شگفت انگیزترین دیدنی های کانادا

به گزارش دیار سلمان، در سال 2015 کشور کانادا سالگرد 150 سالگی اش را جشن گرفت! کشوری که به پهناور بودنش شهرت دارد به نسبت وسعت بالایی که دارد، جمعیت پایین تری را در خود جای داده است پس طبیعی است که باید منتظر رنج وسیعی از جاذبه های دیدنی و فعالیت های مختلفی باشیم. راهنمای جاذبه های گردشگری کانادا به شما یاری می نماید که با بهترین جاهایی که در سفر به کانادا باید از آن ها دیدن کنید، آشنا شوید. با خبرنگاران باشید:

شگفت انگیزترین دیدنی های کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

دیدنی های ایالت بریتیش کلمبیای کانادا

ساحل طولانی- Tofino: توفینو یکی از بهترین شهرهای آمریکای شمالی برای موج سواری است شهر ساحلی زیبایی که با طبیعت وحشی ونکوور پیوند خورده است و چشم اندازهای شگفت انگیز آن باعث شده تا خیل طبیعت دوستان به این منطقه سرازیر شوند. این ساحل در جنوب شهر توفینو قرار گرفته است و ساحل خارق العاده آن، واقعا نفس گیر است.

زیستگاه طبیعی خرس گریزلی: اگر چه خیلی ها این زیستگاه را که Khutzeymateen نام دارد، یک پارک استانی می دانند اما این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده خرس های گریزلی هم شناخته می گردد.

پارک استنلی: این پارک با وسعت هر ساله 8 میلیون گردشگر را به دیدن خود می کشاند، سومین پارک بزرگ آمریکای شمالی و شانزدهمین پارک جهان و از جاذبه های گردشگری کانادا است. از مهم ترین دیدنی های این پارک می توان به گونه های مختلفی درختان گونه های گیاهی متنوع آن و آکواریوم جذابش اشاره نمود اما شاید مهم ترین دیدنی آن را بتوان دیوار دریایی یا همان Sea wall دانست که گفته می گردد ساخت آن 66 سال طول کشیده است. از جذاب ترین فعالیت هایی که در این پارک انجام می گردد، کمپینگ است.

آلبرتای کانادا

پارک ملی بنف و دریاچه لوییس: در واقع اصلی ترین دلیلی که باعث شهرت آلبرتا شده است پارک ملی بنف آن است ولی در این جا می توانید منطقه ای را پیدا کنید که این دو شهر را از طریق کوهی شگفت انگیز و چندین و چند آبشار و حیات وحش خارق العاده احاطه نموده است.

مرکز خرید ادمونتون: احتمالا بعد از این که تمام مسیرهای پیاده روی و گردشی حیرت آوری که در بالا گفته شد را دیدید، دوست داشته باشید تا سری به بزرگ ترین مرکز خرید آمریکای شمالی بزنید. این مرکز خرید در مساحتی بیشتر از 490 هزار متر مربع، بیشتر از 800 فورشگاه را در خود جای داده است، دانستن این موضوع کافیست تا خودتان حساب کنید که با چه جای شلوغی طرفید!

ساسکا چوان

پارک Wanuskewin : به سراغ یکی دیگر از ایالت های کانادا به نام ساسکا چوان می رویم، جایی که به واسطه پارک Wanuskewin شهرت دارد که یک پارک تاریخی و فرهنگی بی طرف است و در واقع یاد اولین انسان هایی که 6000 سال پیش به این منطقه پا گذاشته اند را گرامی می دارد.

مرکز واسکانا: این پارک 9.3 کیلومتری در اطراف دریاچه واسکانا قرار گرفته است و از مناطق محبوب مردم ساسکا چوان برای گذراندن یک روز عالی است و معمولا آخر هفته ها این منطقه پر از گردشگر می گردد.

مانیتوبا

شفق قطبی: پدیده شفق قطبی از آن دست پدیده باور نکردنی و غیر عادی است که واقعیت این است که هر کسی شانس دیدن آن را ندارد و مردمی که در کشورهای با عرض شمالی زندگی می نمایند مثل فنلاند، نروژ، ایسلند، کانادا و… می توانند آن را ببینند و مانیتوبای کانادا بهترین جای این کشور برای دیدن این پدیدده خارق العاده است، یکی از جالب ترین نکاتی که درباره این پدیده وجود دارد این است که گاهی شفق قطبی کم نور و گاهی پر نور است به این معنا که مقدار نوری که از آن به بیرون پراکنده می گردد متفاوت است. اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری راجع به شفق قطبی گه از جاذبه های گردشگری کانادا است به دست بیاورید، این مطلب را بخوانید: (پدیده شفق قطبی چیست؟)

چرچیل: چرچیل از آن دست شهرهایی است که حالا آوازه آن نه تنها در کانادا بلکه در تمام جهان پیچیده است دلیل آن هم این است که این منطقه، مرکز خرس قطبی جهانست. تعداد زیاد خرس های قطبی در این منطقه باعث شده است تا آن را به زندان خرس های قطبی تشبیه نمایند و بیشتر خرس هایی در آن نگهداری می گردد که بی هوا به محیط های شهری قدم گذاشته اند، این خرس ها نگهداری می شوند و بعد از مدتی دوباره به حیات وحش برگردانده می شوند.

یوکون

پارک ملی کلوئانه: بلندترین کوه کانادا به نام قله لوگان در ایالت یوکون قرار گرفته است و ارتفاعی برابر 19551 فوت دارد که در پارک ملی کلوئانه قرار گرفته است و در کنار آن، یخچال های طبیعی، دره های عمیق و چشم انداز های باورنکردنی، از دیگر دیدنی های این پارک به شمار می رود.

چشمه های آب گرم تاخینی: چشمه های آب گرم تاخینی درست در خارج مرز اسب های سفید واقع شده اند. دمای منطقه ای که این چشمه ها در آن قرار گرفته است به اندازه ای پایین است که اگر به داخل یکی از چشمه های آن بروید، قسمت هایی از بدن که بیرون مانده است مثل مو کاملا قندیل می بندد و در هوا خشک می گردد، چشمه های این منطقه هم از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا هستند.

انتاریو

برج سی ان: برج سی ان از دیدنی های شهر تورنتو است که در گذشته بلندترین برج جهان بود و اگر چه امروزه دیگر این طور نیست اما تعداد بازدید نماینده های آن بیشتر هم شده است.

آبشارها نیاگارا: این آبشارهای مشهور که در مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارند، یکی از باید های دیدنی کانادا هستند که دیگر نیازی به تاکید نیست. مهم ترین آبشاری که در کانادا قرار گرفته است آبشار نعل اسبی آن است به طوری که هر دقیقه 94 درصد آب نیاگارا از این آبشار نعل اسبی به بیرون می ریزد.

جزیره پرینس آیلند

دماغه شمالی: اگر علاقه مند به رانندگی در بین مزارع و مناطق روستایی سبز هستید باید به شمالی ترین استان آن بروید. جایی که دست آخر شما را به فانوس دریایی مشهور این جزایر که در کارت پستال ها دیده می گردد، می رساند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 337

به "شگفت انگیزترین دیدنی های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "شگفت انگیزترین دیدنی های کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین دیدنی های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید