نوسازی حمام منزل

به گزارش دیار سلمان، اصولاً آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می گردد اما حمام نیز از بخش های مهمی است که نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. حمامی که به شیوه ای نامطلبوب طراحی شده به راحتی حس شما را نسبت به خانه ای که قرار است سال ها در آن سکونت داشته باشید تغییر می دهد. در واقع می توان گفت حمام هزینه بردارترین و گران ترین بخش از خانه برای نوسازی است. اگر در حال بازسازی خانه خود هستید بهتر است در ابتدا ایده ای برای حمام در نظر بگیرید. سازنده خانه باید لیستی از گزینه های استاندارد در اختیار داشته باشد اما چگونه می فهمید کدام روش نوسازی حمام ارزش بیشتری به خانه شما خواهد بخشید؟

نوسازی حمام منزل

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

حمام باید کاربردی ترین بخش از خانه باشد. انتخاب مناسب ترین روش نوسازی حمام بدین معناست که در سال های پیش رو از حمام خود لذت خواهید برد. در این نوشته از ما به چند روش نوسازی حمام منزل اشاره شده که سرمایه گذاری بر روی آن ها ارزش بسیاری به خانه خواهد بخشید.

طراحی حمام مستر

اگر پلان کف امکان اجرای حمام مستر را میسر میسازد، آن را اجرا کنید. حمام مستر یکی از فاکتورهایی است که قیمت فروش خانه را افزایش می دهد. اگر خانه کنونی شما وان مستر ندارد، می توانید یک وان زیبا در آن تعبیه کنید و ارزش حمام خود را بالا ببرید. به عنوان کاربردی ترین بخش از خانه، اهمیت حمام مستر را نباید فراموش کنید. وان حمام مکانی برای ریلکسیشن و برطرف دغدغه های زندگی است، از این رو از فرصت استفاده کرده و آن را در حمام مستر خود نصب کنید. هر چقدر بر روی طراحی حمام مستر هزینه کنید سود خواهید زیرا وجود چنین حمامی یک امتیاز برای خانه محسوب می گردد.

لوله کشی توکار

اجرای لوله کشی زیرزمینی و توکار در پروژه ساخت بسیار آسان و ارزان است، از این رو قبل از سکونت در خانه، هزینه های مورد احتیاج را در اختیار سازنده قرار دهید تا این را انجام دهد. اگر لوله کشی به درستی انجام گردد و از دید پنهان باشد مسلماً در آینده احتیاجی به تخریب کف یا دیوار برای تعویض و یا تعمیر آن نخواهد بود. از این رو در نوسازی حمام خود اگر ایرادی در لوله کشی منزل وجود دارد درصدد برطرف آن برآیید. کوچکترین ایراد در لوله کشی ممکن است خساراتی هزینه بر در پی داشته باشد، از این رو اجرای آن را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

تعویض کفپوش حمام

کفپوش حمام یکی از مهم ترین بخش های آن است که باید به درستی انتخاب گردد. همانطور که می دانید حمام از جمله مکان هایی است که همیشه در معرض آب و رطوبت فرار دارد، از این رو انتخاب کفپوش مناسب امری بسیار ضروری می باشد که باید بدان توجه نمود. کاشی از جمله مصالحی است که اغلب به عنوان کفپوش یا دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرد اما تعمیر و تعویض چنین کفپوشی بسیار سخت است زیرا به یک تخریب اساسی احتیاج دارد و گاهی اوقات مجبور خواهید بود کاشی هایی که به آن ها علاقه ندارید را سال ها تحمل کنید. از این رو در خرید کاشی دقت کنید زیرا تعویض آن ها بسیار هزینه بردار و وقت گیر است. نوسازی کفپوش حمام ظاهر حمام شما را بهبود می بخشد و آن را زیباتر می نماید. متریال های باکیفیت را برای کفپوش انتخاب کنید تا در برابر عوامل مختلف دوام و طول عمر بالایی داشته و دچار آسیب نشوند. شما می توانید تجهیزات جزئی حمام را تعویض کنید اما کفپوش باید سال ها قابل استفاده باشد.

نورپردازی حمام

یک نورپردازی ایده آل فضای حمام را بی نظیر جلوه می دهد. اگر می خواهید در هزینه های نورپردازی حمام صرفه جویی کنید می توانید در اطراف آینه لامپ نصب کنید زیرا انعکاس نور لامپ در آینه جلوه ای بسیار زیبا و جذاب ایجاد می نماید. هر چند نور طبیعی قابل مقاییسه با نور مصنوعی نیست و اگر در حمام پنجره یا نورگیر نصب کنید از روشنایی ایده آل در روز بهره خواهید برد اما برای تامین نور لازم در شب به انواع لامپ های روشنایی احتیاج است. اگر حمام شما به اندازه کافی نور ندارد لامپ های آن را تعویض کنید. با استفاده از لامپ های LED به زیبایی می توان نورپردازی حمام را انجام داد.

نصب دوش و وان به صورت مجزا

یکی از روش های نوسازی حمام که ارزش و قیمت خانه را افزایش می دهد، نصب دوش حمام و وان در دو مکان متفاوت در حمام است. فضاهای جداگانه کاربرد بیشتری دارند خصوصاً در حمام های مستر، از این رو حمام خود را با استفاده از دوش و وان کاربردی تر و زیباتر کنید. در حال حاضر فروشگاه های عرضه لوازم و تجهیزات بهداشتی حمام و سرویس بهداشتی دوش و وان را در ابعاد، جنس و مدل های متفاوت به بازار عرضه می نمایند و شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید نسبت به خرید مدل مورد نظر اقدام نمائید.

ایجاد مکان مناسب برای نگهداری اشیاء

اگر یکی از گزینه های شما برای نوسازی حمام افزایش مکان ذخیره سازی اشیاء است پس اینکار را انجام دهید. مکان های نگهداری و ذخیره سازی اشیاء ممکن است در ابتدای ساخت حمام فراموش گردد اما این یک احتیاج لازم است و باید مورد توجه قرار گیرد. کمدهای اضافی و قفسه بندی بهترین راه چاره برای اجرای این ایده است. اگر تمام وسایل در جای خود قرار گیرند و در معرض دید نباشند مسلماً هرج و مرج در فضا کمتر خواهد شد و حمام همیشه مرتب و سازمان یافته به نظر می آید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 684

به "نوسازی حمام منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی حمام منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید