خیابان شلوغ و سرزنده تایلند

به گزارش دیار سلمان، یکی از معروف ترین خیابان های تایلند

یکی از شهرهای معروف کشور تایلند، شهر کوچک و ساحلی در ساحل شرقی جزیره تایلند، شهر پاتایا است که بین گردشگرانی که برای تفریح و استراحت آمده اند، بسیار محبوب ومشهور است. از جاذبه های معروف این شهر می توانیم خیابان واکینگ استریت را برای شما نام ببریم که یکی از خیابان های بسیار معروف پاتایا و در کل، جزیره تایلند است. درادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم یکی از مهم ترین و پرجمعیت ترین جاذبه های تایلند یعنی خیابان واکینگ استریت شهر پاتایا را با هم آنالیز می کنیم.

خیابان شلوغ و سرزنده تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پاتایا

قبل از آن که از خیابان واکینگ استریت بگوییم، اول کمی شهر پاتایا را برایتان معرفی می کنیم. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، پاتایا شهری ساحلی در شرق جزیره تایلند است که مقصد حدوداً 6 میلیون گردشگر و مسافر در سال از تمامی نقاط کره زمین است. توریست هایی که به این شهر ساحلی می روند، به قصد داشتن اوقاتی خوش و به دور از استرس به این شهر سفر می نمایند. همین امر و بر آورده شدن آن باعث شده است تا تایلند و به صورت خاص تر شهر پاتایا یکی از مقصدهای توریستی و محبوب برای همه گردد. اولین بار که پاتایا مورد توجه نهاده شد زمانی بود که سربازان آمریکایی در گذر از سواحل پاتایا برای استراحت در این منطقه خانه های ساحلی را اجاره کردند و بعد از مدتی اقامت در یافتند که این محل برای استراحت بسیار مناسب است. آنقدر این استراحت برای آنان دلنشین بود که آن ها از دوستان خود در نقاط دیگر هم خواستند تا به آن ها بپیوندند. از این جا محبوبیت پاتایا به عنوان مقصدی برای استراحت آغاز شد و بالاخره با آغاز سال 1980، با تقویت صنعت توریسم این کشور و ساخت زیربناهای امکانات توریستی این شهر تبدیل به بهشتی برای توریستان شد. به همین خاطر پاتایا را معمولاً برای کسانی که می خواهند سفری دسته جمعی با دوستان خود داشته باشند بسیار پیشنهاد می دهند. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید و استراحت و آرامشی مثال زدنی را در این سفر تجربه کنید. از دیگر جاذبه های شاخص شهر پاتایا می توانیم به جزیره مرجان، خیابان معروف واکینگ استریت، دنیای زیرآب، باغ وحش ببرها، باغ استوایی، موزه ریپلی، تور گیبون و مینی سیام اشاره کنیم که ما از بین این جاذبه ها در ادامه برای شما، خیابان واکینگ استریت را معرفی می کنیم.

خیابان واکینگ استریت

می خواهیم یکی از معروف ترین خیابان های دنیا را برای شما معرفی کنیم که بسیاری برای دیدن آن و تجربه حضور در آن به شهر پاتایا سفر می نمایند، خیابان معروف و زیبای واکینگ استریت. واکینگ استریت (walking Street)، خیابانی است با عرض 1 کیلومتر در بخشی از جاده ساحلی شهر پاتایا. ابتدای این خیابان از جاده ساحلی آغاز می گردد و در پایان به اسکله بالی های پلازا می رسد. اگر جهت سمت چپ این خیابان را به به سمت چپ بروید، به جاده جنوبی پاتایا یا همان پاتایا تایی می رسید. در این قسمت از واکینگ استریت به این علت که سنگ فرش شده است، وسایل نقلیه می توانند ورود نموده و حرکت نمایند. البته برای وارد شدن به این محوطه با وسایل نقلیه باید در ساعات خاصی بین تردد کنید. شما نمی توانید از بین ساعات 6 عصر تا 2 صبح با ماشین در واکینگ استریت تردد کنید. در پایانی جاده یا همان خیابان به اسکله بالی های می رسید. در این میان جاده سومی قرار داده شده تا شما با آن بتوانید به شهر بازگردید. در دو طرف خیابان واکینگ استریت، انواع مراکز تفریحی، رستوران ها و کافه ها نهاده شده است.

خیابان های فرعی واکینگ استریت در دو طرف به صورت 16 تایی و 14 تایی نهاده شده اند که اسم هایی شبیه به هم دارند. البته در این میان چند خیابان با نام های خاص نیز وجود دارند. بیشتر کوچه های فرعی واکینگ استریت به جاده دوم پاتایا منتهی می شوند. یکی از عللی که باعث شده است خیابان واکینگ استریت به خیابانی افسانه ای تبدیل گردد این است که در این خیابان آن قدر سرگرمی وجود دارد که هیچ وقت حوصله شما سر نمی رود. این خیابان یکی از شلوغ ترین و زنده ترین خیابان های دنیا است و در بعضی از ساعات آن قدر تردد در آن زیاد است که خیابان را می بندند تا جمعیت به تعادل برسد. در ابتدای خیابان واکینگ استریت، اکثرا رستوران ها نهاده شده اند و در ادامه آن نیز می توانید به کافه های این خیابان برسید. در واکینگ استریت یک درخت معروف واقع شده است که تنها دلیل شهرتش این است که تنها درخت این خیابان است. این خیابان فقط مراکز تفریحی ندارد، شما در این خیابان می توانید تعدادی مزون، جواهر فروشی و هتل های مختلف را هم داشته باشید. در اکثر نقاط واکینگ استریت، می توانید کانکس های پلیس را ببینید که پلیس توریسم نام دارند. جالب است بدانید که این پلیس ها، پلیس تایلند نیستند و پلیس هایی از دیگر کشورهای دنیا هستند. وظیفه تأمین امنیت خیابان واکینگ استریت بر عهده پلیس توریسم است. البته در حال حاضر پلیس تایلند هم به پلیس توریسم در تأمین امنیت این خیابان یاری می نمایند.

در واکینگ استریت بعضی از دست فروشان اقدام به فروش بعضی از نمادها و وسایل ارزان قیمت و کوچک مخصوص تایلند می نمایند. در این خیابان رستوران های غذاهای دریایی بسیار معروف هستند و اکثر کسانی که به این شهر اقامت می نمایند حتماً به این رستوران ها سر می زنند. اگر دوستدار غذاهای گوشتی و چرب هستید باید بگوییم که فروش کباب ترکی نیز در این خیابان بسیار رونق دارد و شما می توانید برای خوردن این غذای خوشمزه هم به رستوران ها محلی و دکه های غذا فروشی خیابانی بروید. در خیابان واکینگ استریت همیشه صدای موسیقی با صدای بلند می آید و واژه همیشه در این جمله به معنای 24 ساعت شبانه روز است. برای مسافرینی که کوتاه مدت در این شهر اقامت دارند این کار بسیار جذاب است اما برای کسانی که اقامتشان طولانی تر می گردد به خاطر صدای بلند پخش موسیقی، حضور طولانی مدتشان کمی سرسام آور و سخت می گردد. اما این صدای بلند چیزی از جذابیت همیشگی این خیابان شلوغ و همیشه زنده کم نمی کند و همیشه هواداران واکینگ استریت آن را تنها نمی گذارند. در امتداد این خیابان هتل ها و مراکز اقامتی بسیاری با امکانات رفاهی معمولاً بالایی واقع شده است که شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید و برای تفریح به این خیابان بیایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 428

به "خیابان شلوغ و سرزنده تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان شلوغ و سرزنده تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید