زواید بصری اطراف پل هفت چشمه اردبیل برچیده خواهد شد

به گزارش دیار سلمان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: زواید بصری و حجم های مازاد پیرامون پل تاریخی هفت چشمه اردبیل برچیده خواهد شد.

زواید بصری اطراف پل هفت چشمه اردبیل برچیده خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه 28 آبان 97 در جلسه ساماندهی حریم پل تاریخی هفت چشمه اردبیل توضیح داد: در خصوص جمع آوری و حذف زواید بصری پل تاریخی تاکید جدی داریم.

او با بیان اینکه حریم پل تاریخی معین و ضوابط آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، متذکر شد: در صورت لزوم حتی به وسیله دستگاه های ناظر نسبت به سامان دهی اقدام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: پل هفت چشمه یکی از آثار شاخص دوره صفوی است و به عنوان یکی از المان های میراثی شهر اردبیل شناخته می گردد.

فلاحی اضافه نمود: در خصوص مرمت این پل تاریخی نیز مطابق ضوابط اقداماتی اجرا شده و ساماندهی نیز اثرات قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

او خواهان همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی در ساماندهی حریم پل تاریخی شد و اعلام کرد: صیانت و معرفی آثار تاریخی تنها بر عهده یک دستگاه اجرایی نیست و انتظار ما حمایت سایر نهادهاست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 156

به "زواید بصری اطراف پل هفت چشمه اردبیل برچیده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زواید بصری اطراف پل هفت چشمه اردبیل برچیده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید