevis) واقع شده است که بر فراز دره ای عمیق و باریک قرار گرفته است. این سکوی پرش با ارتفاع حدود 143 متر بزرگترین سکوی بانجی در نیوزلند است.تجربه بانجی در نیوزلند آنقدر محبوب و پرطرفدار است که بیشتر گردشگران و علاقمندان به ماجراجویی، بدون تجربه کردن آن نیوزلند را ترک نمی نمایند.

غواصی با کوسه ها

تجربه شنا کردن امن در کنار کوسه ها از آن دست تجربه هایی است که معمولا پیش نمی آید. غواصی در قفس در اطراف کوسه های گرسنه یکی از ماجراجویی هایی است که می توانید در آکواریوم کلی تارلتون نیوزلند داشته باشید. در این ماجراجویی شما در یک قفس امن قرار می گیرید، در حالیکه دو و برتان پر از کوسه های گرسنه است که در حال خوردن تکه های گوشت هستند. تماشا چنین صحنه ای آن هم از نزدیک تجربه ای ناب و بسیار فوق العاده است. اگر تا به حال تجربه غواصی نداشته اید، ابتدا آموزش های ابتدایی به شما داده می گردد و بعد داخل محفظه قرار می گیرید.

پرواز با هواپیمای نمایشی

پارک ملی بل تنامان (bel Tasman National Park) در نیوزلند بهشت ماجراجویان است. این منطقه آب و هوایی فوق العاده دارد و انواع فعالیت های هیجان انگیز مثل سقوط آزاد، سوارکاری و … در آن انجام می گردد. بعلاوه یکی از منحصربفردترین تجربه ها را می توانید در این پارک ملی تجربه کنید: تجربه پرواز با هواپیمای نمایشی. در این پارک این امکان وجود دارد که در کنار یک خلبان مجرب بنشینید و با هم هواپیما را راهنمایی کنید. حتی اگر تا به حال تجربه پرواز و راهنمایی هواپیما را نداشته اید باز هم می توانید با آموزش هایی که به شما داده می گردد در آسمان پیچ و تاب بخورید و با دودهای رنگی هواپیما در آسمان شکل های مختلف بسازید. پرواز با هواپیمای نمایشی بر فراز منظرههای زیبای نیوزلند تجربه ای فراموش نشدنی و بی نظیر خواهد بود.

رفتینگ در آب های خروشان

در نیوزلند رودخانه های پرآب و خروشان فراوان است. اگر به قایق رانی و رفتینگ علاقه دارید در کشور نیوزلند گزینه های مختلفی پیش روی شما واقع شده است. در شهر رتورای نیوزلند می تواند در تورهای رفتینگ شرکت کنید که از مسیرهای پر پیچ و خم و آب های خروشان رودخانه عبور خواهید کرد و سپس از آبشاری به ارتفاع 7 متر به پایین سقوط می کنید.

سقوط آزاد با چتر نجات

اگر سقوط آزاد با چتر نجات یکی از فعالیت های ماجراجویانه در فهرست اهدافتان است پس حتما باید به نیوزلند سفر کنید. در این کشور نقاط مختلفی برای این کار وجود دارد و با توجه به طبیعت بی نظیر و منظره فوق العاده نیوزلند، تجربه سقوط آزاد بر فراز منظره ها زیبا مطمئنا بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده خواهد بود. اگر عاشق آدرنالین هستید حتما سقوط آزاد در نیوزلند را تجربه کنید. در نقاط مختلف این کشور مثل دریاچه تاپو، کوئین استون، واناکا و منطقه Bay of Plenty می توانید این این تجربه هیجان انگیز را امتحان کنید.

غار کرم شبتاب

درست است که نیوزلند به طبیعت سرسبز و وحشی و منظره ها بی نظیرش مشهور است اما جالب است بدانید که یکی از جاذبه های جادویی این کشور در زیر زمین واقع شده است. غار کرم شبتاب (Waitomo Caves) در نیوزلند تجربه ای جادویی و باورنکردنی است. همانطور که از نام این غار معین است تعداد زیادی کرم شبتاب در این غار زندگی می نمایند. این کرم ها در تاریکی نورهای رنگارنگی فراوری می نمایند که سقف غار را مثل آسمانی پرستاره می نماید. این غار در سالهای اخیر شهرتی جهانی پیدا نموده و گردشگران زیادی برای بازدید از این غار زیبا و منحصربفرد به نیوزلند سفر می نمایند. نور این کرم های شبتاب در تاریکی غار آنقدر استثنائی و زیباست که انگار در وسط آسمان پرستاره و کهکشان پهناور قرار داریم.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2080

به "نیوزلند، سرزمینی شگفت انگیز برای ماجراجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزلند، سرزمینی شگفت انگیز برای ماجراجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید