سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد

به گزارش دیار سلمان، ترکیه، کشوری پهناوراست که درعین قدیمی بودن، مدرن به حساب می آید. شما می توانید علاوه بر تفریح در گردشگاه های طبیعی، به موزه های بی نظیر و بازارهای مشهور سری بزنید یا درمساجد زیبایش، شکوه معماری تلفیقی را با گوشت و پوست خویش لمس کنید. ترکیه کشوری است که هرچه بیشتر درمیان مناظرش سفر کنید، شگفتی های بیشتری را نظاره گر خواهید بود وبه خاطر زیبایی های بی بدیلی که دربطن خود جای داده، لقب شاخص ترین کشور در زمینه گردشگری درخاورمیانه را ازآن خود نموده است. ترکیه شاهد بزرگترین لحظات تاریخی دنیا بوده وبقایای این اتفاقات هنوزهم درجای جایش به چشم می خورند. این سرزمین روزی منزلگاه اسکندر بزرگ، کنستانتین کبیر و امپراطوری عظیم عثمانی بوده ومردانی ازبطن آن پای درتاریخ نهادند که تاثیرشان بر دنیا فراموش نشدنی هست. کشورترکیه به دلیل همجواری با ایران، همواره درصدر لیست سفرهای خارجی ایرانیان واقع شده است. حال، اگر راغب شده اید که دراین کشور به گشت و گذار بپردازید، با ما همراه شوید. متن ما را تا سرانجام دنبال کنید، چون قرار است کمی برایتان از دو شهر محبوب گردشگران ایرانی یعنی استانبول و وان صحبت نموده و شما را با جنبه های راهنمای سفر به استانبول وهمچنین راهنمای سفر به وان آشنا گردانیم.

سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

شروع سفر به ترکیه با استانبول

هزینه های سفر به استانبول

قبل از آنکه مبهوت شگفتی های استانبول شوید، بهتر است فکری به حال محل اقامتتان کنید. اگر از قبل، درباره هزینه های سفر خود فکر نموده اید، مسئله ای نخواهید داشت. اگر اهل اقامت در هتل های لوکس هستید ومحل اقامت برایتان از بقیه بخش های سفر مهمتر است، هتل هایی نظیر هتل اینترکانتیننتال استانبول، هتل لارس پارک، هتل هیلتون استانبول و….با امکانات تفریحی و رفاهی ومبلغ تقریبی 100 تا 5000 لیر، پذیرای شما خواهند بود. ولی، اگر بودجه تان به هتل نمی رسد، می توانید هاستل را با هزینه کمتر برگزینید. گام دوم درسفرالبته بعد ازمستقر شدن درمکانی مناسب، غذاست. به مانند هتل، اگر فکر هزینه ها را نموده اید و وضع اقتصادی خوبی دارید، می توانید به رستوران های محبوب این شهر نظیر خانه استیک نصرت اتیلر، کباب خانه سلطان احمد و… سری بزنید و ازطعم بی نظیر غذاهای محبوبش با قیمت تقریبی 20 تا 120 لیر لذت ببرید. اگرهم به فکر جیبتان هستید، می توانید به سراغ اغذیه فروشی های خیابانی بروید که غذاها را با قیمت های کمتر از رستوران در اختیارتان قرار می دهند یا اینکه می توانید با هزینه ای ناچیز مواد غذایی خود و خانواده را تهیه نموده و خودتان دست به کار شوید. همچنین، براساس راهنمای سفر به استانبول لازم هست بدانید که این منطقه دارای یکی از مجهزترین سیستم های حمل و نقل شهری بوده که می توانند درجابه جایی شما با هزینه ای کم کمک رسان باشند.

جاذبه های گردشگری استانبول

در شهر استانبول همه نوع جاذبه دیدنی به چشم می خورد. اگر ازعلاقمندان به تاریخ هستید وعاشق دیدن بناهای تاریخی با معماری زیبا، پیشنهاد می کنیم که در سفربه استانبول به سراغ موزه مدرن استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، برج گالاتا، میدان تقسیم بروید و درتاریخ پر فراز و نشیب این منطقه غرق شوید. اگر شیفته تماشای شکوه بناهای مذهبی هستید، به سراغ مسجد سلطان احمد، مسجد و موزه ایاصوفیه بروید وعکس های زیبا بیندازید یا اگر اهل نقاشی هستید، تصویری به یاد ماندنی خلق کنید. اگر هم صرفا به قصد لذت بردن از جاذبه های طبیعی یا تفریحی به این شهر پای گذاشته اید، پیشنهاد می کنیم پارک امیرگان کورسو استانبول، گشت و گذار در خیابان استقلال و تفریح در جزیره بیوک آدا استانبول را از دست ندهید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ادامه سفر به وان

هزینه سفر به وان

وان شهری زیبا بوده که در ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. این شهر با قدمت تاریخی خود مورد توجه افرادی است که به طبیعت و تاریخ علاقه دارند! این شهراز شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و ارک واز جنوب به کوه آرتوس رسیده ومقصد سفربسکمک ازایرانی ها به حساب می آید. وقتی به وان برسید، اول باید به فکرمحل اقامت خود باشید. براساس راهنمای سفر به وان توجه داشته باشید که هتل های معروف وان نظیر هتل الیت ورلد وان، هتل گراند وهتل آلوان آلتس برای کسانی که وضع اقتصادی خوبی دارند، با هزینه تقریبی 100 تا 300 لیر مناسب هستند. برای افرادی هم که وضع اقتصادی مناسبی ندارند، هاستل ها را با هزینه 60 تا 100 لیر پیشنهاد می کنیم. بعد ازتعیین محل اقامت، باید به فکر خورد و خوراک بود که برای کاهش هزینه می توانید خودتان آشپزی کنید یا اگر وضع اقتصادی خوبی دارید، به سراغ رستوران هایی نظیررستوران باک هله باک یوسف کوناک بروید و با صرف هزینه ای در حدود 15 تا 50 لیرغذاهای مورد علاقه تان را نوش جان کنید. براساس راهنمای سفر به وان، لازم هست بدانید که این شهر دارای سیستم حمل و نقل مناسبی بوده که شما را در کمترین زمان به مقصد می رساند.

جاذبه های گردشگری وان

اگر به بناهای تاریخی علاقمندید، پیشنهاد ما کلیسای آختامار، قلعه وان ومسجد حضرت عمرهست که در آن ها می توانید شکوه معماری ترک را از نزدیک لمس کنید. اگر شیفته طبیعتگردی هستید، چه جایی بهتر از دریاچه وان برای شما! این دریاچه می تواند با زیبایی های بی نظیرش به شما آرامش ببخشد. اگر سفرتان خانوادگی است و کودک به همراه دارید، می توانید به دنیای پارک آبی وان وارد شوید و ساعاتی را در کنار بچه ها آب بازی کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 745

به "سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید