راهنمای گردشگری و توریستی پوکت (تایلند)

به گزارش دیار سلمان، جزیره پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی دنیا می باشد. بسیاری از توریست ها معتقدند این شهر تمام ویژگی های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی هست که چندین مایل در کناره دریا گسترده شده اند و آبی گرم و زلال مملو از جاذبه های زیرآبی دارد که برای غواصی مناسب اند.سواحل غربی پوکت مخلوطی از خلیج شنی، برآمدگی های سنگی و پرتگاه های عظیم آهکی به همراه چندین ناحیه مهم توریستی می باشد مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ. کسانی که به دنبال جایی به جز ساحل هستند، می توانند تورهای جنگل های سرسبز گرمسیری، جنگل های گسترده نارگیل، شالیزارها، سواری بر روی فیل ها، موج سواری، قایق سواری با قایق های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه نمایند.

راهنمای گردشگری و توریستی پوکت (تایلند)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

برای بدست آوردن به روزترین اخبار توریستی در خصوص این شهر می توانید به یکی از شعبات دفاتر توریستی تایلند (TAT) مراجعه کنید. یکی از این دفاتر در مرز جزیره پوکت واقع شده است. بسیاری از اصلی ترین جاذبه های توریستی پوکت را می توانید در مرکز تاریخی شهر و نیز در محله رنگارنگ چینی ها بیابید. تعدادی از معابد تاریخی در اطراف شهر پراکنده شده اند. اما از روی تپه Khao Rang که در شمال غربی مرکز شهر پوکت واقع شده، چشم انداز زیبایی از تمام شهر خواهید داشت.

فعالیت های بسیاری برای سرگرم کردن توریست ها در این شهر وجود دارد؛ از تورهای روی کشتی و سافاری گرفته تا باغ وحش های بزرگ، آکواریوم و باغات پروانه را می توان در آن تجربه کرد. خانواده ها از نمایش و سواری بر روی فیل همیشه لذت می برند. تئاتر عظیم و رستوران های موجود در پارک FantaSea نیز بسیار جذاب می باشند.معابد بودایی باستانی از جمله جاذبه های مهم گردشگری در اطراف پوکت می باشند. معروف ترین آنها معابد Chalong، Nahng Sahng و Phra Tong می باشد که Phra Tong بدلیل داشتن بودای طلایی عظیمش بسیار معروف است. شبه جزیره طبیعی در دماغه Prom Thep به همراه مقبره جالبش، در منتهی الیه جنوبی پوکت واقع شده و غروب خورشید فوق العاده ای دارد. همچنین مقبره مربوط به دو قهرمان زن به نام های Chui Tui و Khao Rang در مجاورت شهر پوکت نیز بسیار قابل توجه هستند و محل مناسبی برای گذراندن تعطیلات می باشند.

در کنار سواحل و ورزش های آبی، موزه ها و گالری های هنری فراوانی نیز در پوکت یافت می شوند. موزه ملی تایلند مکان جالبی می باشد که اطلاعاتی از کولی های دریایی و چادرنشینان تایلندی را در بر دارد. در هیچ کجای جهان نمی توانید موزه ای مانند موزه صدف های دریایی تایلند را بیابید که چنین کلکسیون وسیعی از صدف را جمع آوری نموده باشد. در اینجا صدف های حلزون های عظیم به همراه مرجان های طلایی شگفت انگیزی خواهید دید. این شهر همچنین مجموعه ای از بهترین گالری های هنری همانند گالری های موجود در خیابان های Phang Nga، Thepkasattri و Yaowarat را در خود جای داده است.بهترین راه برای سیاحت در جزایر فراوان اطراف شهر پوکت، استفاده از قایق و کشتی می باشد. بسیاری از این جزایر، سواحل دیدنی و مناطق مخصوص شیرجه و غواصی دارند مانند پارک ملی دریایی در جزایر سیمیلان و سورین. ساحل Phra Nang که به عنوان یکی از زیباترین سواحل سراسر جهان معروف است، در منطقه Krabi از توابع شهر پوکت مستقر شده است. همچنین جزیره Khao Tapu که در خلیج Phang Nga واقع شده و به نام جزیره جیمز باند شناخته می گردد، بسیار معروف است زیرا هم زیباست و هم برای اولین بار در یکی از سری فیلم های جیمز باند به نام مردی با اسلحه طلایی ظاهر شده است.

اطلاعات بیشتر در خصوص پوکت

کشور: تایلند

موقعیت: چانگوات (ایالت جنوبی)

وضعیت: جزیره (مرکز شهر پوکت)

جمعیت: حدود 1.6 میلیون نفر

زبان: تائی

پول رایج: باهات تایلندی (THB)

منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ جهانی 7+

کد تلفن کشور: 66+

کد تلفن ناحیه: 076

مذهب: اکثر بودایی هستند و بقیه مسلمان یا مسیحی می باشند.

میانگین دمای روزانۀ پوکت در ماه ژانویه: °C31

میانگین دمای روزانۀ پوکت در ماه جولای: °C31

منبع: لست سکند
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 645

به "راهنمای گردشگری و توریستی پوکت (تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری و توریستی پوکت (تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید